Problem med kopplingen

K.L skrev:
2298997 Kan du inte ringa yamaha handlaren å höra vad dom kastar i för olja på första servicen? För alla kan ju inte åka omkring med slirande koppling på sina r1:or...
Det var ju från de jag fick Motul 300 helsyntet

Men har du testat 300v oljan?? Tvätta alla gamla lameller, skivor och korgen med sprit. Släng ihop allt, i med 300v oljan, översta strecket är numera ditt understa streck på mätglaset, och vips en halvtimma senare kan du njuta av en hoj som inte slirar!
jiGGa skrev:
2299211 Det var ju från de jag fick Motul 300 helsyntet

Noll-Koll skrev:
2299289 Men har du testat 300v oljan?? Tvätta alla gamla lameller, skivor och korgen med sprit. Släng ihop allt, i med 300v oljan, översta strecket är numera ditt understa streck på mätglaset, och vips en halvtimma senare kan du njuta av en hoj som inte slirar!
OK, ska göra det idag. Men ska jag köra på helsynteten som jag har eller ska jag byta till delsyntet?

Eftersom 300V är en helsyntet olja och du bara ska köra på 300v så ska du alltså INTE byta till delsyntet i R1an! Hoppas du förstår nu?
jiGGa skrev:
2299296 OK, ska göra det idag. Men ska jag köra på helsynteten som jag har eller ska jag byta till delsyntet?

Noll-Koll skrev:
2299386 Eftersom 300V är en helsyntet olja och du bara ska köra på 300v så ska du alltså INTE byta till delsyntet i R1an! Hoppas du förstår nu?
Jaha OK. Då e jag med.

jiGGa skrev:
2300787 Motul 300V gjorde susen :tummenupp
Tack för hjälpen alla

Skönt att det löste sig. Helsyntetarn kanske inte är så dum ändå trots allt snack om det. Kanske borde överge min övertygelse om delsyntetarn :3freak

Det behöver du inte göra, i min CBR funkar tex. Motul 5100 utmärkt, och det är delnsyntet. Men just R1an är extremt känslig med kopplingen utan 300v...
The blade skrev:
2300810 Skönt att det löste sig. Helsyntetarn kanske inte är så dum ändå trots allt snack om det. Kanske borde överge min övertygelse om delsyntetarn :3freak

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg