Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen

Jag sitter och väntar på min med, har fått tillbaka dom 3 sista åren och hoppas på en feting ersättning detta året :yoparty

Normalt får man ju stålarna i augusti, men för ett tag sedan nämnde någon att man kan få pengarna tidigare om man hade särskilda skäl för detta. Någon som vet om detta stämmer eller om det är BS?

abstruse skrev:
Normalt får man ju stålarna i augusti, men för ett tag sedan nämnde någon att man kan få pengarna tidigare om man hade särskilda skäl för detta. Någon som vet om detta stämmer eller om det är BS?

Det har jag aldrig hört? Tror dom bara betalar ut i augusti och september inte innan dess? eller så har jag helt fel.

:hihi jag kommer få tillbaka en del pga att jag dragit 500:- i skatt på varje lön + lite andra grejer nu när man köpt radhus! Mmm undra om jag får råd att köpa nån hoj snart?

Therudeboy skrev:
Det har jag aldrig hört? Tror dom bara betalar ut i augusti och september inte innan dess? eller så har jag helt fel.

Inte jag heller tidigare, före det var en liknande diskussion här på forumet för en tid sedan. Tänkte få klarhet i om det var blaj eller sanning.

Jävla 11000 spänn vill dom ha av mig, förutom allt man redan betalat... Blodsugare :mad:

Nog jag som e trög, men jag fattar inte ett skit! :kocko :rolleyes:
När gör man avdrag för soppa o allt sånt då? Alltså när deklarerar man? Gör man det samtidigt? Har för mig att det alltid kommer hem papper om det först innan man får reda på hur mkt man får tillbaks/ska betala....!

Shit, i år blev det inbetalning för första gången på tio år. Dj*vla försäkringskassan! :(

abstruse skrev:

Saxat från rsv.se

Fråga:

Enligt bilaga till mina förtryckta deklarationsblanketter skulle jag få tillbaka några hundralappar. I den deklaration jag nu lämnat så har jag gjort lite avdrag så jag räknar med att få tillbaka ca 1 000 kr. Dessa pengar skulle jag behöva till semestern. Hur gör jag för att få tillbaka mina pengar i tid till semestern?

Svar:

Det frågeställaren tänker på är ”ansökan om förtida återbetalning”. Där har reglerna stramats upp så att det numera är ganska svårt att få en förtida återbetalning av skatt. En särskild ansökan ska lämnas in till skattekontoret. Förutom att det ska vara fråga om ett betydande belopp, minst ca 7 500 kr, krävs även att man har inkomst av näringsverksamhet, är begränsat skattskyldig eller om det finns ”synnerliga skäl”. Med synnerliga skäl avses ex.vis dödsfall eller risk för konkurs.

va FAn jag då!! jag får alltid tebax en massa, vart e min jäkla blankett!!!!
bara för att mitt efternamn börjar på W.....:-/
Damp..

toxicated skrev:
Saxat från rsv.se

Svar:

Det frågeställaren tänker på är ”ansökan om förtida återbetalning”. Där har reglerna stramats upp så att det numera är ganska svårt att få en förtida återbetalning av skatt. En särskild ansökan ska lämnas in till skattekontoret. Förutom att det ska vara fråga om ett betydande belopp, minst ca 7 500 kr, krävs även att man har inkomst av näringsverksamhet, är begränsat skattskyldig eller om det finns ”synnerliga skäl”. Med synnerliga skäl avses ex.vis dödsfall eller risk för konkurs.

Tackar. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back