Problem med företag.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Har ett problem som jag knappt fattar hur jag ska lösa.
Den 12 maj 2010 så beställde jag av ett företag som gör reklam via blocket samt har en egen hemsida en uppsättning dämpare och fjädrar runt om till min bil detta till en summa på nästan 4000kr.

Fick en ordebekräftelse via mejl att det var beställt.
Det står ingenting om förskottsbetalning på deras hemsida, dock så får jag ett mejl där det står att dom vill ha förskottsbetalning.
Mejlet kom samma dag och jag skulle resa bort under helgen så jag tänkte jag betalar det när jag kommer hem för jag ville ha varorna.

Den 17 maj (lördag) får jag ett sms från företaget: Hej, har du möjlighet att betala för din beställning idag? Vi fick meddelande om att dämparna och fjädrar kommer på onsdag Mvh XXXXXX

Jag ringer upp och säger att jag ska betala när jag kommer hem.
På måndagen betalar jag till ett bankgiro den summan som företaget vill ha för mina varor, dock så kommer pengarna fel och kommer inte tillbaka till mitt konto förrens måndagen nästa vecka.

Då gör jag ett nytt försök och pengarna kommer antagligen rätt, dock så får jag inte ens mejl om att inb har kommit in.

Veckorna går och jag börjar undra vart fan har min varor tagit vägen? så den 9 juni ringer jag på telefonen till företaget...... ingen svarar men direkt efteråt får jag ett sms: Hej dämparna kommer efter helgen mailat det till dig tidigare idag MVH XXXXX

Jag skriver: Kalasbra! tack så länge.
Får tillbaka: Tack själv.

Veckorna går igen och nu är vi inne på 13 juli då ringer jag och det är ingen som svarar! suck! jag skickar ett sms: Kommer du skicka mina varor till min bil som jag har betalt för nästan 2 månader sedan? börjar bli skapligt tröttsamt att vänta! /Jonas

Får tillbaka: Hej Jonas ja det går iväg denna veckan till dig.

Tiden går och jag ringer ibland men det är ingen som svarar.

Den 2 augusti så skickar jag ett sms efter har försökt att ringa upprepade ggr.
Sms: Får jag inte dämparna denna vecka så får du skicka tillbaka pengarna denna vecka. /Jonas

Får tillbaka: Vi löser det denna vecka MVH XXXX

Den 10 augusti så ringer jag företaget upprepade ggr utan att någon svarar dock så får jag ett sms: Hej Jonas har du möjlighet att maila, tyvärr kan jag ej ta samtal nu, MVH XXX eller smsa

Jag smsar: Varken dämpare eller pengar har kommit till mig. Du har veckan ut på dig, annars verkar det som om jag måste gå till polisen. /Jonas

Får tillbaka sms: Polisen?? har det slagit slint i huvudet eller?? Har vi nekat dig en återbetalning?? NEJ!! Har du mejlat över kontoinformation så vi kan göra en återbetalning?? NEJ! sådant skit tar vi inte!! Antingen löser vi detta eller så avslutar vi nu!! Du väljer!!

Jag skriver: Nej det har inte slagit slint i huvet på mig, men det är bra nära nu när jag har väntat nästan 3 månader på mina varor.
Du svarar aldrig när man ringer bara på sms eller mejl.
Redan förra veckan skrev jag till dig och sa att jag vill ha mina varor eller pengar tillbaka i slutet av veckan.
Varför frågade inte du efter kontonr då? vad sägs som att ge lite kundservice?.
kontonr: XXXXXXXXXXXXXXX.
När Får jag pengarna? /Jonas

Får till svar:Imorogn från vårt bankgiro.

Svarar: Ok
Detta är fortfarande 10 aug.

Den 20 aug så ringer jag företaget och det svarar nån snubbe.
Jag frågar varför inte mina pengar har kommit in, detta har han inget svar på, men han tar mitt kontonr och säger att han ska be sin kollega att sätta över pengarna senare den dagen.
Jag var inte otrevlig i telefonen utan jag frågade endast i normal ton.

