PS3-disskusioner sker vart?

Har precis varit nere på Sony Centret här i byn och hämtat 1x PS3.

3 extra kontroller och HD-kabel + spel gjorde det inte direkt till någon billig affär. Säljaren ville dessutom sälja på mig en TV för 59000, men jag skulle få 1000.- rabatt minsann eftersom jag köpte ett PS3. Haha.

Det är en jäkla best det här. Man får en rätt tung konsol för pengarna måste jag säga. Garanterat mer vikt/krona än om man köper Wii.......
Bra investing således :banana

fick mitt förut å har spelat resistance lite nu... grafikporr!!!!!!!

Åh, jag blir fett sugen! Ska man investera kanske? Hämtade min Panasonic PX70 idag så det skulle ju se dumt ut kanske om man inte hade ett PS3 ståendes bredvid. Hur är det med tillgången på Blu-ray filmer? Kan man hyra på tex en Videomixbutik? Jag har ingen Blu-raybrännare till datorn heller, finns det filmer att ladda ner? Kommer det något chip till PS3?

Många frågor, men jag gillar att forska innan jag handlar. Vet inte hur många tv:ar jag har kollat på innan jag bestämde mig för PX70, jag är väldigt nöjd med det valet, en kanontv!

Tacksam för svar!

Bobby

Åh, jag blir fett sugen! Ska man investera kanske? Hämtade min Panasonic PX70 idag så det skulle ju se dumt ut kanske om man inte hade ett PS3 ståendes bredvid. Hur är det med tillgången på Blu-ray filmer? Kan man hyra på tex en Videomixbutik? Jag har ingen Blu-raybrännare till datorn heller, finns det filmer att ladda ner? Kommer det något chip till PS3?

Många frågor, men jag gillar att forska innan jag handlar. Vet inte hur många tv:ar jag har kollat på innan jag bestämde mig för PX70, jag är väldigt nöjd med det valet, en kanontv!

Tacksam för svar!

Bobby

Har nu kopplat in PS3:an och provat enda jag spelet fått ännu, Motorstorm!

Behöver jag nämna att bilden är helt jävla fakking underbar!!?!? :yoparty

Ska se om jag "hinner" svara på dina frågor lite senare....euhm, jag är lite upptagen här! :D

Har nu kopplat in PS3:an och provat enda jag spelet fått ännu, Motorstorm!

Behöver jag nämna att bilden är helt jävla fakking underbar!!?!? :yoparty

Ska se om jag "hinner" svara på dina frågor lite senare....euhm, jag är lite upptagen här! :D

Åh, fan fett avundsjuk. Jag kommer nog falla för mitt inre självtryck och ge mig till vika. Kanske ska vänta ett tag, eller ja varför det? Och Motorstorm, det ska jag bara ha!

Din helg kommer bli kort. Själv ska jag ta ut hojen för första gången imån, det ska bli +15 grader och sol, så tv-uppackandet av tv:n får vänta till imån kväll.

Testade PS3 i helgen med Motorstorm och F1, samt ett par demos på div spel. Måste säga att jag blev ruskigt besviken på det mesta. Visst konsolen är snygg och tyst men spelen var ju inte något speciellt med alls :va

Just Blu-Ray filmerna skulle jag vilja testa lite mer och hemma på min egen TV, jag kände inte direkt för att börja ändra inställningar på någon annans TV. Vet inte om det var TV´n som var skit, inställningarna som var skit eller vad det var men det var inget som imponerade iaf.

Fotrally skrev:
Behöver jag nämna att bilden är helt jävla fakking underbar!!?!?

Menar inte att dissa eller så men så häftigt var det väl inte? Ser man till grafiken så ser ju Gears of War till 360´n fortfarande många gånger bättre ut än det som finns ute till PS3 för tillfället.

haha.. va grym jag är.. fick de å funka med BT tangentbord/mus i PS3an :)skriver där dnu

Menar inte att dissa eller så men så häftigt var det väl inte? Ser man till grafiken så ser ju Gears of War till 360´n fortfarande många gånger bättre ut än det som finns ute till PS3 för tillfället.

gears of war kommer inte i närheten av tex resistance grafikmässigt men sen att det är ett bättre spel är ju en helt annan sak....

Testade PS3 i helgen med Motorstorm och F1, samt ett par demos på div spel. Måste säga att jag blev ruskigt besviken på det mesta. Visst konsolen är snygg och tyst men spelen var ju inte något speciellt med alls :va

Just därför väntar jag med att tjöpa PS3. Resistance vill jag ha. Och nya Tony Hawk skulle vara kul. Men det är liksom två spel..
Jag förstår att du är besviken på spelen också. Kolla de gamla PS2 spelen.. Och kolla sen Tomb Raider; Legends och jämför. Spelutvecklarna tar ett tag på sig innan de lär sig att utnyttja hårdvaran fullt ut. PS3 är ju så kompetent att det är rent skrämmande!

Sen finns ju alltid www.gta4.com
Om 3 dagar, 9 timmar och 9 minuter kommer där finnas en trailer till ett spel som kommer sälja PS3 som isvatten i öknen!:D

gears of war kommer inte i närheten av tex resistance grafikmässigt men sen att det är ett bättre spel är ju en helt annan sak....

Antar att vi inte har spelat samma Resistance om nu inte fullversionen är 100 ggr snyggare än demot.

Just därför väntar jag med att tjöpa PS3. Resistance vill jag ha. Och nya Tony Hawk skulle vara kul. Men det är liksom två spel..
Jag förstår att du är besviken på spelen också. Kolla de gamla PS2 spelen.. Och kolla sen Tomb Raider; Legends och jämför. Spelutvecklarna tar ett tag på sig innan de lär sig att utnyttja hårdvaran fullt ut. PS3 är ju så kompetent att det är rent skrämmande!

Sen finns ju alltid www.gta4.com
Om 3 dagar, 9 timmar och 9 minuter kommer där finnas en trailer till ett spel som kommer sälja PS3 som isvatten i öknen!:D

Kompetent ja, tyvärr en besvikelse att dom inte lyckats kräma ur nåt fetare ur det dom har. Nu finns mest "gamla" titlar ute att köpa. Mycket omotiverat att köpa Fight Night round 3 som har funnits ett bra tag till xbox och kostar dubbelt så mycket?

Bara det att GTA4 kommer ju på 360'n också, samma sak med Assassins Creed som var exklusivt till PS3 när det annonserades. Det är väl snack om att Devil May Cry 4 kommer till 360 också. Sony tappar många exklusiva titlar vilket är mindre lyckat.

Jag är inte ute efter att snacka skit om PS3 men för tillfället känns den helt ovärd sitt pris. Väldigt få spel och Blu-Ray spelaren verkar tveksam...
Jag hade gärna sett att Blu-Ray spelaren var i toppklass då jag hade varit jävligt sugen på att köpa en PS3 själv men efter att ha sett den "in action" är jag långt ifrån övertygad.

Antar att vi inte har spelat samma Resistance om nu inte fullversionen är 100 ggr snyggare än demot.
Gears Of War är väldigt snyggt. Men det är inte speciellt avancerat om man ser till hur komplexa miljöer är och storlek på dessa samt hur mycket som händer samtidigt. Utvecklarna av gears har satsat det mesta krutet på grymma texturer.

Reistance FOM har inte lika grymma texturer, men väger upp detta med nästinintil perfekt AA, sjukt mycket karaktärer samtidigt och väldigt avancerade miljöer samt en del sanslöst stora banor/vyer.

Sen har vi ju online-biten, hur många spelare kan du köra samtidigt på GOW jämfört med Reistance? (40st på det senare...)

Reistance FOM har inte lika grymma texturer, men väger upp detta med nästinintil perfekt AA, sjukt mycket karaktärer samtidigt och väldigt avancerade miljöer samt en del sanslöst stora banor/vyer.

Sen har vi ju online-biten, hur många spelare kan du köra samtidigt på GOW jämfört med Reistance? (40st på det senare...)

Som jag skrev så testade jag demot bara och blev noll imponerad av det visuella. Demot innehöll inget av
"nästinintil perfekt AA, sjukt mycket karaktärer samtidigt och väldigt avancerade miljöer samt en del sanslöst stora banor/vyer."
vilket gör det svårt att bedömma nåt annat än just det tekniskt visuella som just texturer.
Bara en sån sak som när jag zoomade in med geväret mot en fiende och den står blickstilla samtidigt som den skjuter på mig, alltså det enda som rörde sig var rosa kulor som kom flygande mot mig. Såg fruktansvärt löjligt ut.

Ang. onlinedelen så är det ju lite av en smaksak. Jag gillar inte onlinespel a la Call of Duty med mängder av folk. Att sitta och snacka med 3 polare och spöa skiten ur griniga amerikaner tilltalar mig mer :D

Och som jag sa så är jag inte ute efter att dissa konsolen, tycker bara den är långt ifrån "all that" som spelkonsol för tillfället. Jag hade hoppats på mer då jag alltid har föredragit konsolspelande framför dator...
Spelen som kommer vara "all that" tar säkert ett år på sig vilket gör ett köp i framtiden mer aktuellt än just nu.

vad var det med bluerayspelaren som du inte gillade ?
enligt tester så ska den inte vara nån skit direkt.. å jag såg inte nått som va väät å klaga på

vad var det med bluerayspelaren som du inte gillade ?
enligt tester så ska den inte vara nån skit direkt.. å jag såg inte nått som va väät å klaga på

Bilden såg inte så bra ut som jag hade förväntat mig i 720p, brus i bakrunden. Men som jag också skrev så vill jag gärna testa på min egna TV så jag kan göra inställningar utefter vad jag gillar. Ville ogärna pilla på polarens TV och det var just inställningarna som jag gissar på var det stora problemet.
Tror säkert bilden kan bli många ggr bättre än det jag såg...det förväntar jag mig iaf.

Sitter själv i PS3 tankar men har inte blivit så imponerad som jag trodde jag skulle bli.

