Powerwheelar era hojar?

honda cm400
1,an nej
2,an absolut inte
3,an kan man drömma om
4,an bhahaaahhaaa
5,an snart fryser h*lvetet till is
 
Min reser sig utan hjälp. Varje gång.











(Vänta... Vad pratar vi om...?)
 
1 - Självklart :död
2 - Ja
3 - Kommer fan inte ihåg.. :rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
4-6 nä..

Cbr600 '00, omdrevad -2, +10 :rolleyes:
Får göra en ny lista i sommar, blir drevad till -2, +15 istället snart:lol
 
Inte utan blå piller... :död
 
GSXR 1100 -86, Sportluftfilter, V&H(ish) 4-1 samt ombestyckade originalförgasare.

1:an: Japp.
2:an: Jo. Med optimala väderförhållanden och tanken nere på reserven...
3-5: Behövs nog turbo!
 
GSXR 750 K8
1an (för feg)
2an en gång av mistag vid omkörning
3-6 aldrig vågat
Någon som vad en original gsxr 750 2008 borde gå att powerwheela i? (obs helt original, inget ändrat)
vill säga att min första och enda wheelie är på denna hojen av "misstag" har kört en del 360… på fiddy 250cc (dvs hela varvet runt vid flera tillfällen… men det var lärorikt, snö är mjukt i låg fart)

- - - Updated - - -

GSXR 750 K8
1an (för feg)
2an en gång av mistag vid omkörning
3-6 aldrig vågat
Någon som vad en original gsxr 750 2008 borde gå att powerwheela i? (obs helt original, inget ändrat)
vill säga att min första och enda wheelie är på denna hojen av "misstag" har kört en del 360… på fiddy 250cc (dvs hela varvet runt vid flera tillfällen… men det var lärorikt, snö är mjukt i låg fart)
 
2015 YZF-R1:

1:an: Nej.
2:an: Nej.
3:an: Nej.
4:an: Nej.
5:an: Nej.
6:an: Nej.

Satan, jag glömde stänga av anti-wheelie systemet.
 
Vad kör ni med för bränsle egentligen :va Haft z400j,cbr600f,cbr900rr,sp1,cbr1000rr -04,fz1sa,cbr1000rr -08,cb1000r,fz1n,gsxr1000 k9,xt600e,wr250r och åker nu omkring på en Tenere 660 -08. Ingen av nämnda hojar wheelade på 3an vid gaspådrag. Fireblade -08 och gsxr k9 gjorde nog det vid gaspådrag i fart på 2an. Övriga krävde antingen att man släppte av på gasen och gav fullt igen på 2an,körde på 1an eller helt enkelt gav upp(z400j -82). :fakta
 
Last edited:
Oj, Beror väl på humör, oftast släpper och gasar man väl när man vill hjula en liten stund?

RD 350 LC2 -88, vad jag vet original förutom rensade pipor:
1:an Mööjligen
2-6 inte en sportmössa

KTM 690 Enduro, original i motor och drivlina:
1:an Bara alltför mycket
2:an Ooops när man inte är förberedd, annars viftas det glatt på ren acceleration
3:an Njae, möjligen under väldigt speciella omständigheter
4:an Nope
5-6 Njet

Gixxer 10dl - Bazzaz, fattigmans helsystem, -1 f / +3 B, kort hjulbas, ordentligt högre bak:
1:an - alltid
2:an - får kämpa för att hålla nere
3:an - sköna lyft med kontroll - när man vill mha gassläpp och rätt varvtal
4:an - framhjulet fladdrar vid fullgasväxlingar typ bana, får klänga över tanken för att hålla nere spektaklet
5:an - framhjulet känns lätt men är förmodligen på backen -"-
6:an - tack och lov markburen.
 
Last edited:
CBR900rr (929) (Original drevning + pc3)

1:an japp!
2:an mjo det har hänt
3:an På krön inte annars.
4-6:an skull int tro de...
 
Oj, Beror väl på humör, oftast släpper och gasar man väl när man vill hjula en liten stund+.

