Problem att starta V70

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
Hej
Har en V70 årsmodell -00 och som senaste tiden börjat krångla vid start. Jag vrider om nyckeln och alla lampor lyser men inget händer dvs motorn startar inte. Får göra så flera gånger och inget händer. Idag höll jag inne nyckeln och då till slut startade den men var svårstartad. Efter detta började en kontrollampa lysa och kollade jag i instruktionsboken antydde den lampan att diagsnossystemet hade hittat något fel i motorn. Vad tror ni det här kan vara? Känns som att det kan bli en dyr historia :huvet

Tjena kååmpis!! :banana

Jag hittade något på nätet som kan vara något kanske. Ligger i din inbox i jobbmailen.

//Lotta

Putta ner aset i närmaste dike eller sjö och sjung en glad sång inte för att det fixar felet på kärran men det känns bättre.:D :D :D :D :D :D :D :D

Låt närmaste volvoauktoriserade verkstad läsa ur felkoderna så ser de vad det är som är fel, går man till en mindre firma kan det kosta en påse bullar att få det gjort.

Jag hade gissat på startmotorrelä, solenoiden eller bara ett kass batteri (dimmas diverse lampor kraftigt när du vrider på nyckeln?) - men att du får en motorlampa som tänds tyder på att det är något värre.

/J

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...