Potentiella RR-hojar 2008

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Last edited:
Video på Bladen: http://www.youtube.com/watch?v=5gH0x9KFeZE

Video på R6:an: http://www.youtube.com/watch?v=10Th7P7tIg4
135 Hk från en 600:a. Jisses!

Både ZX10-R och GSX-R1000 vägde under 200 Kg fulltankade för 3 år sedan så jag kan inte påstå att jag blir så upphetsad oavsett om den väger mindre än dessa modeller gör idag.

Var får du det ifrån?
I de vägningar jag sett så landar en fulltankad K5a på ~202kg i standardutförande. K7an ett par kilo till. ZX10R är tyngre än så.
 
1098 är ren och skär porr! hade jag flis hade jag utan tvekan åkt en sådan.

resten var föga imponerande. cbr var så ruskigt ful, kawa duger i krig. r6an var rätt fräsch dock.

jag vill också se gixxer !
 
tror zx10an blir den hetaste 1000cc hojen 2008, hoppas det kommer att visa sej på banorna oxå (wsb mfl) Honda klart fulast annars, känns som om 125an fåt anabola på fel ställen..
 
tror zx10an blir den hetaste 1000cc hojen 2008, hoppas det kommer att visa sej på banorna oxå (wsb mfl) Honda klart fulast annars, känns som om 125an fåt anabola på fel ställen..

ZX10 ger intryck av att vara riktigt tight och rejsig. Hondan känns inte fullt SÅ jävla ful längre men oj va oinspirerad och trist trots allt.
 
Kawasaki har bekräftat TC på ZX10R.
Undra hur många 06/07:or som kommer ut på annons de närmsta dagarna :D

http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...ep2807kawasakizx-10rlaunchvideo/?&R=EPI-94993

Var får du det ifrån?
I de vägningar jag sett så landar en fulltankad K5a på ~202kg i standardutförande. K7an ett par kilo till. ZX10R är tyngre än så.
Bike vägde alla 1000-kubikare i sitt test våren 2005. Det var bara Kawan och Suzukin som kom under 200 Kg fulltankande.
 
Last edited:
Tidningen BIKE vägde också alla sporthojar av 2007 års modell
i år och här är siffrorna i originalutförande

Sporthojar-fullvikt/effekt 2007

VIKT-LISTAN (fullt.)
1. Honda CBR 600 RR = 184,3kg
2. Yamaha YZF R6 = 188,9kg
3. Triumph Daytona 675 = 189,1kg
4. Suzuki GSX-R 600 = 196kg
5. Suzuki GSX-R 750 = 196,1kg
6. Ducati 1098 S = 196,9kg
7. Kawasaki ZX-6R = 199,9kg
8. Kawasaki ZX-10R = 204,3kg
9. Honda CBR 1000 RR = 205,5kg
10. Yamaha YZF R1 = 206,9kg
11. Suzuki GSX-R 1000 = 209,6kg
12. Aprilia RSV 1000 R = 211,1kg

EFFEKT-LISTAN (bakhjulshästar)
1. Suzuki GSX-R 1000 = 158,8hk/12170rpm
2. Kawasaki ZX-10R = 157,2hk/11890rpm
3. Yamaha YZF R1 = 156,9hk/12170rpm
4. Honda CBR 1000 RR = 144,9hk/11110rpm
5. Ducati 1098 S = 141,7hk/9810rpm
6. Suzuki GSX-R 750 = 124,2hk/13130rpm
7. Aprilia RSV 1000 R =123,3hk/9920rpm
8. Honda CBR 600 RR = 107,0hk/13690rpm
9. Yamaha YZF R6 = 106,3hk/14220rpm
10. Kawasaki ZX-6R = 106,1hk/13970rpm
11. Suzuki GSX-R 600 = 106,0hk/13610rpm
12. Triumph Daytona 675 = 104,9hk/12330rpm

EFFEKT-LISTAN (hk/Fullt.vikt)
1. Kawasaki ZX-10R = 0,7694hk/kg
2. Yamaha YZF R1 = 0,7583hk/kg
3. Suzuki GSX-R 1000 = 0,7576hk/kg
4. Ducati 1098 S = 0,7196hk/kg
5. Honda CBR 1000 RR = 0,7051hk/kg
6. Suzuki GSX-R 750 = 0,6333hk/kg
7. Aprilia RSV 1000 R = 0,5840hk/kg
8. Honda CBR 600 RR = 0,5805hk/kg
9. Yamaha YZF R6 = 0,5627hk/kg
10. Triumph Daytona 675 = 0,5547hk/kg
11. Suzuki GSX-R 600 = 0,5408hk/kg
12. Kawasaki ZX-6R = 0,5307hk/kg
 
ingen V4 :(
och Blade är säkert helt värdelös på banan, Checa och turken är helt chanslösa nästa år precis som JT är i år :va
 
Bygger man om den för ett par miljoner går den som ett skott ;)

Ja hondorna har en förmåga att bli farligt bra när man bygger superbikes/superssports av dem. Men i standardutförande så är dom en bit ifrån de andra vad gäller prestanda på bana. Se t.ex. vilka framgångar honda har haft i superstock-racing. Not much...
 
Ja hondorna har en förmåga att bli farligt bra när man bygger superbikes/superssports av dem. Men i standardutförande så är dom en bit ifrån de andra vad gäller prestanda på bana. Se t.ex. vilka framgångar honda har haft i superstock-racing. Not much...

Så långsamt har den väl inte gått i lundh's händer i pro-sbk heller?
 
Last edited:
vad jag menade var att:

om det var Haga och Biaggi som var ute och körde så skulle nog någon hästkraft och något kilo hit eller dit ha betydelse.
I R1000 däremot är det 99,9% beroende på den mjuka delen mellan styret, sadeln och fotpinnarna vilken hoj som är snabbast.
 
Last edited:
fan om cbr:en ser ut så där... lyncha designern på honda isf. göra en av dom vackraste cyklarna till... ja.. vet inte ens vad jag skulle kalla det där... påminner om en moppe korsad med en wallaby
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top