Pro Superbike 2012

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Streamliner

Hej

Var lite snälla nu och ha förståelse för en gammal mans frågor och funderingar.
När alla har snarlik trimmningsgrad så tycker jag att man borde ta ut svängarna inom Aerodynamiken, jag förstår att inte tillverkarna vill göra något som ser fult ut men den som tävlar bör ju vilja segla förbi de andra.

Hojarna i dag ser ju skitfräna ut, men kolla på speedski de har extrema utformningar av sig själva, deras små påbyggnader borde kunna ge km/h för en hojåkare oxå? Reglementet bör gå att utnyttja bättre enligt mig, e de så?

:va LillaFarbrorn :tummenupp

Inte för elaka nu så jag måste logga ut för gott.....tils i morgon :D
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Hej

Var lite snälla nu och ha förståelse för en gammal mans frågor och funderingar.
När alla har snarlik trimmningsgrad så tycker jag att man borde ta ut svängarna inom Aerodynamiken, jag förstår att inte tillverkarna vill göra något som ser fult ut men den som tävlar bör ju vilja segla förbi de andra.

Hojarna i dag ser ju skitfräna ut, men kolla på speedski de har extrema utformningar av sig själva, deras små påbyggnader borde kunna ge km/h för en hojåkare oxå? Reglementet bör gå att utnyttja bättre enligt mig, e de så?

:va LillaFarbrorn :tummenupp

Inte för elaka nu så jag måste logga ut för gott.....tils i morgon :D

Nej hojarna måste se ut som original :)
 

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Original..

Nej hojarna måste se ut som original :)

E de så, man får alltså inte ändra något på hojens skärm eller annat?

Men då återstår föraren, få han utrusta sig sig som skiinissarna gör, där finns det mycket att göra.

Flåt jag ska inte spamma vidare men man funderar ju hela tiden..

:va LillaFarbrorn :tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vilka är klara för PRO superbike 2012?

Aprilia

Svensken
Gull


Honda

Mårtensson
Masen



Kawasaki

C Bergman
A Bergman
Lindroth
Milovanovic


BMW

Papunen
Backman


Suzuki

Backlund
Ockelfelt
NSB33



Yamaha

Johansson


KTM ?


Backman
Sveistrup
Falemo
Linden
Plassen
Åkerlund
Rocket Robin
Hansson
Kubberöd
Gransted
Otto

Fet stil på märke är inget mer än just fet stil.
Fet stil förare är klara för 2012.

Hjälp gärna till!
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Fet stil förare är klara för 2012.
Hjälp gärna till!
Enligt föregående sida är ingen av Bergman bröderna klara.

E de så, man får alltså inte ändra något på hojens skärm eller annat? Men då återstår föraren, få han utrusta sig sig som skiinissarna gör, där finns det mycket att göra.
I de farter vi kör i Sverige, sällan över 250-260 km/h, är inte aerodynamiken så viktig.
 
Last edited:

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
luftigt...

Enligt föregående sida är ingen av Bergman bröderna klara.

I de farter vi kör i Sverige, sällan över 250-260 km/h, är inte aerodynamiken så viktig.

Fel, fel fel, du har mängder av hästkrafter i dessa hastigheter, Mängder...

Jag får bli en wannabee och testa, ni kör om mig i var kurva och jag er på rakorna.:D:D de brukar va en raka före mål.:tummenupp
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Aprilia kan nog anses klara!

Mårtensson klar

Cajback byter märke! hemligt? kawa ?

Backlund klar
Ockelfeldt klar
Nsb33 klar :krama men tack för förtroendet :)

Johansson tveksamt

Björn Ljungquist Kawa?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Fel, fel fel, du har mängder av hästkrafter i dessa hastigheter, Mängder...
Jag tror du missförstår mig. Luftmotstånd har självklart stor betydelse men det ytterst lilla som förarna kan gör saknar betydelse. Det är inte direkt MotoGP och +300 km/h med rakor på 1 Km eller mer vi pratar om. Det är svenska gokartbanor :)
 
Last edited:

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Oki

Jag tror du missförstår mig. Luftmotstånd har självklart stor betydelse men det ytterst lilla som förarna kan gör saknar betydelse. Det är inte direkt MotoGP och +300 km/h med rakor på 1 Km eller mer vi pratar om. Det är svenska gokartbanor :)

Oki :tummenupp
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag kommer köra (Masen) antagligen Honda. Märke är inte 100% klart
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..
Cajback byter märke! hemligt? kawa ?
..

