Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen

DwD skrev:
jag får väl runt 27000 som förra året :hihi :7peta

:va hur lyckas du få så ini jeafla mycket tillbaks i skatt, när en annan får max 1000kr lixom öh okej hejpåer

Rock on dude :yoparty

BadToy skrev:
Är det inte dumt att ha pengarna utlånde till staten?

Haha.. det är enda sätter för mig att spara lite pengar. Brukar få mellan 20'-40' men det är för att jag inte jämkar lånen + lite andra avdrag.

Texas skrev:
Grattis till en sjuhelvetes fylla du också då! :tummenupp

:lol :hihi right on!, exakt vad som hände förra gången,

GiXxaH: jag har inte skattejämkning på mina lån(ofrivilligt sparande :hihi ), och jag jobbar med data=övertid och felaktig skatt hela tiden så då blir det en hel del tebax

Silwer skrev:
ni begriper att det ni får tillbaka är det ni själva betalt in för mycket?

Hur menar du? Jag betalar inte in min skatt, det är min arbetsgivare som gör det. Så vida du inte är egen företagare så kan du inte göra annat än att jämka om du har lån eller har jag fel?

Hur det än nu fungerar (finns säkert experter på det här med) så är det ju inte så atty staten väljer att belöna just er:-)
Det är helt enkelt en återbetalning av för mycket inbetalda stålar(eller kanske saker ni får göra avdrag för).
Kan ju kvitta men man får dem inte för att man är snäll:)

Last edited:
Silwer skrev:
Hur det än nu fungerar (finns säkert experter på det här med) så är det ju inte så atty staten väljer att belöna just er:-)
Det är helt enkelt en återbetalning av för mycket inbetalda stålar.
Kan ju kvitta men man får dem inte för att man är snäll:)

Nej, självklart är det så. Jag gör tex avdrag för resor till och från arbetet. Säg att jag exempelvis betalar 50% skatt på sista kronan. Gör jag ett avdrag på 7.000 kr på resor får jag dra av 1.000 av dom, grundavdrag på 6.000 för resor. Av dessa 7.000 får jag alltså 500kr tillbaka. Men summan är att jag har spenderat 6.500kr på resor som jag aldrig får tillbaka.

Bara ett exempel Helge :fyllisar

Saaaataaaaaannnnn!!!!!!!!!!!!!!!!! :huvet :4skrika :mad: :huvet

Betala in ytterligare 2500:- fick jag göra :(

jag fick 2 glada besked idag...

1: tillbaka på skatten 2673:- :D

2: min lägenhet e såld :banana

nu blir det :squid för stålarna :banana

Vet någon vid vilka summor de börjar kolla lite närmare på avdragen? Om jag drar av 500 spänn för arbetskläder eller nåt så bryr dom väl sig knappast om att kolla upp det. Men nu verkar det bli att jag kommer dra av 30.000... ska jag förbereda mig på att visa upp intyg, kvitton o ditten o datten eller kommer det slinka igenom som "småpengar"?

Vad händer förresten om de inte tycker om mina avdrag? Stryks dom bara eller får jag chansen att styrka mina "påhitt"?

du får räkna med att dom vill ha kvitton av dig, och du kommer att ha chansen att göra det oxå.

Jag drog av 45000 sista året jag pluggade. Hade dubbelt boende i 10 månader (lite fusk för min polare hyrde min lägenhet hemma) och fick dessutom dra av nån schablosumma om ca 90 bagis om dan för mat osv. Nu drar jag av noll för jag orkar inte. 14500 tillbaka i år! Har inte brytt mig om att jämka. Skönt med de stålarna. Kanske smartare att jämka om man känner att de behövs under året.

Skulle få tillbaka 16500 i Augusti , hjälper ju föga för jag är bankrutt nu :(

bebbe skrev:
Skulle få tillbaka 16500 i Augusti , hjälper ju föga för jag är bankrutt nu :(

Riktigt trevliga summor för en del :tummenupp

Själv fick jag pengar tillbaka och det är jag nöjd med i sig. 3500:- duger till däck och lite olja ;)

/oXydex

Ugluk skrev:
Shit, i år blev det inbetalning för första gången på tio år. Dj*vla försäkringskassan! :(

Föräldrapengen som spökar???
Vet att dom alltid drar förlite skatt på föräldrpengen i vår kommun där jag bor. Ber man dom dra mer skatt så säger dom att det inte går och man får sedan betala in året där på. Vilket suger och håller med om dj*vla f-kassa

Fast i år får jag tillbaka dock, men nästa år kommer suga

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back