Portugal GP från Estoril

varför hatar alla Lorenzos klubba så mkt?? Chupa Chups e ju goa å fatta vilka pengar han lär få för att stå me den i munnen på podiet!!! Tror ingen här hade backat i samma läge =)
Kanske för att det inte passar den hetrosexuella normen? Vuxna karlar suger inte klubba :rolleyes:
 
Dagens test:

1. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1min 36.455 secs
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1min 36.707 secs
3. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 1min 36.791 secs
4. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1min 36.928 secs
5. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 1min 37.145 secs
6. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1min 37.146 secs
7. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 37.330 secs
8. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 37.617 secs
9. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1min 37.725 secs
10. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 1min 37.767 secs
11. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 37.781 secs
12. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1min 37.782 secs
13. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 1min 38.023 secs
14. Toni Elias SPA Alice Team (B) 1min 38.695 secs
15. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1min 39.065 secs
16. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 1min 39.223 secs
17. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1min 39.725 secs

Går inge vidare för Melandri inte...
 
Last edited:
Oj vilken kul helg det var!

Kom hem sent i natt och min väska kommer senare idag med min minneskortläsare. Så till kvällen kommer det lite bilder :)
har ca 10 gb raw att gå igenom.

Kan bara säga att ljudet när starten går fick mig att bli tårögd, det var helt jäkla sjukt vilket ljud det var!!!
kan bara säga att nu är man biten, kommer bli många MotoGp framöver :)

Ni som funderar på att åka, gör det. Det är vart varje krona!
 
varför hatar alla Lorenzos klubba så mkt?? Chupa Chups e ju goa å fatta vilka pengar han lär få för att stå me den i munnen på podiet!!! Tror ingen här hade backat i samma läge =)
Det enda jag har emot Chupa Chups är attd e sponsrade Emilio Alzamora förut. Världens tråkigaste världsmästare.

Lorenzo är ju kung!
 
Är det nån som vet vad Ducati har för problem?

Kommentatorerna förklarade det med att det berodde på bränslemängdsbegränsningen. Med fri bränsletillgång hade de tydligen gått som satan, men när de börjar snåla för att få de där 21 litrarna att räcka runt så hade de börjat bete sig som HD's.
 
Kommentatorerna förklarade det med att det berodde på bränslemängdsbegränsningen. Med fri bränsletillgång hade de tydligen gått som satan, men när de börjar snåla för att få de där 21 litrarna att räcka runt så hade de börjat bete sig som HD's.

Låter lite konstigt med tanke på vad som sades förra året.
Då var det just att Ducati hade fått till väldigt bra elektronik för att styra bränsleåtgången vilket gjorde att de klarade sig bäst på den begränade bränslemängden.
 
Låter lite konstigt med tanke på vad som sades förra året.
Då var det just att Ducati hade fått till väldigt bra elektronik för att styra bränsleåtgången vilket gjorde att de klarade sig bäst på den begränade bränslemängden.

Ja, det var vad de sa i a.f...
Om det är rätt eller inte kan jag inte avgöra.
 
Det kan vara så enkelt att HRC och Yamaha har gjort större förbättringar än Ducati och därmed är ikapp och förbi. När Stoner tappat fördelen av materialet så tvingas han pressa hoj över gränsen för att hänga med och då ser et lite vilt ut och det blir svårt att hålla tiderna hela varvet runt.
 
Det kan vara så enkelt att HRC och Yamaha har gjort större förbättringar än Ducati och därmed är ikapp och förbi. När Stoner tappat fördelen av materialet så tvingas han pressa hoj över gränsen för att hänga med och då ser et lite vilt ut och det blir svårt att hålla tiderna hela varvet runt.

Ja, övriga ducatiförares prestationer talar ju tydligt för den teorin. Det är uppenbart att man tappat mot konkurrenterna i år. Stoner var ju dock rätt överlägsen i Quatar. Det komplicerar onekligen analysen en smula.
 
Under de två senaste raceheglgerna och primärt i Estoril har ju Stoner klagat på bristande känsla från framändan.
 
Med den begåvningen att köra hoj Lorenzo visat så skulle jag i hans sitts inte förnedra mig med den där klubban hängandes i munnen i tid och otid.
Att du inte mailar honom och berättar vad du tycker!? Han som får skitmycket pengar, och så många klubbor han orkar snaska i sig, för att ha klubban i munnen är säkert väldigt nyfiken på vad du anser om saken :fakta

Från en diskussion om världsmästaren var värdig till en diskussion om huruvida den blivande världsmästaren uppträder värdigt. Hjälp mig någon, jag har hamnat i dårars sällskap...
 
Kommentatorerna förklarade det med att det berodde på bränslemängdsbegränsningen. Med fri bränsletillgång hade de tydligen gått som satan, men när de börjar snåla för att få de där 21 litrarna att räcka runt så hade de börjat bete sig som HD's.

