Prejad vid omkörning

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Var på väg hem från jobbet idag och det var tvärstopp på E4 söderut. Skulle till Södertälje så jag svänger av vid Tumba avfarten och tar gamla Södertäljevägen. När jag kör upp på den så är det tokmycket bilar i kö på den vägen med.

Lite smidigt svänger jag vänster in på den och rullar in på i den fil som svänger av mot McDonalds. Det kör då upp en bil jämsides ( i den fil jag tänkt svänga över i vid tillfälle) och tutar som fan.

Aj fan tänker jag det här är ju ett psykfall i bil det är nog ingen ide att ta några chanser. Så jag bromsar fint och låter han köra förbi och byter sen fil och lägger mig bakom.

3km längre fram så börjar trafiken rulla på lite men han fortsätter köra långsamt. Det blir en rejäl lucka framför med fri sikt och inget möte så jag tänker att detta är ju perfekt för en omkörning.

Jag blinkar med blinkers och svänger ut i mötande fil och gasar på.
Biljäveln tutar, blinkar med blinkers och svänger ut mot mig precis när jag är jämsides med bilen. Han trycker mot mig och jag sparkar mot bildörren i panik var på han svänger tillbaka.

Önskar i detta läge att jag haft en KjEtTing med Ankare att sätta genom fönstret direkt!!! Kör fortfarande i mötande körfält och tittar på honom. ( kan ha gjort vissa gester) men han tittar framåt och låtsas inte se mig.

Jag bromsar och lägger mig bakom. gör cirkusnumret att öppna jackan och lirka fram iPhonen ur innerfickan. Lyckas få igång foto appen och tar kort på bilen.

Efter en bilregister och ratsit koll så visar det sig vara en
:machinegu Rob** ******* från Tullinge, 18 år och 205 dagar.

Frågan är: Om jag Polisanmäler kommer det bli något av det ? Jag har ju inga bevis och ingen kom ju till skada även om jag som oskyddad trafikant blivit utsatt för mordförsök eller motsvarande. Troligtvis blir det bara massa jobb och skit för mig och ingen utdelning. Vi har ju tyvärr inte nackskott DIREKCT!! på straffskalan.

Det positiva:
Efter att ha berättat detta för min fru har budgetförslaget för att köpa in en GoPro kamera godkänts! Nästa gång ska jag fan ha det på film. Kanske ska skaffa kjetTing med...
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Polis anmäl eller sök upp honom (eller hans bil) och lek lite med din nyckel på hans lack... :tummenupp
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Lät riktigt galet det där, att hålla på med ifånen från motorcykel mitt under en färd, bakom en oförutsägbar bilist.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Har du tur bor han hemma hos päronen som nog reagerar när papper från polisen dimper ner. :näsblod
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
som sagt man kan ju lika gärna polisanmäla. Det verkar ju jävligt vanligt att bilister prejar hojar så om alla börjar anmäla så kanske polisen till slut får upp ögonen.

Och det där med kamera på hojen är ju kanon. Man kanske skulle orka montera den GoPro jag har liggandes i lådan.
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Äntligen någon som faktiskt tog reg. nr.
Riktigt cirkusnummer att rota fram nallen. Skulle själv inte ha sinnesnärvaro/nerver nog att kunna göra det! Låt nu polisen få reda på detta och se vad det blir. Läggs det ner får du väl ta en sväng hem till föräldrarna(antagligen) och berätta hur det ligger till.

Vad för slags bil körde han? Totalt irrelevant men jag blir så nyfiken!:)
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Har du tur bor han hemma hos päronen som nog reagerar när papper från polisen dimper ner. :näsblod

Precis, chansen att en 18 åring från Tullinge med den attityden
till sina medmänniskor BÅDE har bil och eget boende är ca 0%. :fakta

Ta det med polisen och åk sedan dit (helst tillsammans med polis)
och tala med hans föräldrar.

/e
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Jag är också ganska nyfiken på typ av bil och ev reg nr, då jag ofta är i tullinge och skulle vilja veta vem man ska se upp för.
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Adde:
Ford Mondeo, manuell, kombi
Färg Silver
2003

Tror inte tråden får leva om jag lägger upp adressen eller reg nr tyvärr
 
Last edited:

jetson

Guest
18åring.. nytt körkort eller kanske körde han olovligt?


Hursomhelst, du gör en samhällstjänst om du får snorungen att förstå att man inte får leka med andras liv i trafiken. En polisanmälan när man fortfarande har prövotiden kanske kan resultera i indraget körkort (om han ens har körkort).. känns dock inte som att det ger något men... det effektivaste kanske är att snacka med hans föräldrar.
 

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1
via birthday.se så kan du söka upp honom. Vartefter du kan klicka på "fler på samma adress". I o me att man nu folkbokför lägenhetsnummer så kan du kolla om fler på den adressen bor i samma lägenhet alt. hus.

På så sätt vet du om man enligt folkbokföringen bor ensam. Detta e gratis.


Ja hade i vilket fall hälsat på där o frågat vad fan han höll på me... Skräm upp han lite, han vet ju antagligen inte vem du är...
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top