Pro Superbike 2012

Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
I år har kostnaden varit 1600:-/race till STCC och 3350:- till arrangören =4950:-/race x 6 race= 29700:- +6% moms.

Till den summan tillkommer anm avgift till SM på Anderstorp. Kommer inte ihåg exakt var den låg på men runt 3000:-

Någon som har mer info om hur det går med planeringen av 2012??




Tänkte på det med anmälnings/tävlingsavgifter.. tittade på reglementet från förra
året, och då låg det på 3350:- +6%moms per tävling som Mårtensson nämner..
men däremot stod det att "Mästerskaps avgiften" var 11200:- +6%moms, inte 1600 per tävling (sorry, bara en pettitess grej, men jag tänkte jag nämner det :) )

/Benny
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Någon som har mer info om hur det går med planeringen av 2012??




Tänkte på det med anmälnings/tävlingsavgifter.. tittade på reglementet från förra
året, och då låg det på 3350:- +6%moms per tävling som Mårtensson nämner..
men däremot stod det att "Mästerskaps avgiften" var 11200:- +6%moms, inte 1600 per tävling (sorry, bara en pettitess grej, men jag tänkte jag nämner det :) )

/Benny

11200kr delat med 7tävlingar = 1600 kr/tävling. Kan det vara så de tänker???
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
11200kr delat med 7tävlingar = 1600 kr/tävling. Kan det vara så de tänker???

HAHAHA... ja, det var ju sant :)
Jag kollade aldrig faktiskt, utan jag såg bara att Mårtensson hade
skrivit
"I år har kostnaden varit 1600:-/race till STCC och 3350:- till arrangören =4950:-/race x 6 race= 29700:- +6% moms."

då kan ni ignorera mitt inlägg :) haha
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Sen tror jag inte ngn tråd riskerar att t självdö så länge du har tillgång till ett tangentbord.
Jo, de brukar självdö när du har klappat tillräckligt många på huvudet...

Måste vara jobbigt att sitta med facit när ingen gör som du vill :D

Hoppas Mårtensson och Svensken kan få till något vettigt till nästa år :tummenupp
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
-En stilla undran, vilka skötte "jobbet" förr, det som nu David o Mårtensson går in o gör, när serien hette Veidec Trophy SS600 SM? Inte var det väl Jimmy Lindström o Cralle Lindholm i alla fall va?

-STCC har ju en ny marknadschef vid namn Patrik Blomquist, kommer från underhållningsbranschen o Warner Bros, så när kan vi förvänta oss mer action i Pro Sbk med onboardfilmning, behind-the-scenes repotage o beordrat/betalt skådespeleri i depån o trash-talks mellan racen i värsta WWE-anda? :hihi
 
Last edited by a moderator:

mcdekalen

mcdekalen
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kullavik
Hoj
08 fiddy 150cc
Vad händer?Kan man få höra något litet?Är det några fler race på gång? hade ju varit kul för enligt vad jag tycker så kan det ju inte vara så kul att avgöra en serie på två banor.Men jag är övertygad att ni kämpar med det här och det är säkert inte lätt så lycka till hoppas att ni kommer med något positivt besked snart!
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag kommer ivjf fortsätta på Hondan.
Någon som hört något mer om vad som kommer att hända 2012?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Fille-kalsong är ju iaf på G för fullt med letande av sponsorer och partners inför 2012... :)
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Ja dags att det händer något nu faktiskt!

Skulle vara intressant att veta hur diskussionerna går mellan svemo stcc o luff.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Skulle vara intressant att veta hur diskussionerna går mellan svemo stcc o luff.

Neeh de skulle de inte...;)

Fram med kalendern nu bara! Hur svårt kan det va? Om det är så himla svårt med bantid o att få ihop kalendern överhuvudtaget ihop med alla andra serier som rullar parallellt, så varför inte göra helt om? "Swedish Superbike on Ice" kör enbart vintertid med dubbdäck, så kan man softa o tävla utomlands på vår+höst samt hinna uppleva en normal semester i fas med resten av landet/sitt jobb. En liten ide' jag har bara...:död
 

flygarn49

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
Aprilia RSV4 Factory- 11
En annan idé vore och börja skissa på SSC (Swedish Superbike Campionship) med BSB som förebild!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hur menar du? Vi har väl Scandinavian Open i så fall?

Behöver nog översätta engelskan för att kunna förstå bättre?

Scandinavian = Skandinavien
Swedish = Sverige

:rolleyes:
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
En annan idé vore och börja skissa på SSC (Swedish Superbike Campionship) med BSB som förebild!

Med tanke på publik osv, och som tidigare diskuterats så behöver PRO/svensk RR hjälp av STCC, alt TTA. Bara för att man startar en ny/egen SBK serie så kommer inte publik. Svensken och Mårtensson försöker redan slå ihop SBK och PRO. Det känns som ett bra 1:a steg!
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Behöver nog översätta engelskan för att kunna förstå bättre?

Scandinavian = Skandinavien
Swedish = Sverige

:rolleyes:
Det var inte alls min poäng. Mer att det finns ju rena RR-serier redan, oavsett om det står Skandinavien eller Sverige framför. Men undrade vad BSB har som vi kan få i Sverige?
 

flygarn49

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
Aprilia RSV4 Factory- 11
Jag känner väl till BSB. De har bra förare, fina banor, bra material, stor publik, spektakulära race osv. Men det innebär inte per automatik att det går att få i Sverige, jag efterfrågar framgångsformeln här.

Jag förstod det... Organisation kanske... Tydligt reglemente kanske... Av och för förare i samarbete med McRF och övriga aktörer inom brachen (banägare, utbildare och bandagsarrangörer). För att få till ett långsiktigt samarbete om ska mynna ut i att det i förlännigen säljas mer motorcyklar så branchen överlever!

Jag tror inte att lösningen för motorcykelbranchen är 2st 20 min race tillsammans med STCC el. TTA.

Men det kanske är bara jag som är så naiv, för jag har så stor kärlek till motorcyklar, som tror och hoppas att branchen skulle kunna samarbeta för en långsiktig lösninig.....
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top