Det där med begränsade mängden bränsle var något som Capirossi klagade på hela förra året och menade på att det var en av anledningarna att han hade svårt att göra sig rättvis när det var race.
Alla tester och även Sachsenring om jag inte missminner mig så körde han väl så fort som alla andra när inte motorn var begränsad och för snålt ställd...

Den känslan dyker upp igen,som en av orsakerna till att Rossi backade av efter att ha kört som sjutton i början med full tank för att sen inte kunna ta sig imål.
Kanske Lorran skötte bränslepolitiken bättre när datorn berättade för han att "nu kan du stå på för nu räcker soppan till mål"........
Eder utslängde i vårsolen
Roffe:tummenupp
 
Det där med begränsade mängden bränsle var något som Capirossi klagade på hela förra året och menade på att det var en av anledningarna att han hade svårt att göra sig rättvis när det var race.
Alla tester och även Sachsenring om jag inte missminner mig så körde han väl så fort som alla andra när inte motorn var begränsad och för snålt ställd...

Den känslan dyker upp igen,som en av orsakerna till att Rossi backade av efter att ha kört som sjutton i början med full tank för att sen inte kunna ta sig imål.
Kanske Lorran skötte bränslepolitiken bättre när datorn berättade för han att "nu kan du stå på för nu räcker soppan till mål"........
Eder utslängde i vårsolen
Roffe:tummenupp
Kan det verkligen skilja mellan olika motorer på den här nivån? Svårt att tro att Ducatis motorer skulle kräva mer bensin än de övriga hojarna, mer än vad som motsvarar eventuella effektskillnader alltså. Alternativet är att deras motorer har en lägre verkningsgrad, vilket låter konstigt för mig...

Hur mycket kan en sekunds långsammare varv göra för bränsleförbrukningen? Ett varv tar nästan 100 sek. Om det verkligen är så tajt att få bensinen att räcka till så bore man se soppatorsk oftare, tycker man. Elelr har de verkligen sån kontroll att datorn åtta varv före mål kan säga "sänk varvtiden med en sek annars når du inte mållinjen"?
 
Kan det verkligen skilja mellan olika motorer på den här nivån? Svårt att tro att Ducatis motorer skulle kräva mer bensin än de övriga hojarna, mer än vad som motsvarar eventuella effektskillnader alltså. Alternativet är att deras motorer har en lägre verkningsgrad, vilket låter konstigt för mig...

Hur mycket kan en sekunds långsammare varv göra för bränsleförbrukningen? Ett varv tar nästan 100 sek. Om det verkligen är så tajt att få bensinen att räcka till så bore man se soppatorsk oftare, tycker man. Elelr har de verkligen sån kontroll att datorn åtta varv före mål kan säga "sänk varvtiden med en sek annars når du inte mållinjen"?

Det här är bara lite som jag spånar om och inte direkt relaterad till någon sanning eller skrivet i sten...Men!!
Att datorer har full koll på din relativa bränsleförbrukning är ju ingen nyhet..
det har ju min gamla SAAB 9000 oxå..
Sen så loggar ju alla datorer tekniker osv. allt som är relaterat till förbrukning och körstil.
Så om tex bågen inte fungerar optimalt så behöver du kanske kompensera med att köra aggressivare än du gjorde tidigare.
det brukar resultera i mer bränsleförbrukning har även jag konstaterat.:=)
/R:tummenupp
 
Det här är bara lite som jag spånar om och inte direkt relaterad till någon sanning eller skrivet i sten...Men!!
Att datorer har full koll på din relativa bränsleförbrukning är ju ingen nyhet..
det har ju min gamla SAAB 9000 oxå..
Sen så loggar ju alla datorer tekniker osv. allt som är relaterat till förbrukning och körstil.
Så om tex bågen inte fungerar optimalt så behöver du kanske kompensera med att köra aggressivare än du gjorde tidigare.
det brukar resultera i mer bränsleförbrukning har även jag konstaterat.:=)
/R:tummenupp
Jo, färddator i bilen har man ju haft i snart ett kvarts sekel. Jag förstår att de har koll och att det går att prognosticera bränsleförbrukningen (med något högre mät- och prognosticeringsprecision än den du har i din SAAB 9000 :D ). Det som fortfarande förbryllar är att de har sån otrolig koll på den "framtida" förbrukningen. (Det impliceras att de kör över mållinjen med ytterst lite bensin i tanken. Vilket motsägs lite av att de har bensin kvar för att köra ärevarv, burna och larva sig). Det är väl iofs inte omöjligt men det borde i så fall vara ett generellt probem, som drabbar alla stallen i lika mån. Men om man skall acceptera det som förklaring till att det går "dåligt" för just Ducati så betyder det att det är ett Ducatispecifikt problem. Det låter nästan lika konstigt som att Ducatis motorer skulle ha en lägre verkningsgrad.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top