Qatar GP.

Öh?? Så jävla illa är det väl inte eller? Två sekunder från förra årets bästa tid på en hoj han inte fått många timmar på. Jag håller på Shakey!

Don Quixote skrev:
Öh?? Så jävla illa är det väl inte eller? Två sekunder från förra årets bästa tid på en hoj han inte fått många timmar på. Jag håller på Shakey!
Han verkar inte ha mycket att klaga på. Var lyrisk efter första provkörningen och det är inte många som har haft problem att vara snabba med Hondan; bara Bayliss och Kiyonari.

Nyteknik skrev:
Han verkar inte ha mycket att klaga på. Var lyrisk efter första provkörningen och det är inte många som har haft problem att vara snabba med Hondan; bara Bayliss och Kiyonari.
Chris Ash och du brukar ju, obegripligt nog, tjata om att Hayden är långsam som fan på RCV:n också?

Hade han klagat på nått hade han väl kallats för grin-kuk av flera på det här forumet ;)

Nah, det han bör ju rycka upp sig ett hack men jag tror på Shakey!

Nyteknik skrev:

valmers skrev:
Chris Ash och du brukar ju, obegripligt nog, tjata om att Hayden är långsam som fan på RCV:n också?
Inte jag. Vem som helst som är läskunnig vet att Hayden oftast kör fort på kvalet. Att han inte ligger före Biaggi i sammandraget beror på att han näsan aldrig lyckas behålla kontakten med täten.

Om Hayden är långsam måste man kalla Byrne för stillastående.

Webspy skrev:
Man ska ju inte önska olycka åt folk... men det vore kul om Sete vurpade igen (min högst egna åsikt)

Hmm...jag tycker oxå det vore lite kul... :) bara för att se om han kan se surare ut än vad han redan gör.

Sursete ---> :5sure

Capirossi satte precis en 1,57 tid

:tummenupp grymme den lille spaggen.!!

Edit: Nu jävlar... 1,56.9 bergis kommer han vinna imorrn. Men jag hoppas att Rossi gör ett bra jävla försök att knipa åt sig vinsten.

Last edited:
Capirossi är fanimej rent magisk! Jag sitter bara och skrattar hysteriskt när jag ser någon piska skiten ur en motorcykel på det sättet, det ser ut som på 500-tiden! :tummenupp

Hoppas han vinner imorgon igen:)

Capirossi é grym, men ja vill nog ändå se rossi smiska honom...... :tummenupp

Loris verkar verkligen vara on a roll, skulle vara ruggigt kul om ducati och Loris är med från start i motogp nästa år, så det blir lite spänning i mästerskapet.

Underbart att se att Duccarna fått ordentlig fart, inte bara på rakorna. Skall som tidigare sagts bli fruktansvärt intressant om de kan vara med från start nästa säsong. Då kommer de ju dessutom köra med F06-modellen, dock har de väl inte visat några detaljer gällande den.

Tycker det är ganska smått otroligt att en sådan i förhållandevis liten fabrik jämfört med tex Honda kan framställa en sådan hoj :)

Men hur blir det nästa säsong, när Gatdesmosedicin kommer på marknaden? Får Ducati tävla med den i motogp då, eller måste de komma med en ny motor?

Iofs skulle den väl inte göras i nån större kvantitet, men en motogphoj skall väl vara just en koncepthoj ?

oFFkeFF skrev:
Loris verkar verkligen vara on a roll, skulle vara ruggigt kul om ducati och Loris är med från start i motogp nästa år, så det blir lite spänning i mästerskapet.

Det vore toppen. Årets mästerskap har ju inte varit otroligt spännande...... Även om det varit ett o annat spännande rejs!

//A

Mattiaz skrev:
Underbart att se att Duccarna fått ordentlig fart, inte bara på rakorna. Skall som tidigare sagts bli fruktansvärt intressant om de kan vara med från start nästa säsong. Då kommer de ju dessutom köra med F06-modellen, dock har de väl inte visat några detaljer gällande den.

Tycker det är ganska smått otroligt att en sådan i förhållandevis liten fabrik jämfört med tex Honda kan framställa en sådan hoj :)

Men hur blir det nästa säsong, när Gatdesmosedicin kommer på marknaden? Får Ducati tävla med den i motogp då, eller måste de komma med en ny motor?

Iofs skulle den väl inte göras i nån större kvantitet, men en motogphoj skall väl vara just en koncepthoj ?

Gatdesmosedicin kommer inte dela en skruv med the real thing.

Mattiaz skrev:

Det kommer bara vara en hoj som byggs liknande race-hojen. Nu har jag inte koll om just ducati kör frästa motorblock, men om de gör de kommer de inte göra det på gat-cykeln definitivt.
Den kommer vara mycket exklusiv, men likväl långt ifrån en kopia. Men det blir en ball replika.

oFFkeFF skrev:
Det kommer bara vara en hoj som byggs liknande race-hojen. Nu har jag inte koll om just ducati kör frästa motorblock, men om de gör de kommer de inte göra det på gat-cykeln definitivt.
Den kommer vara mycket exklusiv, men likväl långt ifrån en kopia. Men det blir en ball replika.

Ja, helt klart ball! Frågan är om nån sådan letar sig till Sverige? Iofs Sköld brukar ju kunna lägga fingrarna på diverse dyra duccar :)

Då vet man hur de fungerar iaf, skall bli intressant att se vad de kontrar med till 2007 (väl ?) när det är 800cc som gäller.

För att inte stryka allt för många medhårs tippar jag racet i morrn så här:
1. Sete
2. Capirex
3. Rossi

BTW: Undra vilken tid Capirex hade fått om han satt sista kurvan perfekt :Bugar

Mattiaz skrev:
....Men hur blir det nästa säsong, när Gatdesmosedicin kommer på marknaden? Får Ducati tävla med den i motogp då, eller måste de komma med en ny motor?

Gatdesmosedicin i WSBK!!!! :yoparty :yoparty :yoparty

Jag fortsätter tjata... rossi tar hem det nu, han é trött på att inte va först nu och har ingen mästerskapstitel att försvara längre, han bliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir farlig :tummenupp

sandstream skrev:
För att inte stryka allt för många medhårs tippar jag racet i morrn så här:
1. Sete
2. Capirex
3. Rossi

BTW: Undra vilken tid Capirex hade fått om han satt sista kurvan perfekt :Bugar

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!