PS3 blev inte alls det mediacenter som det snackades om. Måste ju för fasen gå att köra spel/filmer/serier direkt från hårddisken. Vänta på en seg och dånande dvd/blåstråle hör till forntiden. Xvid borde ju också vara en självklarhet som stöds med enkelhet men icke.

Och varför envisas med en mesig 2.5 hårddisk på ynka 60 gb? Ska det spelas in eller ligga stora samlingar film/foto så är det ju inte mycket. Varför inte satsa på 3.5:or som är både billiga och stora.

Hoppas på en linuxvariant som öppnar upp för allt i homebrew väg så man kan slänga sin gamla kryssbox med xbmc. Eller så hinner xbox360 elite förre... =)

Och varför envisas med en mesig 2.5 hårddisk på ynka 60 gb? Ska det spelas in eller ligga stora samlingar film/foto så är det ju inte mycket. Varför inte satsa på 3.5:or som är både billiga och stora.

Hoppas på en linuxvariant som öppnar upp för allt i homebrew väg så man kan slänga sin gamla kryssbox med xbmc. Eller så hinner xbox360 elite förre... =)

Varför klaga på hårddiskens storlek? Det är väl bara att köra i en större ifall man vill, det är ju ändå 100ggr bättre än hur det funkar på xbox360 där man inte ens kan byta ut hårddisken. Linux är väl dessutom bara att installera? Har inte satt mig in i om hur det funkar men eftersom det går att i PS3 menyn välja "installera OS" så kan det ju inte vara direkt krångligt.

360 Elite är ju helt ointressant om dom inte samtidigt har fixat all skit som varit med den nuvarande 360'n. Red Lights Of Doom och dåliga/trasiga DVD-enheter är ju vardagsmat för tillfället.

PS3an är kompatibel med alla vanliga lagringsenheter med USB-interface, så det är bar att koppla till en 500GB USB-disk och lagra filmerna,bilderna och musiken på den.

Nu har jag inte spelat på xb360 och således inte GOW heller, så jag har inget att jämföra med. Men anser att spelet var det snyggaste jag sett/provat när det gäller spel och bild! Men det är inte riktigt rättvist att jämföra med en konsoll som har varit ute mycket längre tid då utvecklarna lär sig väldig mycket med tiden. Enligt skaparna till Motorstorm så hade dom bara skrapat på ytan av vad ps3:an klarade av...kanske bara någonting dom säger, det vet vi inte.

Ang. BRD-spelare så undrar jag vad du jämfört med? Den hade iaf fått bästa betyg av BRD-spelarna som fanns ute för några veckor sen enligt nån hifi-sida.

Hur som helst, jag är utan tvivel nöjd(det är huvudsaken). Enligt mig helt klart värt pengarna.

Framöver blir det till att prova linux! :gnissla

Bilden såg inte så bra ut som jag hade förväntat mig i 720p, brus i bakrunden. Men som jag också skrev så vill jag gärna testa på min egna TV så jag kan göra inställningar utefter vad jag gillar. Ville ogärna pilla på polarens TV och det var just inställningarna som jag gissar på var det stora problemet.
Tror säkert bilden kan bli många ggr bättre än det jag såg...det förväntar jag mig iaf.

Nu är det ju tyvärr som så att HD inte automatisk innebär brusfri bild. Brus är inget som har med mediet som sådant att göra, komprimeringsartefakter har det dock. Brus är till och med något som i vissa fall läggs på på filmer som är filmade på video för att likna film. Brus är även något som finns naturligt i utrustningen som används vid produktionerna av filmerna. Alltså inte själva mastringen av skivan, utan vid själva produktionen av filmen.
Vissa filmer har till och med brus som är medvetet ditlagt, inte för att softa till videobaserat material, utan för att få en viss look och känsla i det hela. Steven Spielberg sysslar mycket med detta.

Det fantastiska med HD och Blu-ray/HD DVD är att allt detta filmkorn (grain), smuts och brus syns mycket tydligare nu, och folk klagar på att bildkvalitén är dålig! I själva verket är bilden kanske till och med helt transparent mot mastern, alltså perfekt bildkvalitet i förhållande till hur orginalet ser ut.

En film som till exempel Ultraviolet eller någon animerad film som Ice Age eller Open Season är i regel helt brusfri av den enkla anledningen att det mesta är animerat eller efterbehandlat i en dator.

Då kommer ju huvudbryet, ska filmstudiona gå in i efterhand och göra en ny transfer av filmen och digital tvätta upp filmer för att de ska se bättre ut? Är en klinsiskt ren film, som till och med kan se artificiell ut som Ultraviolet, bra bildkvalitet, eller är en lite skitigare film som Terminator bra bildkvalitet? Den senare ser förmodligen exakt ut som den såg ut på bio nämligen... Det viktiga är att upplösnigen finns där så du drar nytta av formatet när du fläskar upp bilden på en stor skärm. För det är det som är tanken med HD, att kunna ha en stor skärm eller sitta nära en skärm med bibehållen bildkvalitet. Detta fixar inte PAL.

Back