Puckel och ryggsäck?

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Hej
Får snart mitt nya ställ med puckel, och börjar fundera på hur det fungerar med ryggsäck.
Det jag vill ha med mig är jeans, skor och en tröja, så man kan byta om när man kommer fram.

Någon som vet om det finns ryggsäckar som är anpassade för ställ med puckel?
Övriga smarta idéer får också lämnas :hihi

Liten liten packväska som sättes fast på passagerarplatsen, duger till och med med en "vanlig" ryggsäck och så köper du feltemas "bagagenät" för åttionågrakronor och någrafjuttigaören. Fungerar skitbra, du slipper ha något på ryggen över huvud taget. Bara haka fast nätet i bakre fotpinnar, bagagekrok, bakram, whatever.

Jag har kört många hundra mil med ryggsäck och puckelställ, allt från vanlig lite Haglöfssäck med jeans och t-shirt till laptopryggsäck och fotoväska, och det har aldrig varit några problem. Visst, puckeln på mitt Dainese är ganska snäll, jag men jag har kört med mina Spyke och Berik-raceställ med jättepucklar, och det funkar också. Man får ha ryggsäcken lite längre ner bara.

Har inga problem med puckeln på mitt Spyke ställ och ryggsäck, märker inte ens av att puckeln är där och ryggsäcken hänger lite längre ner ändå.

Har kört med KNOX Six-Pack med både Alpinestar Charger (puckel) och ett Dainese ställ (puckel) utan problem.

Liten liten packväska som sättes fast på passagerarplatsen, duger till och med med en "vanlig" ryggsäck och så köper du feltemas "bagagenät" för åttionågrakronor och någrafjuttigaören. Fungerar skitbra, du slipper ha något på ryggen över huvud taget. Bara haka fast nätet i bakre fotpinnar, bagagekrok, bakram, whatever.

Vad gäller att spänna fast saker på kutsen så vill i alla fall jag slänga upp ett varningens finger och påpekar å det STARKASTE att se för fasiken till att grejerna inte kan röra på sig... känner till två ganska tragiska olyckor orsakade av packning i bakhjulet. :( :( :(

Kan bara instämma i kören. Det funkar.

Vad gäller att spänna fast saker på kutsen så vill i alla fall jag slänga upp ett varningens finger och påpekar å det STARKASTE att se för fasiken till att grejerna inte kan röra på sig... känner till två ganska tragiska olyckor orsakade av packning i bakhjulet. :( :( :(
Tänker vi på samma i ett av fallen så var det väl tom väldigt tragiskt, iom att den var fatal, om du också tänker på Ezzo?

Sen behöver ju inte prylar som lossnar ramla in i hjulet, dom kan ju träffa mötande, träffa folk bakom eller helt enkelt bara försvinna och bli sopor. Det känns som att man har mer koll på en ryggsäck faktiskt.

Tänker vi på samma i ett av fallen så var det väl tom väldigt tragiskt, iom att den var fatal, om du också tänker på Ezzo?

Sen behöver ju inte prylar som lossnar ramla in i hjulet, dom kan ju träffa mötande, träffa folk bakom eller helt enkelt bara försvinna och bli sopor. Det känns som att man har mer koll på en ryggsäck faktiskt.

Mmm, han är den ena och tyvärr var den fatal. *RIP*

Den andra kan fortfarande skriva här och gör det ibland men däremot kör han rullstol har jag för mig... honom kände jag aldrig men hörde däremot Ezzo predika om det många ggr och dra upp den olyckan som exempel. :mad: :( :( :mad:

EDIT: Hittade tråden om Arwes olycka.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?227179-Robbans-aRWe%B4s-olycka

Last edited:
Kör med Dainese Pume ställ med puckel.
Har Axio rygga och det funkar fin fint...

Tack för alla svar.
Då blir det nog en vanlig ryggsäck.

Tack för alla svar.
Då blir det nog en vanlig ryggsäck.

Saker att tänka på som jag fått lära mig av andra som lärt sig den hårda vägen.

Kolla så dragkedjan går att stänga så den inte går upp av fartvinden... En polare spred innehållet på E4:an mellan sthlm-nyköping. :död

Se till så det inte finns några lösa remmar/snören... Inte bara att de kan fastna olämpligt men även korta kan i fart ge dig piskrapp som känns rejält även genom skinnställ.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park