Positiva tråden om EU

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Då det tidvis råder en allmänt gnällig stämning på sporthoj så tänkte jag starta en tråd där vi kan redogöra för endast positiva saker, i just denna tråd med fokus på EU eller EU-relaterade ämnen.

Två positiva saker med EU som relativt nyligen har bidragit till att förändra mitt liv är:

Korkar som inte går att ta bort från Tetra Pak förpackningar, tex mjölk.

Detta är ett stort steg i innovation som inte bara möjliggör en ren natur på absoluta marginalen, men också ger en chansen att förbättra sitt tålamod med dagliga irritationsmoment.

Att Google varken i Chrome för mobil eller desktop längre får automat -länka till Google Maps

Detta är oerhört viktigt i teorin, då Googles moderbolag Alphabet förut tvingade alla som vill använda deras tjänster att ha möjligheten att snabbt hitta tex en adress, vara eller tjänst så har EU äntligen satt stopp för detta. Att det nu kräver fler appar och aktiva försök att nå den enda existerande karttjänsten är ett billigt pris att betala för att upprätthålla/skapa en teoretisk konkurrens så att andra företag, tex Skansen eller Opel, kan marknadsföra deras tjänster på rättvisa villkor.

Fyll gärna på med era favoriter.

Älska EU!

Att länder i södra och östra Europa långsamt börjar städa i den institutionella korruptionen vilket höjer deras standard.
Kanske vi kan börja tänka på en europeisk federation inom min livstid.

Innan EU-inträdet kunde man inte bli serverad starköl innan lunch ute på lokal.

EU's stora fördel är handel och den fria rörligheten.

Nackdelen var ju att ta med ekonomiska katastrofländer från östblocket som borde ha fått en kravlista att följa. Arbetsmarknadsmässigt så är det rena vilda västern framförallt i låglönesegmentet/bygg/transport.
Sveriges lagar och förordningar är inte tillräckliga för att stävja missbruket av öppenhet.

Asbest är förbjudet, även i grannländerna.

Fast med dagens kinaimporter vette tusan.. jag skulle inte handla ett par grillvantar från temubabawish åtminstone.

EU .. har mycket fin natur och fina slott, och många fina grottor ... som man kan lägga sig och sova i. Man kan resa mellan olika länder och göra en massa skojigt, som att ställa en pappersmugg framför sig och sitta och titta på folk som går ut och in i affärer, och .. ställen.

Och man kan äta god mat, .. nånstans. Och resa mellan .. har jag sagt det redan? Åka till olika länder och sprida saker som inte alltid är bra att sprida, men kanske är roliga att överraska människor med, som kanske säger "BOOOM!" hahaha!!

Man kan samla ihop ett gäng pojkar som pratar konstigt och har tatueringar på sig, och åka runt överallt och bara hämta saker som man kan sälja hemma senare, typ busa. Det är kul att busa, HAYABUSA! Hahaa!

Ett bus som är skitkul, och bra för hälsan, är att komma till en byggarbetsplats och skrika "STOP! Put down your tools, inspector is coming! HIDE!" - och se vad som händer ;) Ibland kan det hända en massa skoj.

Asbest är förbjudet, även i grannländerna.

Fast med dagens kinaimporter vette tusan.. jag skulle inte handla ett par grillvantar från temubabawish åtminstone.
På svetsutbildningen jag gick 07-08 var det någon säljare där och sålde svetshandskar, dom påstods ha nå brandsäker kevlar eller något sådant på ovansidan och demonstrerades med att dra en svetslåga fram och tillbaka över dom. Flera i klassen beställde dom. Och när dom kom så var det ju så klart made in china och bara nå jäkla frotte i polyester så dom vart full i slaggbitar som brände fast när dom svetsade pinne med dom 🤣

Kul att du startat en positiv tråd. :tummenupp

Synd att du hade sådana problem med korkarna men glad att EU nu hjälpt dig att bli positiv. :krama

Jag, däremot, har alltid skruvat av korken och satt tillbaka den när det är dags för återvinning. Nu har det blivit besvärligare men det är bättre att se lösningar än problem! :hej

1748778648862.png

Kul att du startat en positiv tråd. :tummenupp

Synd att du hade sådana problem med korkarna men glad att EU nu hjälpt dig att bli positiv. :krama

Jag, däremot, har alltid skruvat av korken och satt tillbaka den när det är dags för återvinning. Nu har det blivit besvärligare men det är bättre att se lösningar än problem! :hej

View attachment 516055
Det är inte meningen att du skall ta av den.
En armé av välvilliga EU-tjänstemän har lagt ner livstider på att förhindra att du tar av den.

Det är inte meningen att du skall ta av den.
En armé av välvilliga EU-tjänstemän har lagt ner livstider på att förhindra att du tar av den.
Jag tror det är tvärt om, det är meningen att du ska sätta tillbaks den! :7peta:hihi:krama

För eftersom många hade svårigheter med den biten löstes det av välvilliga EU-tjänstemän inte bara åt dig. Så den sitter kvar och är lättare att sätta tillbaka.:tummenupp
Men jag hade tidigare inga problem det innan så jag hittar en lösning som passar mig.
Det räckte med att innehållet i locket drällde på min tröja en gång för att jag måste hitta en lösning. :tummenupp:hihi:krama

Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back