Pris Brembo huvudcylinder?

oscar skrev:
Bara lite nyfiken på vad en ny sån här kan tänkas kosta!?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2447946047&category=35615

Någon som ligger på länkar till fler märken och priser kanske...!?
Kostar ca 3 500. http://www.kvickmc.se Mitonga ahr något liknande, som dock kostar betydligt mer. Det är en jäkla skillnad mellan Brembopumpen och originalgrejerna.

Edit: jag är inte säker på att det är just den som kostar 3 500 kr. De ser iofs väldigt lika ut. Priset är vad ett par polare betalade för sina.

Last edited:
Måste tipsa om ISR-pumpen! Grymt bra pump, med fingertoppskänsla och ett vettigt pris. 1600:-!

Nr:18 skrev:
Måste tipsa om ISR-pumpen! Grymt bra pump, med fingertoppskänsla och ett vettigt pris. 1600:-!
Det var billigt! Vad är det för www-adress till ISR?

Bingo skrev:
Det var billigt! Vad är det för www-adress till ISR?
Han är så gammalmodig så han finns inte på nätet. Men sök på Gula sidorna, ISR-mc så tror jag du får napp. Om inte skicka ett PM så får du hans nummer. Jag ska dit på måndag och hämta ett bakok och en pump till bygget :banana

Han är så gammalmodig så han finns inte på nätet. Men sök på Gula sidorna, ISR-mc så tror jag du får napp. Om inte skicka ett PM så får du hans nummer. Jag ska dit på måndag och hämta ett bakok och en pump till bygget :banana
Ok, tack. Behåller jag bågen nästa år köper jag en pump därifrån. 1600 är ju ingenting i sammanhanget. Jag gjorde en sökning på "ISR bromsar" tidigare men fick nästan ingen vettig träff. Köper man dem direkt från ISR?

Bingo skrev:
Kostar ca 3 500. http://www.kvickmc.se Mitonga ahr något liknande, som dock kostar betydligt mer. Det är en jäkla skillnad mellan Brembopumpen och originalgrejerna.

Edit: jag är inte säker på att det är just den som kostar 3 500 kr. De ser iofs väldigt lika ut. Priset är vad ett par polare betalade för sina.

Kvick är dyr...

http://www.redracingparts.com/en/product/mastercylbrembo.htm
(20% Italiensk moms tilkommer)

Sir Corse i Hamburg har 19X18 pump för 269 Euro
http://www.sir-corse.de/BREMBO_shop_neu1.htm

/B

Last edited:
Bingo skrev:
Ok, tack. Behåller jag bågen nästa år köper jag en pump därifrån. 1600 är ju ingenting i sammanhanget. Jag gjorde en sökning på "ISR bromsar" tidigare men fick nästan ingen vettig träff. Köper man dem direkt från ISR?
Man handlar direkt från tillverkaren utan mellanhänder. Äkta hantverk! Grymt fina bitar, man kan sitta och titta på dem hur länge som helst

Man handlar direkt från tillverkaren utan mellanhänder. Äkta hantverk! Grymt fina bitar, man kan sitta och titta på dem hur länge som helst

En sån ska jag ha som tidig julklapp till mig själv! 1600 spänn verkar inte vara så blodigt i förhållande till att ha originalpumpen, som jag tycker suger! Måste man skaffa nya slangar?
Du får gärna pm´a mig killens nummer! :tummenupp

muahhh sitter som orginal på Qvarnan sedan 4 år tillbaka.. :D :D

Last edited:
En fråga, byter ni bara huvudcylindern då eller ? Känns för mig som att det är en ganska okomplicerad pryl, hur kan det göra så stor skillnad som ni verkar påstå ?
Är det bara diametern på kolven som skilljer från orginal? Förutom ev. diverse ytbehandlingar osv.... förklara gärna för mig !

mvh Fredrik

oscar skrev:
En sån ska jag ha som tidig julklapp till mig själv! 1600 spänn verkar inte vara så blodigt i förhållande till att ha originalpumpen, som jag tycker suger! Måste man skaffa nya slangar?
Du får gärna pm´a mig killens nummer! :tummenupp

benfre skrev:
En fråga, byter ni bara huvudcylindern då eller ? Känns för mig som att det är en ganska okomplicerad pryl, hur kan det göra så stor skillnad som ni verkar påstå ?
Är det bara diametern på kolven som skilljer från orginal? Förutom ev. diverse ytbehandlingar osv.... förklara gärna för mig !

mvh Fredrik

Kolven är mindre, vilket resulterar i högre oljetryck i slangarna - vilket i sin tur ger härlig känsla och mindre ansträngning. Brembo har även en mkt bra justering av bromshandtag som går att ändra under hård körning, då kanske bromsarna mattas lite.

Mvh//ZS

benfre skrev:

mvh Fredrik

Jag kan dra bromsgreppet hela vägen in till handtaget utan problem trots att det är ställt längst ut, och så vill jag inte ha det längre!
+ att när man känner på andras bromsar så inser man hur dålig R1´ans är...

Last edited:
oscar skrev:
Jag kan dra bromsgreppet hela vägen in till handtaget utan problem trots att det är ställt längst ut, och så vill jag inte ha det längre!

Det är bara för att du har vinga bromskivor :lol

Mvh// R. Etfull

Mindre diameter = lägre kraft på handtaget = längre väg, alltså måste det innebära att vinsten ligger i att kunna justera ut handtaget längre !?

Fast det kanske ger bättre "känsla" det är ju svårt att sia om i rent mekaniska termer. sen kan ju kraften vid helt intryckt handtag vara betydligt större. Konstigt att de på R1 middlyckats med en så relativt enkel sak....

Någon som har en uppfattning om det är samma probs på R6. Sjäv tycker jag mina bromsar tar bra som fan, fast handtaget tar lite väl långt ut. Skulle villja ha in det lite till för att få bättre "känsla". Vad kan man göra åt saken ?

mvh Fredrik

oscar skrev:
+ att när man känner på andras bromsar så inser man hur dålig R1´ans är...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park