Pro Superbike 2012

Streamliner

Hej

Var lite snälla nu och ha förståelse för en gammal mans frågor och funderingar.
När alla har snarlik trimmningsgrad så tycker jag att man borde ta ut svängarna inom Aerodynamiken, jag förstår att inte tillverkarna vill göra något som ser fult ut men den som tävlar bör ju vilja segla förbi de andra.

Hojarna i dag ser ju skitfräna ut, men kolla på speedski de har extrema utformningar av sig själva, deras små påbyggnader borde kunna ge km/h för en hojåkare oxå? Reglementet bör gå att utnyttja bättre enligt mig, e de så?

:va LillaFarbrorn :tummenupp

Inte för elaka nu så jag måste logga ut för gott.....tils i morgon :D
 
Hej

Var lite snälla nu och ha förståelse för en gammal mans frågor och funderingar.
När alla har snarlik trimmningsgrad så tycker jag att man borde ta ut svängarna inom Aerodynamiken, jag förstår att inte tillverkarna vill göra något som ser fult ut men den som tävlar bör ju vilja segla förbi de andra.

Hojarna i dag ser ju skitfräna ut, men kolla på speedski de har extrema utformningar av sig själva, deras små påbyggnader borde kunna ge km/h för en hojåkare oxå? Reglementet bör gå att utnyttja bättre enligt mig, e de så?

:va LillaFarbrorn :tummenupp

Inte för elaka nu så jag måste logga ut för gott.....tils i morgon :D

Nej hojarna måste se ut som original :)
 
Original..

Nej hojarna måste se ut som original :)

E de så, man får alltså inte ändra något på hojens skärm eller annat?

Men då återstår föraren, få han utrusta sig sig som skiinissarna gör, där finns det mycket att göra.

Flåt jag ska inte spamma vidare men man funderar ju hela tiden..

:va LillaFarbrorn :tummenupp
 
Vilka är klara för PRO superbike 2012?

Aprilia

Svensken
Gull


Honda

Mårtensson
Masen



Kawasaki

C Bergman
A Bergman
Lindroth
Milovanovic


BMW

Papunen
Backman


Suzuki

Backlund
Ockelfelt
NSB33



Yamaha

Johansson


KTM ?


Backman
Sveistrup
Falemo
Linden
Plassen
Åkerlund
Rocket Robin
Hansson
Kubberöd
Gransted
Otto

Fet stil på märke är inget mer än just fet stil.
Fet stil förare är klara för 2012.

Hjälp gärna till!
 
Last edited:
Fet stil förare är klara för 2012.
Hjälp gärna till!
Enligt föregående sida är ingen av Bergman bröderna klara.

E de så, man får alltså inte ändra något på hojens skärm eller annat? Men då återstår föraren, få han utrusta sig sig som skiinissarna gör, där finns det mycket att göra.
I de farter vi kör i Sverige, sällan över 250-260 km/h, är inte aerodynamiken så viktig.
 
Last edited:
luftigt...

Enligt föregående sida är ingen av Bergman bröderna klara.

I de farter vi kör i Sverige, sällan över 250-260 km/h, är inte aerodynamiken så viktig.

Fel, fel fel, du har mängder av hästkrafter i dessa hastigheter, Mängder...

Jag får bli en wannabee och testa, ni kör om mig i var kurva och jag er på rakorna.:D:D de brukar va en raka före mål.:tummenupp
 
Aprilia kan nog anses klara!

Mårtensson klar

Cajback byter märke! hemligt? kawa ?

Backlund klar
Ockelfeldt klar
Nsb33 klar :krama men tack för förtroendet :)

Johansson tveksamt

Björn Ljungquist Kawa?
 
Fel, fel fel, du har mängder av hästkrafter i dessa hastigheter, Mängder...
Jag tror du missförstår mig. Luftmotstånd har självklart stor betydelse men det ytterst lilla som förarna kan gör saknar betydelse. Det är inte direkt MotoGP och +300 km/h med rakor på 1 Km eller mer vi pratar om. Det är svenska gokartbanor :)
 
Last edited:
Oki

Jag tror du missförstår mig. Luftmotstånd har självklart stor betydelse men det ytterst lilla som förarna kan gör saknar betydelse. Det är inte direkt MotoGP och +300 km/h med rakor på 1 Km eller mer vi pratar om. Det är svenska gokartbanor :)

Oki :tummenupp
 
Jag kommer köra (Masen) antagligen Honda. Märke är inte 100% klart
 
Last edited:
..
Cajback byter märke! hemligt? kawa ?
..

