Powerwheelar era hojar?

Min Aprilia får man va försiktig med på 1:an. Sticker till väders så man gör på sig. 2:an kommer det mjukt och fint och är lätt att hantera.
 
Sitter ni som på en hd chopper eller hur får ni hojarna att power wheela på höga växlar:va
Mina literklubbor har max lyft en aning på 2an. Stunthojen (cbr600) lyfter knappt på 1an med 60t drev.

Har mkt med sittställning att göra. En cykel med med upprätt sittställning kommer ju att bli mer "lekfull". Annars är det få sporthojar som faktiskt lyfter framhjulet på treans växel.
En powerwheelie för mig är när man vrider fullt på exempelvis trean redan vid 2000rpm och sitter normalt. Om den hissar längre upp i varvtal, då powerwheelar den. Tycker jag.
 
Precis. På ettan kommer framhjulet vid 4-5000 rpm, på tvåan vid 7-8000.
Kan dock hålla den nere på tvåan med lite mer tryck på framhjulet. På ettan - glöm det...
 
Har ägt gsxr1000 -07 och -08. R1 -02, -08, -09

Ingen powerwheelar på 3:an o uppåt utan krön, ryck, neddrevning lr koppling.
Dags att köpa en 1290 superduke kanske =/
 
Last edited:
KTM 990 SMR -10. -1 kugg fram, Slipon, Akramapp.

1: Ja
2: Ja
3: Nja men de krävs inte mycket.
4: Får slita i styret och helst inte nytankat.
5: På krön eller gupp.
6: Nej

Har samma båge och setup men originaldrevning (tror jag, tidigare ägare kanske pysslat med drevningen).

Min beter sig ungefär lika. 3an kanske man behöver flytta bak arslet 2 cm. Har bara tjört 20 mil än.
 
jävligt feg och vill/ kan inte mono hjula. sket knäck när jag brassa på över ett litet krön i 140-150 och fick tanken i nyllet....(ska sanningen fram så var det jäääävligt mysigt när jag väl fattade vad som just hänt- men innan jag fattade:confused:!)
skaftar man fullt på ettan/ 2'an så känns ju framändan jävligt diffus- men jag flyttar alltid kroppsvikten framåt vid acc- just för att undvika bakhjulskasande.

//jj
 
Gixxern 1:an vid typ 10 000varv åker framhjulet upp en liten bit med då fullgas utan ryck och av/på.

RMZ 250 wheelar upp till 3:an vad jag vet.

som andra skiver så är ju powerwheelie när endast motoreffekten gör arbetet att få upp framhjulet i luften.
 
Mv Agusta Brutale Dragster -14

1 Jo som fan !!
2 Känns bättre.
3. Lite lammare
4. För trött = nej

Ninja 636 -05 med lite jox gjort.

1 Jo då
2 Då med
3 om man råkar peta i den vid 14500rpm från 2an...
 
Jag kommer vara den långsammaste på gridden och se ut som den totala nybörjaren jag är :6surkart

Synd att jag inte kan köra i år, annars hade du kunnat leva i trygg förvissning om att jag är långsammast från gridden. :hihi
 
990SMR

Rottweiler luftfilter, PC 5, "snabbgas", 520 drivpaket, 2 extra kugg bak, bänkad och mappad hos Turbo Andersson.

1. Japp
2. Japp
3. Inga problem
4. Liten bula, eller backkrön behövs
5
 
From 2012 drevade Triumph om 1:an, den är ganska "lång". Jag var ute igår efter att jag läst tråden för att se om den Wheelar utan ryck/gung/flytta bak. Nej det gör den inte på 1:an ( hade fulltank)
 
TL1000S PCIII Bänkad
Klättrar 1&2an själv. Efter det är det tricks som gäller men är för gammal för det.. Skämmigt ju!? Någon direkt svacka i vrid existerar inte..
 
From 2012 drevade Triumph om 1:an, den är ganska "lång". Jag var ute igår efter att jag läst tråden för att se om den Wheelar utan ryck/gung/flytta bak. Nej det gör den inte på 1:an ( hade fulltank)

Vet många som jag frågat om deras hoj powerwheelar och då har det visat sig att de fegar på gasen, dvs. rullar på gasen. Ger du fullt riktigt snabbt så borde den ju wheela?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top