Polistrubbel efter olycka!

zingo00 skrev:
2598697 Hallå, för ca 5 månader sedan så körde jag av vägen med hojen, och nu i morse så ringde farbror blå och sade att dom ville ställa mig inför rätta för grov vårdslöshet i trafik.:näsblod Dom hade tydligen ett vittne som påstår att jag körde i minst 100 km/h (på 50 väg) hon hade tydligen bara sett mig just när jag klotade så hon kunde inte svära på att jag kört så snabbt men hon hade hört hur jag hade gasat på ganska friskt. Jag nekar så klart brottet, så det är vittnets ord mot mina.
Så frågan är hur långt tror ni detta kommer att gå?:confused:
Kommer man bli av med kortet?

bara säga att du körde på en högväxel och att det lät mycket, en bra sak att poängtera för dom är logik, låta mkt betyder INTE att det går fort (även fast oftast så är fallet :D )

Maria S skrev:
2599606 Jag tror att dom har rätt bra koll på forumen, om inte annat så har försäkringsbolagen det. Vi behöver nog inte tjalla för nån...

och det kan jag garantera att dom inte har, mer säger jag inte :arsele

Last edited:
Blåneka..

Påpeka felaktig/bristande bromsteknik pga. orutin orsakade det långa spåret om det kommer upp i rättegång.. Det finns ingen lag mot att bromsa "fel".

Personligen tror jag inte det går till rättegång om du inte erkänner (märk väl.. en till troende).

Äh, bit i det sura äpplet och ta ditt straff som en man.
Var glad att det inte hände något värre och att du är klarade dig helskinnad.

zingo00 skrev:
2598697 Hallå, för ca 5 månader sedan så körde jag av vägen med hojen, och nu i morse så ringde farbror blå och sade att dom ville ställa mig inför rätta för grov vårdslöshet i trafik.:näsblod Dom hade

De kommer ingen stans med detta stå på dig jag vet har själv varit ute för samma sak, så länge det inte är en polis som är vittne, obs dock behöver det var två för att de skall kunna bevisa motsatsen. stå på dig samt det var länge sedan så du kommer inte i håg allt förutom att du körde i gällande hastighet:tummenupp

Hedgehog skrev:
2603500 Äh, bit i det sura äpplet och ta ditt straff som en man.
Var glad att det inte hände något värre och att du är klarade dig helskinnad.

Va???????????????? mmmmm här har du mitt körkort farbror polis. Jag vill inte ha det.

Jag skulle aldrig göra det för njuter för mkt av mc åkningen. Jag hoppas du var ironisk.

JT skrev:
2598757 Det lättaste sättet (olagligt men wtf) är att hitta på ett eget vittne som kan styrka din berättelse. Du har säkert någon kompis eller någon härifrån som kan ställa upp.

Alternativ två är att strunta i att skicka in delgivningskvittona i två år tills det är preskiberat, det har ju redan gått 5 månader så det är ju bara 19 månader kvar. Det funkar och har räddat många sköna tusenlappar samt indraginga av körkort då länstyrelsen bara drar in ditt kort efter att du är dömd. (Dock kan polisen ta ditt kort på plats för vissa brott men detta var bara en massa småskit)

