PS3-disskusioner sker vart?

Men det är inte riktigt rättvist att jämföra med en konsoll som har varit ute mycket längre tid då utvecklarna lär sig väldig mycket med tiden. Enligt skaparna till Motorstorm så hade dom bara skrapat på ytan av vad ps3:an klarade av...kanske bara någonting dom säger, det vet vi inte.

Ang. BRD-spelare så undrar jag vad du jämfört med? Den hade iaf fått bästa betyg av BRD-spelarna som fanns ute för några veckor sen enligt nån hifi-sida.

Helt rätt, Epic har nog haft ganska lång tid på sig att pumpa ut resultatet av GoW. Och som du säger har säkert speltillverkarna till PS3 bara skrapat på ytan, när dom väl fått kläm på hur dom ska kräma ut ordentligt med power blir det lite intressantare.

Tack Morlock för förklaringen, hade inte en aning om det mesta där. Vi satt mest som 4 frågetecken som hade hoppats på nåt fetare. Vi slängde i en vanlig DVD för att kolla skillnaden och såg knappt någon skillnad alls. Så vi drog ju slutsatsen att BD inte var så häftigt eller att PS3 var jävligt bra som DVD-spelare :D

Nä, jag räknar själv med att ha en PS3 om ungefär ett år, då tror jag att den börjar dra ifrån.

Varför klaga på hårddiskens storlek? Det är väl bara att köra i en större ifall man vill, det är ju ändå 100ggr bättre än hur det funkar på xbox360 där man inte ens kan byta ut hårddisken. Linux är väl dessutom bara att installera? Har inte satt mig in i om hur det funkar men eftersom det går att i PS3 menyn välja "installera OS" så kan det ju inte vara direkt krångligt.

360 Elite är ju helt ointressant om dom inte samtidigt har fixat all skit som varit med den nuvarande 360'n. Red Lights Of Doom och dåliga/trasiga DVD-enheter är ju vardagsmat för tillfället.

Fast det är internt jag menar - vill inte ha extra enheter i tv-bänken. Och då ska de helst vara 3.5:or så de är billiga och stora standard hd's. Hoppas verkligen de löser det hela med Linux så man t.ex. kan streama valfritt material från serven till ps3. Men YDL verkar klart intressant...

Elite kom nu med hdmi och 120 gb. På rätt väg men resten av problemen är kvar - oljud och problemen som du nämner ovan. Inväntar nog 65nm och ser om de kan lösa fläktljud/Red med den. Så jevla illa att släppa en ny utan att ha fixat dessa - lyssnar de inte på användarna?

Ja, det får man.

Skriver btw från ps3:an nu :)

E det helt säkert det att manfår ut 1080p,så att du inte bara går på speccen vad gäller ps3:an.Har hört och läst att det ska va strul med o få ut full hd på ps3:an...??

och hur gör man med det o installera OS på ps3:an...stödjer den bara linux? isof vilken linux ska man ha.kör man installation från skiva?? som på en dator bara....??

E det helt säkert det att manfår ut 1080p,så att du inte bara går på speccen vad gäller ps3:an.Har hört och läst att det ska va strul med o få ut full hd på ps3:an...??

som jag hörde det så var det problem med 720p men inte att få ut 1080p...

och hur gör man med det o installera OS på ps3:an...stödjer den bara linux? isof vilken linux ska man ha.kör man installation från skiva?? som på en dator bara....??

Ja det är bara Linux som gäller. Det första jag hörde om var Yellow Dog, men jag har läst i ett annat förom att någon även har installerat Fedora utan större problem..

nån mer än jag som lider av höga fläktljud?

min lägger sig på läge 3 efter bara nån minuts idlande i XMB

tänkte låta den coola av sig ordentligt å sen försöka en gång till å se hur den reagerar

edit: när jag öppnade balkongdörren som är ca 1½ meter ifrån PS3an (som står på golvet för tillfället) så gick flakten ner till läge ett igen tack vare den 0° luften som den matades med.
men ett par minuter efter att ja stängt så gick den på max igen :(

så sensorn verkar ju funka iaf :va

Last edited:
Last edited:
mjo.. jag hade lite problem i tekken, då åkte den in i elementet första gången, sen så fick ja ett bryt på mudpluggers i motorstorm, å då gick den i massa bitar

Angående köpa spel online!!

Tjenare..!

Någon som vet igentligen hur det kommer o bli med köp av spel online i playstation@store.Finns ju typ bara tekken 5!

Nån som kanske sitter på en bra sida och läsa om detta...

Kommer alla spel som släpps och finnas tillgängliga för online köp.

::OT:: Hur får jag tag i linux till min ps3.Och hur installerar jag det sen.??

//Ps3 rules....

Läsvärt; Linux på PS3. http://www.playstation-3.se/forum/t1980.html

Finns betydligt fler än tekken..bla Grand Turismo HD... Dock är det inte så många avancerade spel som ligger ute för hemladdning.

Betvivlar att alla spel kommer att finnas tillgänglig för nedladdning.

Tjenare..!

Någon som vet igentligen hur det kommer o bli med köp av spel online i playstation@store.Finns ju typ bara tekken 5!

Nån som kanske sitter på en bra sida och läsa om detta...

Kommer alla spel som släpps och finnas tillgängliga för online köp.

::OT:: Hur får jag tag i linux till min ps3.Och hur installerar jag det sen.??

//Ps3 rules....

nån som vet hur de blir om jag ladar ner ett spel, sen råkar formatera PS3an å sen vill installera igen? måste ja köpa det på nytt?
eller är det som på steam att det är knutet till min användare å bara å ladda ner igen

EDIT:
HAHA.. nu kan ja spela igen.. fick nya handkontroller nu..
kan rekomendera spelbutiken.se en sixaxis kostar 449:- + 25:- frakt.. tog en dag lite drygt å få den

Last edited:
Läst någonstans att man hade möjlighet att ladda ner varje spel 5ggr innan man måste betala för det igen.

:hihi Ta det lugnt med kontrollerna nu då! :)

nån som vet hur de blir om jag ladar ner ett spel, sen råkar formatera PS3an å sen vill installera igen? måste ja köpa det på nytt?
eller är det som på steam att det är knutet till min användare å bara å ladda ner igen

EDIT:
HAHA.. nu kan ja spela igen.. fick nya handkontroller nu..
kan rekomendera spelbutiken.se en sixaxis kostar 449:- + 25:- frakt.. tog en dag lite drygt å få den

ja ska försöka ta de lite lugnt..

men nått som e lite sugigt är att ja inte fick med nån extra usb-kabel till handkontrollerna

ja ska försöka ta de lite lugnt..

men nått som e lite sugigt är att ja inte fick med nån extra usb-kabel till handkontrollerna

Trodde också att jag inte fick den med, men hittade den till slut i dom där avlångt fyrkantiga skyddskartonger som är bruna och luktar papper längst ner...

Back