Det var ju från de jag fick Motul 300 helsyntetK.L skrev:2298997Kan du inte ringa yamaha handlaren å höra vad dom kastar i för olja på första servicen? För alla kan ju inte åka omkring med slirande koppling på sina r1r...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det var ju från de jag fick Motul 300 helsyntetK.L skrev:2298997Kan du inte ringa yamaha handlaren å höra vad dom kastar i för olja på första servicen? För alla kan ju inte åka omkring med slirande koppling på sina r1r...
jiGGa skrev:2299211Det var ju från de jag fick Motul 300 helsyntet
OK, ska göra det idag. Men ska jag köra på helsynteten som jag har eller ska jag byta till delsyntet?Noll-Koll skrev:2299289Men har du testat 300v oljan?? Tvätta alla gamla lameller, skivor och korgen med sprit. Släng ihop allt, i med 300v oljan, översta strecket är numera ditt understa streck på mätglaset, och vips en halvtimma senare kan du njuta av en hoj som inte slirar!
jiGGa skrev:2299296OK, ska göra det idag. Men ska jag köra på helsynteten som jag har eller ska jag byta till delsyntet?
Jaha OK. Då e jag med.Noll-Koll skrev:2299386Eftersom 300V är en helsyntet olja och du bara ska köra på 300v så ska du alltså INTE byta till delsyntet i R1an! Hoppas du förstår nu?
jiGGa skrev:2300787Motul 300V gjorde susen![]()
Tack för hjälpen alla

The blade skrev:2300810Skönt att det löste sig. Helsyntetarn kanske inte är så dum ändå trots allt snack om det. Kanske borde överge min övertygelse om delsyntetarn![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |