Premiär!

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
ja då var det mc-säsong då!!

vakande vid 14 tiden idag efter att ha sovit ett par timmar efter nattens jobb! med trötta ögon kikade jag på termometern.. +4,5 grader!!

plötsligt fick man en tanke...hmmm vore rätt gött och åka lite hoja idag... efter att ha funderat ett par sekunder bestämmde jag mig!! jag STÄLLER på!!

Ut till garaget slängde på mig kittet... satte i nyckeln i tändningen och startade besten! ett halvt varv på startmotorn sen röt hojen igång...tänkte för mig själv.. fan va jag älskar att åka hoj!

öppnar garage porten och backar sakta ut hojen ur garaget!

petar i ettan och drar iväg...

smyger försiktigt genom ett mindre samhälle och styr kosen mot den torra och fina 26:an.... stannar i korsningen, tar ett par djupa andetag... släpper upp kopplingen... smyger försiktigt iväg..snart.. snart!!

så fort jag har rätat upp hojen ger jag fullt... känslan går inte att beskriva..vid växligen till tvåan tvingar kraften upp hojen på bakhjulet... vid det är laget dunkar adrenalinet runt i skallen... petar i trean och ger återigen fullt... samma visa på dom näst följande växlarna.. nålen dansar och dom digitala siffrorna rullar förbi i en blixtrande fart.....

även om jag har fått köldskador på fingrarna så måste jag erkänna....

jag kommer aldrig i hela mitt liv vara utan hoj!!!

// jonas

Bifogat

• snyggast 005.jpg
    snyggast 005.jpg
    133.5 KB · Visningar: 260
Last edited:
skövde_pöjk skrev:
ja då var det mc-säsong då!!

vakande vid 14 tiden idag efter att ha sovit ett par timmar efter nattens jobb! med trötta ögon kikade jag på termometern.. +4,5 grader!!

plötsligt fick man en tanke...hmmm vore rätt gött och åka lite hoja idag... efter att ha funderat ett par sekunder bestämmde jag mig!! jag STÄLLER på!!

Ut till garaget slängde på mig kittet... satte i nyckeln i tändningen och startade besten! ett halvt varv på startmotorn sen röt hojen igång...tänkte för mig själv.. fan va jag älskar att åka hoj!

öppnar garage porten och backar sakta ut hojen ur garaget!

petar i ettan och drar iväg...

smyger försiktigt genom ett mindre samhälle och styr kosen mot den torra och fina 26:an.... stannar i korsningen, tar ett par djupa andetag... släpper upp kopplingen... smyger försiktigt iväg..snart.. snart!!

så fort jag har rätat upp hojen ger jag fullt... känslan går inte att beskriva..vid växligen till tvåan tvingar kraften upp hojen på bakhjulet... vid det är laget dunkar adrenalinet runt i skallen... petar i trean och ger återigen fullt... samma visa på dom näst följande växlarna.. nålen dansar och dom digitala siffrorna rullar förbi i en blixtrande fart.....

även om jag har fått köldskador på fingrarna så måste jag erkänna....

// jonas

Låter fint det där!!

MVH Martin

Låter mycket fint, det skulle jag med vilja göra men här är det fortfarande kring 0 grader.

Sedan att ge gärnet bara så där när det är 4 grader ute skulle jag inte våga, rätt som det är så kanske det kommer en hal fläck på vägen.

Sedan all j**** sand som finns på gatorna gör inte saken bättre ....

Hade jag legat och solat på stranden hade det garanterat blivit solning av ryggen av uppenbara skäl. :D Mycket inspirerande historia... :yoparty .
Längtar tills jag vågar släpa ut min...så j-vla mycket rullgrus överallt.

skövde_pöjk skrev:
ja då var det mc-säsong då............

// jonas

:4skrika Nu blev man ju inte alls sugen på å köra!!!!

Sånt här får du inte skriva om ännu :7peta

Den dagen man blir utan hoj dröjer lääääänge hoppas jag.....

burner skrev:
Låter mycket fint, det skulle jag med vilja göra men här är det fortfarande kring 0 grader.

Sedan att ge gärnet bara så där när det är 4 grader ute skulle jag inte våga, rätt som det är så kanske det kommer en hal fläck på vägen.