Beror väl på vad man tolkar som en powerwheelie? Dom flesta sporthojar kommer ju upp på 1an om man ger fullt med harklande motor (5km/h) och bara håller till rött med raka armar. Gör samma sak på 2an så är det ev nyare 1000cc som fixar det. Många 1000cc av äldre modell kommer nog upp med raka armar om man ger fullt(utan avslag innan) vid visst varvtal på 2an. Men på 3an så krävs det ju pumpande på gasen och tokryck i styret och det är då inte powerwheelie enligt mig iaf. :)

Provkörde en honda cr500r i ungdomens dagar och har nog aldrig varit så rädd för att ge full gas. Hade velat prova en idag för att se om den är lika hysterisk som i minnet. :)
 
Last edited:
Beror väl på vad man tolkar som en powerwheelie?...Gör samma sak på 2an så är det ev nyare 1000cc som fixar det. Många 1000cc av äldre modell kommer nog upp med raka armar om man ger fullt(utan avslag innan) vid visst varvtal på 2an. Men på 3an så krävs det ju pumpande på gasen och tokryck i styret och det är då inte powerwheelie enligt mig iaf. :)
Du har så rätt, beror på vad man tolkar som powerwheelie. I min värld är det vid vardagskörning, ingen drar väl full gas från 2k RPM om det finns en växel att kugga ner till? I min värld handlar det nog om att ge stumt från 3-7 k, alltså därifrån man oftast kommer ut från t ex en kurva.

De flesta av våra hojar har dessutom en svacka i vridmomentet mellan 5-7 Krpm på grind av emmisionstjafs, den är naturligtvis till hjälp om Du ger fullt när kurvan vänder upp.

De flesta moderna literhojar håller nosen i backen från trean och uppåt, så är det nog. Men drevar Du ner dom 10% och håller kedjan så kort som möjligt går dom upp både på trean och lättar på fyran, har själv fått hjärtat i halsgropen någon gång på Kemora... Utan att det ryckts, slitits eller släppt-gasats :)
 
Last edited:
1an Ja
2an Ja
3an Ja
4an Ja
5an Ja
6an Vet inte men går nog med lite hjälp , går nog nära 300 ärliga vid 8000 där man bör ligga .

98 oktan och sportfilter

+ 1 fram - 3 bak .

M
 
Du har så rätt, beror på vad man tolkar som powerwheelie. I min värld är det vid vardagskörning, ingen drar väl full gas från 2k RPM om det finns en växel att kugga ner till? I min värld handlar det nog om att ge stumt från 3-7 k, alltså därifrån man oftast kommer ut från t ex en kurva.

De flesta av våra hojar har dessutom en svacka i vridmomentet mellan 5-7 Krpm på grind av emmisionstjafs, den är naturligtvis till hjälp om Du ger fullt när kurvan vänder upp.

De flesta moderna literhojar håller nosen i backen från trean och uppåt, så är det nog. Men drevar Du ner dom 10% och håller kedjan så kort som möjligt går dom upp både på trean och lättar på fyran, har själv fått hjärtat i halsgropen någon gång på Kemora... Utan att det ryckts, slitits eller släppt-gasats :)

Ja men frågan var ju om dom powerwheelar utan ryck eller juckande med gasen etc. Sen så har du väl hjuldiametern till hjälp när du kommer ut ur en kurva i hög fart då den "växlar på" på ett annat sätt när du rätar upp?
 
R1 RN19, standardutväxling, moddad topp och kit-ECU... och jodå, den wheelar mer än jag vill ibland.
Kanske skulle satsa på såna där små "vingar" H2R har :)
 
Last edited:
Vad kör ni med för bränsle egentligen :va Haft z400j,cbr600f,cbr900rr,sp1,cbr1000rr -04,fz1sa,cbr1000rr -08,cb1000r,fz1n,gsxr1000 k9,xt600e,wr250r och åker nu omkring på en Tenere 660 -08. Ingen av nämnda hojar wheelade på 3an vid gaspådrag. Fireblade -08 och gsxr k9 gjorde nog det vid gaspådrag i fart på 2an. Övriga krävde antingen att man släppte av på gasen och gav fullt igen på 2an,körde på 1an eller helt enkelt gav upp(z400j -82). :fakta

Någon som hade gasrest i 1an och 2an med sin zx6r -97, min zx7r gasreste då fan inte utan skjuts.

= Vi är för feta :tungan
 
SXen lyfter gärna upp framhjulet när man gasar som en dåre på ettan och tvåan, annars får man tappa kopplingen med fullgas eller nåt sånt. Enduron, mjaaah... Sitter man långt bak så lyfter den hjulet emellanåt kanske :crash

Men jag lyfter inte framhjulet så mycket längre, varesig med mening eller av misstag. Däremot har framhjulet väääldigt dålig friktion när jag accelererar.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top