Prejad vid omkörning

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
Men om han inte är en fjant (tar fjantar och prejar andra på vägen?) så kan det sluta med att Zorban dels har skadat hans bil (vårdslöshet i trafik?) , dels får betala vad det kostar fixa dörren. I bästa fall. I värsta fall måste hela bilen lackas om för det är svårt få rätt nyans.
Kan kosta några 10000-lappar.

Finns väl bara ett sätt att få reda på det va?? Att polisanmäla! Har Zorban bara varit uppriktig när han pratar med polisen så tvivlar jag på att det kommer vändas emot honom.

Jag har sett de tuffaste pundar-svinen knäckas av poliser som har det rätta i blicken.

Så varför skulle det inte funkar på en snor-valp som denne?
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Jag kanske skulle förtydliga att jag sparkade mot bildörren men tyvärr utan träff då han avbröt prejandet och svängde tillbaka när jag börja veva med benet mot hans bil.

Tror han försökte skrämmas på något sätt. Jag kan ju förstå att han var frustrerad över att han sitter i bilkö och blir omkörd av mc medan han sitter och har tråkigt.

Problemet är ju att han troligtvis inte förstår vad det innebär att med uppsåt köra bil mot en oskyddad trafikant. Tror som många sagt att det inte kommer leda någon vart utan bevis. Jag skulle ha fotat de andra bilarna med och letat upp vittnen.
 

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
Ja polisen är till för att stoppa brott, jag har själv frågat mig samma sak när det var en person som kom på att sparka in dörren på min bil, och jag polisanmälde och gav regnumret till polisen (ärendet nedlagt i brist på bevis). Självklart har ett fel begåtts en idiot i trafiken och en mindre smart spark i dörrsidan på bilen har inträffat. Ja jag skulle inte polisanmäla ingen olycka hände.

Som sagt! Alltid bättre att anmäla än att inte göra det. För även om det läggs ner i brist på bevis, så eldas ju inte polisanmälan upp direkt...

O denna 18-åring kanske får för sig att göra fler otyg i tex trafiken. O då lär han ju dra öronen åt sig, om det redan ligger en anmälan på honom.
 

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Polisanmäl, no questions asked!
Åk även hem till dom och prata, det skulle jag garanterat ha gjort.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Kanske sitter en yngling i Tullinge nu som väntar på att Polisen ska höra av sig om dom fått tag i den galne motorcyklisten som dök upp från ingenstans och började vifta med fötterna och telefon under körning :D

Chansen finns ju faktiskt att han inte tutade på dig eller såg dig, nyblivna körkortsägare är inte särskilt duktiga på att vrida på huvudet.

Men ring bengen, hör med dom om dom kan ha ett uppsträckningssamtal med han, för en anmälan leder absolut ingenvart mer än att det tar upp resurser från annat.
Alternativt åker du dit och snackar med han själv har nog exakt samma effekt.
 

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
Jag kanske skulle förtydliga att jag sparkade mot bildörren men tyvärr utan träff då han avbröt prejandet och svängde tillbaka när jag börja veva med benet mot hans bil.

Tror han försökte skrämmas på något sätt. Jag kan ju förstå att han var frustrerad över att han sitter i bilkö och blir omkörd av mc medan han sitter och har tråkigt.

Problemet är ju att han troligtvis inte förstår vad det innebär att med uppsåt köra bil mot en oskyddad trafikant. Tror som många sagt att det inte kommer leda någon vart utan bevis. Jag skulle ha fotat de andra bilarna med och letat upp vittnen.

POLISANMÄL!!

O har du nu inte gjort något fel, (träffat bildörren) så har du väl ingen som helst anledning att INTE anmäla honom?

Känns det sen bättre för din egen del, i brist på tro på svenska rättsväsendet, att besöka hans föräldrar och informera dem om deras son ang. hans trafikvett, så varför inte. Köööööö baa! :tummenupp
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Zorban skicka ett pm med fullständigt namn och adress så vet jag med största sannolikhet vem det är och ska ta en diskution med honom.

Enligt birthday finns det en person som passar in på beskrivningen, och han heter R***n S**g***d och bor på B*k***** 7.

På samma adress finns pappa, mamma och lillasyster.
 

freddanw

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
söderhamn
Hoj
Street triple R -2011 --- Aprilia Sxv 550 -2007
du ska polisanmäla.
förstår mig verkligen inte på vissa personer i denna tråden som uppmanar dig att inte göra det.. vissa av dom lever tom upp till sitt nick...

det kunde ha gått bra mycket värre... och som det låter så var han inställd på att jävlas med dig.. totalt soprent innanför pannbenet på den snorungen...
 