Sedan all j**** sand som finns på gatorna gör inte saken bättre ....

jag lovar att det inte va lätt att tygla sig från att dra på fullt.. vet att det kan vara lite lurigt med fläck is...MEEEN va fan det är ju såååå jävla gött!!!

skövde_pöjk skrev:
nja det vågar jag inte påstå men jag gav fullt på resten av växlarna.. det framgick nog inte i texten.. ber om ursäkt!
Du är förlåten.. Men hade den rest sig hade du inte varit förlåten :)

skövde_pöjk skrev:
jag lovar att det inte va lätt att tygla sig från att dra på fullt.. vet att det kan vara lite lurigt med fläck is...MEEEN va fan det är ju såååå jävla gött!!!
Kände samma sak idag. Fast jag fick inte upp den på slangen förrän däcken hade blivit riktigt varma. Det bara spann och slira när jag försökte. Kanske ska vara så när det e runt noll grader(+5 för att vara exakt)

jiGGa skrev:
Kände samma sak idag. Fast jag fick inte upp den på slangen förrän däcken hade blivit riktigt varma. Det bara spann och slira när jag försökte. Kanske ska vara så när det e runt noll grader(+5 för att vara exakt)
det är som sagt lurigt som fan på vägen.. hehe men fan va kul det när alla står och glor.. inte så vanligt här omkring att det kommer en sporthoj mitt i februari!!!

fick va med på ett par kort och en snubbe veva ner rutan när jag blåste förbi.. =) kul att folk reagerar.. :yoparty

skövde_pöjk skrev:
det är som sagt lurigt som fan på vägen.. hehe men fan va kul det när alla står och glor.. inte så vanligt här omkring att det kommer en sporthoj mitt i februari!!!

fick va med på ett par kort och en snubbe veva ner rutan när jag blåste förbi.. =) kul att folk reagerar.. :yoparty
Samma sak för mig när jag körde. Alla titta och tänkte säkert :kocko
Var djävligt nära ögat idag i en korsning. En bil kommer från höger, stannar i korsning och jag uppfatta att han uppfatta mig. Hade precis lagt ner framhjulet(menar att jag hade hög fart). Helt plötsligt börjar han rulla ut :skrämd . Och då menar jag inte att han gasa ut utan rulla ut. Känns som han visste inte vad jag var. Typ som i filmer när de säger: Is that a plain? No it´s a bird! No it´s a ............
Har säkert hänt alla så de vet ni ju resten: :6surkart :finger :ajjabajja :kulspruta :kulspruta :kulspruta :dummer

jiGGa skrev:
Samma sak för mig när jag körde. Alla titta och tänkte säkert :kocko
Var djävligt nära ögat idag i en korsning. En bil kommer från höger, stannar i korsning och jag uppfatta att han uppfatta mig. Hade precis lagt ner framhjulet(menar att jag hade hög fart). Helt plötsligt börjar han rulla ut :skrämd . Och då menar jag inte att han gasa ut utan rulla ut. Känns som han visste inte vad jag var. Typ som i filmer när de säger: Is that a plain? No it´s a bird! No it´s a ............
Har säkert hänt alla så de vet ni ju resten: :6surkart :finger :ajjabajja :kulspruta :kulspruta :kulspruta :dummer

en del är riktigt farliga.. typiska exemplet! man kommer på en väg.. på korsande väg från höger står en bil... står där länge och väl(kör inte ut med god marginal).. men när man är typ 20 meter ifrån..DÅ passar det att köra ut.. vilket resulterar i ett långfinger och spott på insidan av visiret!!(om man undviker krasch)

skövde_pöjk skrev:

Akta dig för lagens långa arm i sin civilbil bara, finns ju en del sådana här i Skaraborg! Om du skulle vilja hänga av dem kan det bli svårt när vägarna inte är sopade m.m.

Kanske vi ses till sommaren, finns en del kurviga vägar häromkring :tummenupp

Hmmm..... Denna tråden borde ha en 18-års gräns. Detta är PORR i mina öron såhär års !!!!!!! :Bugar

mmmmm... de röck te lite(läs väldans mycket) i högerhanden när ja kollade ut idag.
va tvungen att leka mc-styre med en dragare idag.. gasa lite bara.. måste va volvo som skadat mig...

BARKIS

Körde 4 mil på XT´n idag men en efter en sån här historia känns ju inte det speciellt inspirerande. Jag vill ju åka spetta istället!!!! :huvet

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien