Prejad vid omkörning

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
pucko,....
har inga som helst problem med att folk inte tycker som mig. hur roligt vore det då? jag anser bara att dina argument är dynga.

Ja men då kan du ju alltid diskutera emot vad jag tycker. Vad har mitt nick med saken att göra?

Nej visst, inget hände. Hade det känts bättre för Dig om det hade gjort det...??
gällande sparken mot dörren, så hade nog dom flesta gjort samma sak. och enligt eget tycke så hade ja hellre krossat rutan å överlevt än blivit prejad av vägen...

Det hade självklart inte känts bättre, skönt att ingen olycka hände. Som motorcyklist måste man försöka skydda sig så gott det går.

ingenting kanske sker i initialstadiet vid en anmälan, men som så många skrivit så handlar det inte bara om det enskilda fallet här. Men den informationen kanske du inte vill ta in?

Av erfarenhet vet jag att ingenting händer med en polisanmälan.


hoppas du aldrig blir prejad av vägen pucko. för vad det måste ta emot då att låta bli å polisanmäla.,..

Nej det hoppas inte jag heller händer, jag brukar oftast då jag har märkt att det är kompletta stollar i trafiken, vänta på att dom svänger av eller öka min säkerhetsmarginal väsentligt så att det ska hända en olycka. Däremot om någon bil skulle preja mig av vägen så att jag skulle få skador på mig eller hojen, skulle jag inte tveka på att polisanmäla inte säkert att det skulle leda till något det heller, men försäkringsbolag vill att man gör anmälan.
 

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
Börjar bli pajkastning här nu känns det som...

Zorban, gör en polisanmälan iaf. Det tar inte så lång tid att göra det via telefon. Du kan ju faktiskt rädda livet på nån annan genom att göra det.

Kanske kan vara skönt att visa för polisen att det faktiskt inte bara är motorcyklister som kör som idioter ute på vägarna :)
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
shbladet3.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Orecic,
Du är värd en applåd för inlägget 17:19. Fick dagens goda skratt! :tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Plisanmälan mot 18-åring med prövotid kan nog visst ge lite effekt om du i TR kan locka fram en tår som beskriver din skräck och dödspanik i situationen. Hur du nu efter händelsen inte längre vill köra motorcykel, det som du i livet värderade högst efter familjen tidigare. Du känner en tomhet och apati inför vad som var ditt största intresse och nu känner du att inte längre har någonting kul att se fram emot eftersom du blivit rädd för att köra mc i trafik.


(Kan du klämma in att det underlättat om det funnits en bana i Sthlmstrakten att köra på istället är vi många som tackar :tummenupp)
 

freddanw

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
söderhamn
Hoj
Street triple R -2011 --- Aprilia Sxv 550 -2007
:mad:
Ja men då kan du ju alltid diskutera emot vad jag tycker. Vad har mitt nick med saken att göra?



Det hade självklart inte känts bättre, skönt att ingen olycka hände. Som motorcyklist måste man försöka skydda sig så gott det går.



Av erfarenhet vet jag att ingenting händer med en polisanmälan.




Nej det hoppas inte jag heller händer, jag brukar oftast då jag har märkt att det är kompletta stollar i trafiken, vänta på att dom svänger av eller öka min säkerhetsmarginal väsentligt så att det ska hända en olycka. Däremot om någon bil skulle preja mig av vägen så att jag skulle få skador på mig eller hojen, skulle jag inte tveka på att polisanmäla inte säkert att det skulle leda till något det heller, men försäkringsbolag vill att man gör anmälan.


Nej nej ditt nick har inget med saken att göra. Skrev det först för att inlägget var ämnat åt dig. Är inte riktigt van vid att surfa via telen bara så strunta i att citera.

Ja absolut, ur försäkrings synpunkt så är det ett måste.
Och precis som du tänker gör jag med, försöker skaffa mig marginaler hela tiden. För betraktar man alla i trafiken som idioter...som min far en gång sa till mig, då blir det mindre överraskningar.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Polisanmäl.

Visst kanske de inte blir åtal, men han blir nog lite nervös när harry haffa sitter i andra luren och skäller
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Alltså det leder till absolut ingenting. Men självklart vill TS göra det så får han väl göra det, men det hände ingenting varför göra en höna av en fjäder? Sen är det rätt att sparka in en bildörr (sen att han inte träffade dörren anser jag inte spela någon roll) bara för att någon gör ett misstag?

Du verkar ha problem med att inte alla inte delar din åsikt.


Ditt nick verkar beskriva dig ganska bra!
 

Fes-Gr1s

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2011
Ort
Linköping
Hoj
Hynda
Dags att fixa ett par "gäng" i sveriges regioner. Om någon blir utsatt för sånt här så åker man hem till den och varnar den. Om det händer igen så kommer man tillbaka med sina kompanjoner och visar att han gjorde ett allvarligt fel i trafiken.

Typ med kätting med hänglås i änden.
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Dags att fixa ett par "gäng" i sveriges regioner. Om någon blir utsatt för sånt här så åker man hem till den och varnar den. Om det händer igen så kommer man tillbaka med sina kompanjoner och visar att han gjorde ett allvarligt fel i trafiken.

Typ med kätting med hänglås i änden.

Tar du tag i Linköping så tar jag på mig att dra ihop ett "posse" här i Uppsala! Sen hoppas vi att flera följer efter! :yoparty

Eller? :tungan
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top