Om jag kör med fullt (eller i alla fall ganska rejält) påslag och slår av baktänder hojen rejält. Så pass mycket att det bör åtgärdas.
Motor, förgasare och avgassystem är helt orginal, dock har jag bytt till större lågfartmunstycke på andras inrådan men det har inte gett resultat. Motorn är renoverad för mindre än 10 timmar sedan, det smäller såklart lika mycket nu som innan.
Åtgärder som jag gjort:
Tätat avgassystemet och packat om ljuddämparen
Letat sprickor i avgassystemet utan att hitta några
Bytt till större lågfartsmunstycke (#45)
Bytt insugsgummi
Justerat ventilerna (de slipades även in vid renoveringen)
Kontrollerat att tändningen står rätt.
Jag har pratat med både "kompetenta hemmamekaniker" och även sådana som är duktiga på husaberg specifikt. Ingen av dem har kommit med andra tips än de som finns ovan (dock har de inte tittat på hojen utan bara tipsat utifrån vad jag berättat).
Idag när jag bytte till ytterligare en storlek större lågfartsmunstycke upptäckte jag att luftskruvens position inte alls har någon betydelse, fullt inskruvad eller 3 varv ut gör ingen skillnad. Varvtalet på tomgång ändrades men det var så marginellt att jag inte ens är säker på att det verkligen ändrades... Inga andra skillnades noterades när jag skruvade på luftskruven.
Jag tänkte prova en annan förgasare men har ännu inte kommit till skott med det så alla tips utöver det jag redan provat är välkommet.
Motor, förgasare och avgassystem är helt orginal, dock har jag bytt till större lågfartmunstycke på andras inrådan men det har inte gett resultat. Motorn är renoverad för mindre än 10 timmar sedan, det smäller såklart lika mycket nu som innan.
Åtgärder som jag gjort:
Tätat avgassystemet och packat om ljuddämparen
Letat sprickor i avgassystemet utan att hitta några
Bytt till större lågfartsmunstycke (#45)
Bytt insugsgummi
Justerat ventilerna (de slipades även in vid renoveringen)
Kontrollerat att tändningen står rätt.
Jag har pratat med både "kompetenta hemmamekaniker" och även sådana som är duktiga på husaberg specifikt. Ingen av dem har kommit med andra tips än de som finns ovan (dock har de inte tittat på hojen utan bara tipsat utifrån vad jag berättat).
Idag när jag bytte till ytterligare en storlek större lågfartsmunstycke upptäckte jag att luftskruvens position inte alls har någon betydelse, fullt inskruvad eller 3 varv ut gör ingen skillnad. Varvtalet på tomgång ändrades men det var så marginellt att jag inte ens är säker på att det verkligen ändrades... Inga andra skillnades noterades när jag skruvade på luftskruven.
Jag tänkte prova en annan förgasare men har ännu inte kommit till skott med det så alla tips utöver det jag redan provat är välkommet.