1 spetember och det sitter fortfarande inga pengar på mitt konto.
Nu börjar jag tröttna.....
Ringer ca 30ggr kl 10 på förmiddagen, ingen som svarar, men ca 10 min senare får jag ett sms: Pengarna är på ditt konto senar i eftermiddag

Jag svarar: Antagligen inte men visst jag kan vänta en dag till.
Få tillbaka: Förlåt min kollega hade gjort fel i överföringen MVH XXXX

Och nu sitter jag här jag har fortfarande inte fått tillbaka några pengar.
Vad ska jag göra?.

Mkt text blev det.
/Jonas

Polisanmäl för bedrägeri..

Du ska inte behöva jaga ett företag i ett halvår.
Låt polisen göra indrivningen :)

Gör polisen nått åt sånt här?.

Såvida de inte redan är dömda/väntar på finkan så gör de nog det, i annat fall kan de inte få tillägg på straffet så då läggs det nog ner illa kvickt.

Annars borde väl kronofogden alternativt indrivning med inkasso funka?

Såvida de inte redan är dömda/väntar på finkan så gör de nog det, i annat fall kan de inte få tillägg på straffet så då läggs det nog ner illa kvickt.

Annars borde väl kronofogden alternativt indrivning med inkasso funka?

Ok ska ringa och försöka få tag i företaget imorgon ska säga att på fredag går jag till polisen.

Kan Arn hjäpla till kanske?.

Googlat på firmanamnet? Om det är en proffsbluffare så borde det finnas fler som har problem.

Jupp det har jag, det är flera som har samma problem dock så har alla fått pengarna tillbaka även om det har tagit lååååång tid.
Det är inget "bluffföretag" eller det beror på hur man vill se det :rolleyes:
Företaget har funnits från 2005 iaf.

Det verkar som ett gäng o-organiserade strulputtar.
Tråkigt som fan att bli drabbad av sånt, men jag tror faktiskt du får pengarna tillbaka bara du hänger på dom ett tag till.

Lycka till

En Polisanmälan ger dig inte pengarna tillbaka på något sätt men det hjälper när du går till kronofogden, som är de som driver in dina pengar. De vill ha bevis att en affärstransaktion ägt rum och att företaget är skyldig dig pengar. I det här fallet så är det ju rätt enkelt då företaget via mail erkänt att de avser att betala tillbaka.
Indrivning brukar kosta 6-700:- som du lägger på skulden. Du måste meddela företaget att du avser att gå till kronofogden så att de har en chans att betala tillbaka först.

Företag som vill ha förskottsbetalning ska man undvika. Inte bara för det som hänt TS utan också för att om företaget konkar så får man inte en spänn tillbaka.

Och givetvis måste du ju namnge dem här så vi andra kan trakassera dem i all oändlighet. Men du kanske ska vänta på dina pengar först :D

Yes jag vill ha mina stålar först.

Fick nyss ett nytt sms efter ha ringt 20ggr.
Följande: Hej pengarna är överförda, det tar tydligen 2 dagar ifrån bankgiro så det syns idag efter 16:00 vill du att jag skickar en kvittens efter lunch? 1000% inne hos dig idag MVH.

Edit sms nr2: Ledsen kan ej ta samtal idag ligger hemma och är sjuk men jag lovar att pengarna är hos dig idag pga jag har dubbelkollat med banken.

Jag svarar: Skicka kvitto på insättningen så tror jag dig.

Sms nr3:Jag gör det vid 12.30-13.00.

Någon som tror att jag kommer få pengarna idag?.

Last edited:
Inte en chans att du får se stålarna, lika bra att namedroppa nu :D

då vet man vem man inte skall ha att göra med då!

Hoppas TS nu lärt sig att inte betala för några varor man inte fått, ett seriöst företag skickar faktura eller liknande och vill inte bara ha pengarna insatta på ett konto. Hoppas TS får tillbaka sina pengar..

Edit: såg att du fått pengarna nu :tummenupp:tummenupp

Last edited:
Hoppas TS nu lärt sig att inte betala för några varor man inte fått, ett seriöst företag skickar faktura eller liknande och vill inte bara ha pengarna insatta på ett konto. Hoppas TS får tillbaka sina pengar..

Edit: såg att du fått pengarna nu :tummenupp:tummenupp

Nej visst man ska inte förskottsbetala men ska man inte kunna lita på ett företag som har funnits sen 2005?.
Tydligen inte :rolleyes:
Hoppas att min tråd ses av människor som har tänkt handla där, jag blev ju iof inte blåst men det är ett mkt oseriöst företag.
/Jonas

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...