Qatar GP.

valmers skrev:
Aha, så hemmabana, exempelvis Mugello eller Catalunya, räknas inte? Riktig GP-bana? Vad är det? Jag förstår att det måste skära i bakåtsträvarhjärtat när "medelmåttan" från "Kalle Anka-serien" spöar Rossi fare and square.

Hayden har haft sitt one hit wonder och sina 15 min i rampljuset.....

valmers skrev:
Aha, så hemmabana, exempelvis Mugello eller Catalunya, räknas inte? Riktig GP-bana? Vad är det? Jag förstår att det måste skära i bakåtsträvarhjärtat när "medelmåttan" från "Kalle Anka-serien" spöar Rossi fare and square.

Fair stavas det ;)
Jag ska hålla tyst den dagen Hayden börjar rada upp vinster och pallplatser, men än så länge har han "bara" vinsten från hemmabanan, vilket inte är så mycket. Han kvalar oftast bra, men kör ju omkull, eller slut på däcken. Han är inte klappkass, men någon ny rossi kommer han aldrig bli.. Visst hänger han kvar i serien i några år till när alla "föredettingar" slutar, som ändå är före honom, och det inte kommer några nya som är snabbare än honom(inte särskilt troligt) så kanske han kan få några vinster till..

Klart att vinst på hemmabanan räknas, allt annat är ju trams. Hayden är bra men inte riktigt bland de bästa vilket ju resultaten också visar, kvalr bra, startar bra men ramlar succesivt bakåt i fälten. Hur många race har han kört upp sig från 10-12 plats till topp fem? Jag kommer inte på några på rak arm.

valmers skrev:
Laguna Seca har inte varit en ordinarie GP-bana på 10-15 år. Men Hayden har cirkulerat där tusentals varv. Vinsten ger knappast ett rättvist mått på hans kapacitet. Den dag han kör ifrån Rossi, Biaggi, Capirossi & Co på en av de ordinarie GP-banorna ska jag lyfta på hatten. Håller du inte med om att det borde ha inträffat redan med tanke den talang du tillskriver honom och resurserna hans team förfogar över?

Last edited:
Nyteknik skrev:
Laguna Seca har inte varit en ordinarie GP-bana på 10-15 år. Men Hayden har cirkulerat där tusentals varv. Vinsten ger knappast ett rättvist mått på hans kapacitet. Den dag han kör ifrån Rossi, Biaggi, Capirossi & Co på en av de ordinarie GP-banorna ska jag lyfta på hatten. Håller du inte med om att det borde ha inträffat redan med tanke den talang du tillskriver honom och resurserna hans team förfogar över?
Biaggi har noll vinster, trots Honda Repsols resurser, trots race på hemmabana. Kommentar?

Försökte hitta banan i Google Earth men den är nog inte med än, kanske är det den här "kamelovalen" som har byggts om? :hihi

Bifogat

• kameloval2.jpg
    kameloval2.jpg
    129.4 KB · Visningar: 94
hehe, kallio är en sore loser... :rofl

Jag fattar inte vad de babblar om, ska man vinna måste man väl köra ifrån alla motståndare? Varför ska man låta nån annan vinna bara för han är i samma team och kanske blir världsmästare? :va

Det är ingen jävla teamsport.....

Vad fan håller Talmacsi på med???!!! Vilken jäkla nöt.
Fegaste omkörningen jag sett. Gav Kallion tron att han skulle ligga bakom och låta honom ta segern, för att sedan lura honom på 5 poäng.
Kallio fick ju aldrig en chans att bita ifrån, utan tog det lugnt utan att rycka alls på sista varvet...ville han utmana om segern kunde han gjort de tidigare, så att Kallio fick en chans att säga ifrån.

Nä, fy fan för Gabor! :kocko
Och nu så påstår han att han trodde det var ett varv kvar....kyss mig! :4skrika

Chris Ash skrev:
Jag fattar inte vad de babblar om, ska man vinna måste man väl köra ifrån alla motståndare? Varför ska man låta nån annan vinna bara för han är i samma team och kanske blir världsmästare? :va

Det är ingen jävla teamsport.....

Man kan ju för Talmachis skull hoppas att Teamchefen tänker likadant :gnissla

Fan att man aldrig e först :D

Finns nog rätt stor risk att talmacsi's cykel går rätt långsamt i nästa rejs. Ingen i teamet såg särskilt lycklig ut..
Jaja, det blir mer spännande, och så länge Mika håller sig för Luthi i mål resterande rejs så vinner han ju vm iaf.
Visst ska man vinna för sig själv, men har man inget med titeln att göra och norpar poäng av sin teamkollega i onödan, brukar inte teamen se så glatt på det, även om det inte finns teamorder.

McFille skrev:
Klart som fan det är...
Jaså? Så länge som Talmasci har chansen att bli mästare, vilket han har, så är det klart han går för segern. Ganska naivt av Kallio att tro något annat om det inte är en ttalad teamorder att Kallio ska släppas fram av sina teamkompisar vilket jag har extremt svårt att tro.

McFille skrev:
Klart som fan det är...

Jag håller med. En sån grej bli man garanterat inte mer populär i teamet av, och att komma överens i ett team tror jag är fundamentalt för att kunna prestera bra.

Det här gillar jag :hihi Talmasci går emot teamet och vinner före Kallio och skyller på att han trodde han hade ett varv kvar :rolleyes:
Men det spotsliga är ju odiskutabelt och helt rätt enl min mening.

Teamets reaktion var uppenbar , detta gör att 125 nu är börjar bli intressant.

Chris Ash skrev:
Då har de missuppfattat grovt, vilket vi med all önskvärd tydlighet såg idag :lol
Vi får väl se vart Gabor kör nästa år...

Å andra sidan tycker jag att Kallio klantar sig rejält genom att inte släppa förbi Gabor på näst sista varvet.
Då kunde han själv ha slipstreamat förbi och alla hade varit lyckliga.

Minerna i KTM-teamet visar att de fanns givna orders till förarna och att Gabor bröt mot dem.

En fråga till experterna: Vad är åldersgränsen i 125 och hur länge har den funnits? (24 år?)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!