Portugal GP från Estoril

Rossi angav iofs själv att det var pga däcken inte höll för 28 varv som gjorde att han var tvungen att släppa de två Michelinskodda förare före sig in i mål.
 
Skylla på däcken är alltid ett säkert kort.Var det inte däcken det var fel på förra säsongen också?Med skillnaden att det var en förare på Bridgestone före.
 
Last edited:
Skylla eller konstatera vad som inte höll hela vägen? Tycker inte Rossi går några ursäkter eller lägger skulden på Bridgestone i intervjuerna utan konstaterar att däcken inte höll hela vägen men att de gör framsteg hela tiden med Bridgestone. Han var ju bästa Bridgestoneförare igen.
Att det just nu ser ut som om han valde fel när han gick till bridgestone är en annan sak. Det kan ju ändras fort.
 
Mycke av vad som sägs och görs är ju politik,och ibland kan det löna sig att bita sig i tungan..
Det som i nuläget skulle vara väldigt korkat av Rossi vore,om han slängde hela skiten på sitt nya däckmärke vilket skulle visa då att han bara var väldigt korkad och bitter över att ha klivit i fel tunna.

Sen om vi minns vad som hände förra året, var ju att M inte höll måttet när det blev extremt varmt med blistring etc.
Det problemet har ju inte varit aktuellt än med låga asfaltstemperaturer..
Wellwell...
Den som lever får se..
Jag tror nog att det blir lite annorlunda bara det blir lite varmare:=)
/R:tummenupp
 
Prexis. Skall bli kul att se hur skillnaderna mellan däcksfabrikaten ter sig om värmen nån jäla gång kommer till MotoGP. Då vet vi väl mer om Rossi gjorde fel när han valde att överge Michelinmackorna för Bridgestone.

Ädit. Jag snackade utifrån GustavOs inlägg, men Roffe hann före.
 
Last edited:
Prexis. Skall bli kul att se hur skillnaderna mellan däcksfabrikaten ter sig om värmen nån jäla gång kommer till MotoGP. Då vet vi väl mer om Rossi gjorde fel när han valde att överge Michelinmackorna för Bridgestone.

Ädit. Jag snackade utifrån GustavOs inlägg, men Roffe hann före.
Fortsätter kylan så är det Gislaved frost som kammar hem pokalen i år.
 
Självklart påverkar Simoncelli för Kallio på sista rakan..

Självklart pressar Simoncelli tillbaka cykeln så tidigt han kan ,då han vet att Kallio vinner över honom om han inte stör just där..

Vadå självklart...? Det Simonceli gjorde var FULT! Det fanns bara en anledning till en sådan manöver och det var att stänga, hindra och det är slappt och farligt. Jag tycker han skulle diskas. Varför protesterade inte Kallio?

Och det är Mossberg som tycker detta!! Sitter på Martins dator och glömde logga ur....
 
Last edited:
Vadå självklart...? Det Simonceli gjorde var FULT! Det fanns bara en anledning till en sådan manöver och det var att stänga, hindra och det är slappt och farligt. Jag tycker han skulle diskas. Varför protesterade inte Kallio?

Och det är Mossberg som tycker detta!! Sitter på Martins dator och glömde logga ur....

Hmm... Försökte han inte hindra Kallio från att slipstreama? Sådant vingel är ju peanuts jämfört med 125.
 
Last edited:
Vadå självklart...? Det Simonceli gjorde var FULT! Det fanns bara en anledning till en sådan manöver och det var att stänga, hindra och det är slappt och farligt. Jag tycker han skulle diskas. Varför protesterade inte Kallio?

Och det är Mossberg som tycker detta!! Sitter på Martins dator och glömde logga ur....

Håller med du. Verkar vara väldigt klent med bestraffningar i motorcykevärlden. Det är tex mycket vanligare inom F1. Tänker på Checas do or die manöver förra helgen också.
 
Hmm... Försökte han inte hindra Kallio från att slipstreama? Sådant vingel är ju peanuts jämfört med 125.

Det spelar ingen roll att det är värre i klasser som jag inte sett på länge. Att avsiktligt hindra någon så att en allvarlig olycka kan ske är fult. Diskning!!!!

Håller med du. Verkar vara väldigt klent med bestraffningar i motorcykevärlden. Det är tex mycket vanligare inom F1. Tänker på Checas do or die manöver förra helgen också.

Den tycker iofs jag var race incident. Checa hade ingen avsikt att torpedera/hindra/fälla Max. Han ville om. Helt OK. Men att avsiktligt PLÖTSLIGT ändra riktning är farligt. och fult.
 
