Problem vid körning och start av Suzuki GSXR 750cc

Donne.A

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2022
Hoj
2000, Suzuki GSXR 750
Tjena!

Har en Suzuki GSXR 750cc , årsmodell 2000.

Jag har haft en del problem med hojen men löst en del just nu har jag inte ekonomin att åka in t verkstan o låta de fixa den så jag tänkte om man kanske kunde lösa detta problemet själv.

Under en åktur beteende sig motorcykeln konstigt vid körning när jag accederade i 2-3s växel började motorn att hoppa och fick ingen kraft jag va tvungen att sänka hastigheten för att de skulle låta normalt. Senare vid en sväng så hände samma sak i 2an men denna gången stannade motorcykeln helt. Efter det fick jag inte igång motorcykeln vid flertals försök, även kickstart fungerade inte. Jag lyckades dock starta den med kablar några dagar efter och lyckades köra hem den.

Efteråt har problemet uppstått igen och nu fungerar den inte alls går att starta den men även då låter det konstigt.

Jag undrar om någon kunnig vet vad det kan vara för något. Jag har testat att byta batteriet men det samma problem. Har funderat om det kan ha något med bränslet att göra.. Bifogar en video så ni förstår bättre vad jag menar.

Går av någon anledning inte att ladda upp videon, kanske kan skicka via meddelande om någon vågar ge sig på vad problemet är

GSXR 750 har så vitt jag vet ingen kick oavsett årsmodell. Vad har du för motor?

Du har glapp i elsystemet någonstans, och/eller igensatt soppafilter. Börja med att gå igenom hela elsystemet, låt motorn puttra på tomgång och se vad som händer när du rucklar med kabelstammen.

Bränslet är min gissning. Intermittent bränsleförsörjning av någon anledning, typ skitigt filter, som Hostic nämnde ovan. Skulle börja med det innan elfelsökning.

Bränslet kan vara en bov, riktigt dålig soppa nu. Kör du på 95 så töm och häll på 98 till att börja med. Byt filtret.
Ryker den, alltså bolmar?

Den har nog levt ett hårt liv, 19 ägare på 21 år, kraschkåpor och ramskydd, som normalt sett sätts på efter en krasch, när ramen ser för jävlig ut. Dessutom saknas skruven i ett av motorfästena.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!