Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hehe jag vet.... borde vara så.. men va fan.. läs och njut.. men ni kan inte njuta lika mycke som mig som upplevde detta IRL om man säger så..=) vi ses i sommar gubbar.. då ska vi åka hoj och ha det gött!!!Folkezx9r skrev:Hmmm..... Denna tråden borde ha en 18-års gräns. Detta är PORR i mina öron såhär års !!!!!!!![]()
haha klockrent inlägg....sirdius skrev:Hade jag legat och solat på stranden hade det garanterat blivit solning av ryggen av uppenbara skäl.Mycket inspirerande historia...
.
Längtar tills jag vågar släpa ut min...så j-vla mycket rullgrus överallt.
skövde_pöjk skrev:ja då var det mc-säsong då!!
vakande vid 14 tiden idag efter att ha sovit ett par timmar efter nattens jobb! med trötta ögon kikade jag på termometern.. +4,5 grader!!
plötsligt fick man en tanke...hmmm vore rätt gött och åka lite hoja idag... efter att ha funderat ett par sekunder bestämmde jag mig!! jag STÄLLER på!!
Ut till garaget slängde på mig kittet... satte i nyckeln i tändningen och startade besten! ett halvt varv på startmotorn sen röt hojen igång...tänkte för mig själv.. fan va jag älskar att åka hoj!
öppnar garage porten och backar sakta ut hojen ur garaget!
petar i ettan och drar iväg...
smyger försiktigt genom ett mindre samhälle och styr kosen mot den torra och fina 26:an.... stannar i korsningen, tar ett par djupa andetag... släpper upp kopplingen... smyger försiktigt iväg..snart.. snart!!
så fort jag har rätat upp hojen ger jag fullt... känslan går inte att beskriva..vid växligen till tvåan tvingar kraften upp hojen på bakhjulet... vid det är laget dunkar adrenalinet runt i skallen... petar i trean och ger återigen fullt... samma visa på dom näst följande växlarna.. nålen dansar och dom digitala siffrorna rullar förbi i en blixtrande fart.....
även om jag har fått köldskador på fingrarna så måste jag erkänna....
jag kommer aldrig i hela mitt liv vara utan hoj!!!
// jonas

det va rätt så gött å köra..rSEXa skrev:Fan va avis man blir!
fint skrivet hehe. Du borde skriva en bok om känslan när man kör motorcykel![]()
Kul för dig å köra MC REDAN =P
Jag får vänta i ännu 2 månader till om inte ännu mer...![]()
heimdal skrev:nu e de en miljard ton snö ute.. så nu e de inge hojväder än på hur länge som helst
crap

neee fan nu e man lite off...men men det går mot bättre tider!heimdal skrev:nu e de en miljard ton snö ute.. så nu e de inge hojväder än på hur länge som helst
crap
skövde_pöjk skrev:ja då var det mc-säsong då!!
jag kommer aldrig i hela mitt liv vara utan hoj!!!
// jonas

Tiger302 skrev:Skojar du? Jag ska precis sätta igång och ragga isdäck till XT´n nu.![]()

haha kanske vore nått....Akilles skrev:Grymt skrivet!
Du funderar inte på att släppa porrnoveller fast med hojkörning?
JAG LÄNGTAR!!!!! 1 Mars!!

hehe jajjemän.. tog en liten tur i fredags eftermiddag..2fast4hjo skrev:Näää nu blommar det, har du redan varit ute och busat på vägarna runt skövde.![]()
skövde_pöjk skrev:hehe jajjemän.. tog en liten tur i fredags eftermiddag..
folk stirrade LITE.. fick till och med vara med på kort(ett par elever utanför västerhöjd som plåtade med mobilkamera)
men nu känns nästa tur avlägsen..![]()
ränka på det lite och det är ca: 6 veckor kvar till den offeciella premiären..PÅSK HELGEN! häng på vettja!
nja det var nog inte den jag tänkte på.. det blir mitt lilla "gäng" som drar iväg lr ja litet och litet vi är iaf runt 8-10 st som kommer åka då!2fast4hjo skrev:Vi har planerat en längre tur på långfredagen (örebro, karlstad ), kommer inte på namnet på sammankomsten men det var ganska många sporthojar med förra året, är det den du tänker på![]()
Håll koll på "skövdetrån"
lena
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |