Pro Superbike 2012

I år har kostnaden varit 1600:-/race till STCC och 3350:- till arrangören =4950:-/race x 6 race= 29700:- +6% moms.

Till den summan tillkommer anm avgift till SM på Anderstorp. Kommer inte ihåg exakt var den låg på men runt 3000:-

Någon som har mer info om hur det går med planeringen av 2012??




Tänkte på det med anmälnings/tävlingsavgifter.. tittade på reglementet från förra
året, och då låg det på 3350:- +6%moms per tävling som Mårtensson nämner..
men däremot stod det att "Mästerskaps avgiften" var 11200:- +6%moms, inte 1600 per tävling (sorry, bara en pettitess grej, men jag tänkte jag nämner det :) )

/Benny
 
Last edited:
Någon som har mer info om hur det går med planeringen av 2012??




Tänkte på det med anmälnings/tävlingsavgifter.. tittade på reglementet från förra
året, och då låg det på 3350:- +6%moms per tävling som Mårtensson nämner..
men däremot stod det att "Mästerskaps avgiften" var 11200:- +6%moms, inte 1600 per tävling (sorry, bara en pettitess grej, men jag tänkte jag nämner det :) )

/Benny

11200kr delat med 7tävlingar = 1600 kr/tävling. Kan det vara så de tänker???
 
11200kr delat med 7tävlingar = 1600 kr/tävling. Kan det vara så de tänker???

HAHAHA... ja, det var ju sant :)
Jag kollade aldrig faktiskt, utan jag såg bara att Mårtensson hade
skrivit
"I år har kostnaden varit 1600:-/race till STCC och 3350:- till arrangören =4950:-/race x 6 race= 29700:- +6% moms."

då kan ni ignorera mitt inlägg :) haha
 
Sen tror jag inte ngn tråd riskerar att t självdö så länge du har tillgång till ett tangentbord.
Jo, de brukar självdö när du har klappat tillräckligt många på huvudet...

Måste vara jobbigt att sitta med facit när ingen gör som du vill :D

Hoppas Mårtensson och Svensken kan få till något vettigt till nästa år :tummenupp
 
-En stilla undran, vilka skötte "jobbet" förr, det som nu David o Mårtensson går in o gör, när serien hette Veidec Trophy SS600 SM? Inte var det väl Jimmy Lindström o Cralle Lindholm i alla fall va?

-STCC har ju en ny marknadschef vid namn Patrik Blomquist, kommer från underhållningsbranschen o Warner Bros, så när kan vi förvänta oss mer action i Pro Sbk med onboardfilmning, behind-the-scenes repotage o beordrat/betalt skådespeleri i depån o trash-talks mellan racen i värsta WWE-anda? :hihi
 
Last edited by a moderator:
Vad händer?Kan man få höra något litet?Är det några fler race på gång? hade ju varit kul för enligt vad jag tycker så kan det ju inte vara så kul att avgöra en serie på två banor.Men jag är övertygad att ni kämpar med det här och det är säkert inte lätt så lycka till hoppas att ni kommer med något positivt besked snart!
 
Jag kommer ivjf fortsätta på Hondan.
Någon som hört något mer om vad som kommer att hända 2012?
 
Fille-kalsong är ju iaf på G för fullt med letande av sponsorer och partners inför 2012... :)
 
Ja dags att det händer något nu faktiskt!

Skulle vara intressant att veta hur diskussionerna går mellan svemo stcc o luff.
 
Skulle vara intressant att veta hur diskussionerna går mellan svemo stcc o luff.

Neeh de skulle de inte...;)

Fram med kalendern nu bara! Hur svårt kan det va? Om det är så himla svårt med bantid o att få ihop kalendern överhuvudtaget ihop med alla andra serier som rullar parallellt, så varför inte göra helt om? "Swedish Superbike on Ice" kör enbart vintertid med dubbdäck, så kan man softa o tävla utomlands på vår+höst samt hinna uppleva en normal semester i fas med resten av landet/sitt jobb. En liten ide' jag har bara...:död
 
En annan idé vore och börja skissa på SSC (Swedish Superbike Campionship) med BSB som förebild!
 
Hur menar du? Vi har väl Scandinavian Open i så fall?

Behöver nog översätta engelskan för att kunna förstå bättre?

Scandinavian = Skandinavien
Swedish = Sverige

:rolleyes:
 
En annan idé vore och börja skissa på SSC (Swedish Superbike Campionship) med BSB som förebild!

Med tanke på publik osv, och som tidigare diskuterats så behöver PRO/svensk RR hjälp av STCC, alt TTA. Bara för att man startar en ny/egen SBK serie så kommer inte publik. Svensken och Mårtensson försöker redan slå ihop SBK och PRO. Det känns som ett bra 1:a steg!
 
Behöver nog översätta engelskan för att kunna förstå bättre?

Scandinavian = Skandinavien
Swedish = Sverige

:rolleyes:
Det var inte alls min poäng. Mer att det finns ju rena RR-serier redan, oavsett om det står Skandinavien eller Sverige framför. Men undrade vad BSB har som vi kan få i Sverige?
 
Jag känner väl till BSB. De har bra förare, fina banor, bra material, stor publik, spektakulära race osv. Men det innebär inte per automatik att det går att få i Sverige, jag efterfrågar framgångsformeln här.

Jag förstod det... Organisation kanske... Tydligt reglemente kanske... Av och för förare i samarbete med McRF och övriga aktörer inom brachen (banägare, utbildare och bandagsarrangörer). För att få till ett långsiktigt samarbete om ska mynna ut i att det i förlännigen säljas mer motorcyklar så branchen överlever!

Jag tror inte att lösningen för motorcykelbranchen är 2st 20 min race tillsammans med STCC el. TTA.

Men det kanske är bara jag som är så naiv, för jag har så stor kärlek till motorcyklar, som tror och hoppas att branchen skulle kunna samarbeta för en långsiktig lösninig.....
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top