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
du ska polisanmäla.
förstår mig verkligen inte på vissa personer i denna tråden som uppmanar dig att inte göra det.. vissa av dom lever tom upp till sitt nick...

det kunde ha gått bra mycket värre... och som det låter så var han inställd på att jävlas med dig.. totalt soprent innanför pannbenet på den snorungen...

freddanw for president!!! :yoparty
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Ni som bor i närheten kan ju köra dit i samlad trupp med TS för att prata med honom, då lär snorisen bli skakis :D
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Polisanmält ännu?
Vore intressant att se vad som händer, eller görs åt saken av sheriffen.
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Men om han inte är en fjant (tar fjantar och prejar andra på vägen?) så kan det sluta med att Zorban dels har skadat hans bil (vårdslöshet i trafik?) , dels får betala vad det kostar fixa dörren. I bästa fall. I värsta fall måste hela bilen lackas om för det är svårt få rätt nyans.
Kan kosta några 10000-lappar.

Skärpning, vi pratar om en fakkin Ford. Vem bryr sig om nyanser på en sån skitbil?:tummenupp



Vidare är det bara att Po
Personen i fråga lisanmäla även om man vet att det inte kommer leda till något straff.

Anledning till att inte polisanmäla:
Inget kommer hända
Du lägger ner tid och energi på det bara

Anledning till att polisanmäla:
Anmäler tillräckligt många sådana här brott kan polisen få upp ögonen får dessa brott
Det tar inte så lång tid, typ 15 minuter max?
Personen i fråga kanske har gjort samma saker flera gånger tidigare? Personen får kanske inte ens köra bil?

Vem vet..
Jag tycker iaf; polisanmäl.
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
du ska polisanmäla.
förstår mig verkligen inte på vissa personer i denna tråden som uppmanar dig att inte göra det.. vissa av dom lever tom upp till sitt nick...

Alltså det leder till absolut ingenting. Men självklart vill TS göra det så får han väl göra det, men det hände ingenting varför göra en höna av en fjäder? Sen är det rätt att sparka in en bildörr (sen att han inte träffade dörren anser jag inte spela någon roll) bara för att någon gör ett misstag?

Du verkar ha problem med att inte alla inte delar din åsikt.
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Sen är det rätt att sparka in en bildörr (sen att han inte träffade dörren anser jag inte spela någon roll) bara för att någon gör ett misstag?
Om man fruktar för sitt liv: ja, utan tvekan.

Fight/flight, att lägga upp benet kan förhindra att huvudet knäcks mot asfalten, lär inte vara något man planerar ut i förväg, jämför det med hur du sträcker ut armarna när du faller.
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Sen är det rätt att sparka in en bildörr (sen att han inte träffade dörren anser jag inte spela någon roll) bara för att någon gör ett misstag?

Vet inte med dig men att med flit försöka köra på någon även om det är för att skrämmas/jävlas har jag svårt att se som ett misstag.

Att jag sparkade ut med foten var ju en ren reaktion på att ett stort föremål kommer emot mig från sidan. Var ju inte direkt som att jag försökte sparka som hämnd efteråt.
Se det som att ta emot sig med händerna om man faller.
 

freddanw

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
söderhamn
Hoj
Street triple R -2011 --- Aprilia Sxv 550 -2007
pucko,....
har inga som helst problem med att folk inte tycker som mig. hur roligt vore det då? jag anser bara att dina argument är dynga.

Nej visst, inget hände. Hade det känts bättre för Dig om det hade gjort det...??
gällande sparken mot dörren, så hade nog dom flesta gjort samma sak. och enligt eget tycke så hade ja hellre krossat rutan å överlevt än blivit prejad av vägen...

ingenting kanske sker i initialstadiet vid en anmälan, men som så många skrivit så handlar det inte bara om det enskilda fallet här. Men den informationen kanske du inte vill ta in?

hoppas du aldrig blir prejad av vägen pucko. för vad det måste ta emot då att låta bli å polisanmäla.,..
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Vet inte med dig men att med flit försöka köra på någon även om det är för att skrämmas/jävlas har jag svårt att se som ett misstag.

Att jag sparkade ut med foten var ju en ren reaktion på att ett stort föremål kommer emot mig från sidan. Var ju inte direkt som att jag försökte sparka som hämnd efteråt.
Se det som att ta emot sig med händerna om man faller.

Självklart är det om man fruktar att bilen kommer mot dig så försöker man ju alltid skydda sig. men det kan inte ha varit att bilisten som är ganska ny i trafiken kan ha blivit så chockad när du kom där, och vred kroppen åt vänster och följde med i rörelsen när han tittade vänster? inte helt ovanligt när man är ny i trafiken, sen tycker jag han bar sig dumt åt ingen tvekan om det.
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Ja det är ju det här som gör att det känns menlöst att anmäla då jag inte har det på film.
Det skulle ju du tveklöst framgå vad han gjorde.

Jag ger upp.

Ska köpa kamera
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Ja det är ju det här som gör att det känns menlöst att anmäla då jag inte har det på film.
Det skulle ju du tveklöst framgå vad han gjorde.

Jag ger upp.

Ska köpa kamera

tror inte det är meningslöst på så att man kan läxa upp den 18åriga

även om du inte kan bevisa nåt då du inte har vittnen eller en film så borde han väl få en rätt så bra klump i magen när han få hem papperna från polisen. fast de inte kommer leder nånstans så lär den där klumpen i magen göra sitt.

tur att det gick bra för dig utan krock och allt!
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top