Niklas ska inte köra något mera än på någon bandag nästa år vad jag hört. Ska satsa mer på sitt jobb.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Niklas ska inte köra något mera än på någon bandag nästa år vad jag hört. Ska satsa mer på sitt jobb.

Ok!
Verkar vara en del som faller bort, tittar man 2 säsonger bakåt så är det en hel del!!!
Det är inte bra för sporten, det behövs profiler som stannar kvar och hålla på år efter år!
Hur skall det gå fortsättningsvis :confused:

Backis kommer väl bara göra inhopp!?

Jag kommer köra (Masen) antagligen Honda. Märke är inte 100% klart

Bra då är ni 6-7st :) Försäsongsträning Brno kanske :)
 
Last edited:

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Ok!
Verkar vara en del som faller bort, tittar man 2 säsonger bakåt så är det en hel del!!!
Det är inte bra för sporten, det behövs profiler som stannar kvar och hålla på år efter år!
Hur skall det gå fortsättningsvis :confused:

Backis kommer väl bara göra inhopp!?



Bra då är ni 6-7st :) Försäsongsträning Brno kanske :)

Lätt!
Om du bjuder :p

Jag är på 2 ställen i listan. Ljungquist (under Kawa) och Masen under Honda) är jag :)
Blir nog Honda.
 
Last edited:

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Reflektion...

Ni kan tjafsa fram och tillbaka i 10 år till men så länge det inte finns en person eller grupp som tar det här seriöst och har tydliga mål kommer en sån här tråd att komma upp 3-4 gånger per år.

Vad som emellanåt slår mig mest är att det verkar ofta vara du själv som ”tjafsar” & skriver ned & ifrågasätter de förslag som tas upp. Ger dig 110 % stöd i att så länge som lejonparten av läsarna/skrivarna hänvisar ”till någon annan” med tillägget borde/kunde/skulle ha gjort/förstått så blir det absolut INGEN FÖRÄNDRING alls – koorekt!
/Eric

Å igen,
Det är lättare att gnälla på de som faktiskt bidrar med att hålla det här forumet levande än att prestera något själv.
Att bläddra förbi några sidor där två eller fler personer diskuterar något som de tycker är relevant är något man får leva med.
Ja du Eric...

Jag förstår faktiskt inte varför du ger dig in i den här diskussionen om hur svensk RR ska kunna bli större/bättre gång på gång. Det slutar ju ändå alltid med att ingen orkar med din klappa-på-huvudet-attityd och trådarna självdör.

:död

Mmmm,
Nu vet jag inte om alla tycker detta pingponginlägg är relevant, men min uppfattning är att många av dina inlägg knappast kan tillräknas grupperingen som ”bidrar”… annat till att skapa fler tjafsinlägg.

Sen tror jag inte ngn tråd riskerar att t självdö så länge du har tillgång till ett tangentbord.
Nästan så du kan ha ett eget forum av SHs storlek mätt i dina antal trådinlägg. Kul att du visar engagemang men det skulle förmodligen vara betydligt mer verkningsfullt om du åtminstone halva SH-tiden la det där det gjorde skillnad. OM du ville åstadkomma ngt?

O ´n Topic
Så blir det förmodligen fler överraskningar på förare till 2012 Dessvärre verkar det fortfarande idag vara aningens grötigt med villkor, serieantalet för att köra 1000cc & antalet tävlingar. Förmodligen innebär detta att flera inväntar m besked eller val till efter nyår.

Dock tror jag inte du som presumtiv Pro förare behöva vara orolig för att konkurrensen i klassen kommer göra dig långsammare på banorna. Inte heller för att mediabevakningen skulle försvåra för dig i dialogen med nya sponsorer.


/Eric
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top