Min hoj har gått sönder efter 105 mil, ÅF oseriös?

Jag tycker också att man kan ange vilken handlare det rör sig om, men innan man gör det så bör man rannsaka sig själv lite. Det är inte alltför ovanligt att kunder hänger ut företag och leverantörer i diverse forum, där det senare vartefter mer fakta dyker upp visar sig att kunden inte har helt torrt på fötterna och inte har berättat hela sanningen. Jag säger inte att så är fallet med TS dock.
Sedan ska man vara förberedd på att om man drar igång en tvist och anlitar jurister så är det alltid förenat med kostnader, ofta ruskigt höga sådana. Även om man har s.k. rättsskydd i sin försäkring så är det ändå alltid självrisker att betala och oftast även procent på totalbeloppet. Och det finns maxbelopp också för vad försäkringen kan täcka. Jag talar av egen erfarenhet och vet att den som tjänar bäst på en tvist är just juristen.
Tror att det bästa är att komma överens om en deal där handlaren övertygas om att ta sitt ansvar, då han rimligtvis inte uppskattar att ryktet om deras kundhantering sprids på nätet. Får väl hoppas att dom har något vett i huvudet och inser att man inte kan behandla kunder hur som helst.
 
Last edited:
Hur går det? Ny vecka nu...
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top