Last edited:
Den tycker iofs jag var race incident. Checa hade ingen avsikt att torpedera/hindra/fälla Max. Han ville om. Helt OK. Men att avsiktligt PLÖTSLIGT ändra riktning är farligt. och fult.


Njaaa.. Enda anledningen till att han kom ifatt Max var ju att han nästan sket i att bromsa inför svängen och hade inte en tillstymelse till chans att ta den kurvan med någolunda rätt spår.

/Sleven
 
Chupa chups på spanska betyder suga sug.....
Jag gillar honom och hans självbelåtna flin.
Måste reta gallfeber på konkurrenterna.....


Förvisso en duktig förare, om det kan man inte säga annat.

Men hans självbelåtna jävla flin med den där klubban i käften får mig att vilja ge han en FET SMÄLL. :fatta!

//Mad :mad:
 
Jag gillar honom och hans självbelåtna flin.
Måste reta gallfeber på konkurrenterna.....

Jag tycker det är uppfriskande med någon som inte ber om ursäkt för att han finns, bara för att det är hans första säsong. Och som vågar säga att han är där för att vinna. Lite tvärtemot Toseland som gör allt för att linda in allting han säger i bomull.
 
Ja, övriga ducatiförares prestationer talar ju tydligt för den teorin. Det är uppenbart att man tappat mot konkurrenterna i år.
Stämmer så där skulle jag vilja säga.
Guintoli och Elias plockar poäng ungefär som ifjor. Elias hade bara några enstaka lopp med bra resultat.
Melandri har nog peak:at (eller så är han inte skadad tillräckligt för att köra fort...). Fast skillnaden mot hur Capirossi öppnade förra säsongen och Melandri är faktiskt inte så stor. Loris var dessutom van Ducce-förare. Jag håller nog Capirossi som den bättre av de två.

Svårtolkat kanske, men det jag vill ha sagt är att Casey är en dj-vel på att köra hoj. Det är konkurrenternas sk-tsnack som vinklat det till att det skulle varit pga något stort materialövertag som han vann ifjor. Det tror iaf. inte jag på, hans hojar är ju ihopskruvade i något skjul när vintramparsäsongen var över :) Kan vi inte döda myten nu om att Ducati/Bridgestone vann VM? De hade en världsmästare som förare.
 
Last edited:
Svårtolkat kanske, men det jag vill ha sagt är att Casey är en dj-vel på att köra hoj. Det är konkurrenternas sk-tsnack som vinklat det till att det skulle varit pga något stort materialövertag som han vann ifjor. Det tror iaf. inte jag på, hans hojar är ju ihopskruvade i något skjul när vintramparsäsongen var över :) Kan vi inte döda myten nu om att Ducati/Bridgestone vann VM? De hade en världsmästare som förare.

Det skriver jag under på, men så är stoner den jag hejjar på också. Hoppas och tror faktiskt han blir världsmästare i år också.
 
Med den begåvningen att köra hoj Lorenzo visat så skulle jag i hans sitts inte förnedra mig med den där klubban hängandes i munnen i tid och otid.

HAHA, vilken lallare:näsblod Du har nog ditt pris du med:pannkyss......

Skylla eller konstatera vad som inte höll hela vägen? Tycker inte Rossi går några ursäkter eller lägger skulden på Bridgestone i intervjuerna utan konstaterar att däcken inte höll hela vägen men att de gör framsteg hela tiden med Bridgestone. Han var ju bästa Bridgestoneförare igen.

Dessutom så fastslog en av kommentatorerna att däcken inte pallade hela vägen.
 
Last edited:
Jag tror inte någon av dessa tre är en självklar kung. Det är tre talanger utöver de vanliga. Vi är alltså tillbaka till läget i början på 90-talet, där ingen är den andre riktigt överlägsen.
Rossi har alltid vart en stor förare, men det är faktiskt först nu det börjar dyka upp talanger från 250 igen som verkligen är supertalanger som kan ge honom en ordentlig match. Det verkar komma fler, Bautista tror jag kommer bli mycket giftig den dagen han kommer till motoGP..

Rossi är inte slut, han har bara fått motstånd. Sen tror jag fortfarande han är en seriös titelutmanare, precis som pedrosa och nu förmodligen också Lorenzo redan sin första säsong..

Stoner ska man inte glömma bort heller. Han har redan vunnit race i år, med lite strul efteråt..
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top