Niklas ska inte köra något mera än på någon bandag nästa år vad jag hört. Ska satsa mer på sitt jobb.
 
Niklas ska inte köra något mera än på någon bandag nästa år vad jag hört. Ska satsa mer på sitt jobb.

Ok!
Verkar vara en del som faller bort, tittar man 2 säsonger bakåt så är det en hel del!!!
Det är inte bra för sporten, det behövs profiler som stannar kvar och hålla på år efter år!
Hur skall det gå fortsättningsvis :confused:

Backis kommer väl bara göra inhopp!?

Jag kommer köra (Masen) antagligen Honda. Märke är inte 100% klart

Bra då är ni 6-7st :) Försäsongsträning Brno kanske :)
 
Last edited:
Ok!
Verkar vara en del som faller bort, tittar man 2 säsonger bakåt så är det en hel del!!!
Det är inte bra för sporten, det behövs profiler som stannar kvar och hålla på år efter år!
Hur skall det gå fortsättningsvis :confused:

Backis kommer väl bara göra inhopp!?



Bra då är ni 6-7st :) Försäsongsträning Brno kanske :)

Lätt!
Om du bjuder :p

Jag är på 2 ställen i listan. Ljungquist (under Kawa) och Masen under Honda) är jag :)
Blir nog Honda.
 
Last edited:
Reflektion...

Ni kan tjafsa fram och tillbaka i 10 år till men så länge det inte finns en person eller grupp som tar det här seriöst och har tydliga mål kommer en sån här tråd att komma upp 3-4 gånger per år.

Vad som emellanåt slår mig mest är att det verkar ofta vara du själv som ”tjafsar” & skriver ned & ifrågasätter de förslag som tas upp. Ger dig 110 % stöd i att så länge som lejonparten av läsarna/skrivarna hänvisar ”till någon annan” med tillägget borde/kunde/skulle ha gjort/förstått så blir det absolut INGEN FÖRÄNDRING alls – koorekt!
/Eric

Å igen,
Det är lättare att gnälla på de som faktiskt bidrar med att hålla det här forumet levande än att prestera något själv.
Att bläddra förbi några sidor där två eller fler personer diskuterar något som de tycker är relevant är något man får leva med.
Ja du Eric...

Jag förstår faktiskt inte varför du ger dig in i den här diskussionen om hur svensk RR ska kunna bli större/bättre gång på gång. Det slutar ju ändå alltid med att ingen orkar med din klappa-på-huvudet-attityd och trådarna självdör.

:död

Mmmm,
Nu vet jag inte om alla tycker detta pingponginlägg är relevant, men min uppfattning är att många av dina inlägg knappast kan tillräknas grupperingen som ”bidrar”… annat till att skapa fler tjafsinlägg.

Sen tror jag inte ngn tråd riskerar att t självdö så länge du har tillgång till ett tangentbord.
Nästan så du kan ha ett eget forum av SHs storlek mätt i dina antal trådinlägg. Kul att du visar engagemang men det skulle förmodligen vara betydligt mer verkningsfullt om du åtminstone halva SH-tiden la det där det gjorde skillnad. OM du ville åstadkomma ngt?

O ´n Topic
Så blir det förmodligen fler överraskningar på förare till 2012 Dessvärre verkar det fortfarande idag vara aningens grötigt med villkor, serieantalet för att köra 1000cc & antalet tävlingar. Förmodligen innebär detta att flera inväntar m besked eller val till efter nyår.

Dock tror jag inte du som presumtiv Pro förare behöva vara orolig för att konkurrensen i klassen kommer göra dig långsammare på banorna. Inte heller för att mediabevakningen skulle försvåra för dig i dialogen med nya sponsorer.


/Eric
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top