Min hoj har gått sönder efter 105 mil, ÅF oseriös?

Jag tycker också att man kan ange vilken handlare det rör sig om, men innan man gör det så bör man rannsaka sig själv lite. Det är inte alltför ovanligt att kunder hänger ut företag och leverantörer i diverse forum, där det senare vartefter mer fakta dyker upp visar sig att kunden inte har helt torrt på fötterna och inte har berättat hela sanningen. Jag säger inte att så är fallet med TS dock.
Sedan ska man vara förberedd på att om man drar igång en tvist och anlitar jurister så är det alltid förenat med kostnader, ofta ruskigt höga sådana. Även om man har s.k. rättsskydd i sin försäkring så är det ändå alltid självrisker att betala och oftast även procent på totalbeloppet. Och det finns maxbelopp också för vad försäkringen kan täcka. Jag talar av egen erfarenhet och vet att den som tjänar bäst på en tvist är just juristen.
Tror att det bästa är att komma överens om en deal där handlaren övertygas om att ta sitt ansvar, då han rimligtvis inte uppskattar att ryktet om deras kundhantering sprids på nätet. Får väl hoppas att dom har något vett i huvudet och inser att man inte kan behandla kunder hur som helst.
 
Last edited:
Hur går det? Ny vecka nu...
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top