Lycka till!:tummenupp

Är du säker på det där med preskribitionstiden?Jag tror att det är två års preskribitionstid för "vårdslöshet i trafik" eftersom det går under trafikbrott , jag är också anmäld för "grov vårdslöshet i trafik" och har varit i förhör och nekat , polisen såg ej något utan har bara vittnens uppgifter , detta var 2003 och jag har fått höra att det är 5 års preskribitionstid eftersom det inte räknas som trafikmål när brottet ändras från "vårdslöshet i trafik" till "grov vårdslöshet i trafik" , det räknas som brottsmål och i och med att anklagesen är allvarligare så är preskribitionstiden längre .
Jag väntar på fortfarande på tid för rättegång ......Om brottet blir preskribrerat så blir man väl meddelad om detta , eller?
.......Grejen är den att jag pratade med åklagaren och sa att jag ska anlita trafikjuristen och då han/hon är rätt upptagen så vill jag ha rättegångsdatumet i god tid för att kunna anlita honom/henne , och då frågade jag inte om preskribritionstiden , det gjorde jag vid ett annat tillfälle och då utan att berätta nåt om vad jag hette eller mitt fall , eftersom jag hopades att åklagaren efter mitt första samtal skulle lägga mina papper längst ner i botten då jag nekat och skyllde på att gasen hängt sig m.m och då det bara fanns ett vittne som ev kunde styrka åklagarens anmälan......Så jag väntar fortfarande på rättegång och har inte hört nåt alls.....

Finnishstallion skrev:
2604404 Va???????????????? mmmmm här har du mitt körkort farbror polis. Jag vill inte ha det.

Jag skulle aldrig göra det för njuter för mkt av mc åkningen. Jag hoppas du var ironisk.

Varför skulle jag vara ironisk!!!!
Dubbla hastigheten på 50-väg, missar en kurva som inte knappt svänger etc. etc..... tycker fortfarande han ska vara glad att inget värre hände. Att sedan körkortet ryker, själv göra själv ha.

Om det sedan teknisk kan bevisas är en helt annan fråga...!

Hedgehog skrev:
2604420 Varför skulle jag vara ironisk!!!!
Dubbla hastigheten på 50-väg, missar en kurva som inte knappt svänger etc. etc..... tycker fortfarande han ska vara glad att inget värre hände. Att sedan körkortet ryker, själv göra själv ha.

Jag tvivlar på att du i en liknande situation där det inte går att bevisa ngt skulle erkänna o bli av med kk. kom inte o påstå annat:rolleyes:

Finnishstallion skrev:
2607095 Jag tvivlar på att du i en liknande situation där det inte går att bevisa ngt skulle erkänna o bli av med kk. kom inte o påstå annat:rolleyes:

OT: Varför skulle jag hamna i samma situation?

Han gjorde ett rockiemisstag och klarade sig helskinnad, jag är glad att han och alla andra klarade sig utan skador som lätt hade kunnat uppstå. Vissa lär sig av andras misstag andra måste göra dom själv.

Däremot är jag trött på allt "stackars mig gnäll" så någon sympati från mig blir det inte :tungan

Blanco skrev:
2600258 Mordhot då antagligen....Eller?
Förövrigt så lär åklagaren lägga ner fallet som tråden handlar om...

Haha nej nej inte mordhot eller hot över huvudtaget

Hedgehog skrev:
2607359 OT: Varför skulle jag hamna i samma situation?

Han gjorde ett rockiemisstag och klarade sig helskinnad, jag är glad att han och alla andra klarade sig utan skador som lätt hade kunnat uppstå. Vissa lär sig av andras misstag andra måste göra dom själv.

Däremot är jag trött på allt "stackars mig gnäll" så någon sympati från mig blir det inte :tungan

Jag menade i allmänhet om du kör för fort etc. Polisen menar att du ska bli av med kortet men har inga bevis. Inte fan går du då o medger att du körde de 40 km/h för fort som de påstår o därmed blir av med kortet.
Sen att man ska känna sympati för alla vet jag inte varför du blandar in i våran diskussion.

Men visst ser d ut att vara ett rookie misstag på bilderna:gnissla

Finnishstallion skrev:
2607389 Jag menade i allmänhet om du kör för fort etc. Polisen menar att du ska bli av med kortet men har inga bevis. Inte fan går du då o medger att du körde de 40 km/h för fort som de påstår o därmed blir av med kortet.
Sen att man ska känna sympati för alla vet jag inte varför du blandar in i våran diskussion.

Men visst ser d ut att vara ett rookie misstag på bilderna:gnissla

Hur jag skulle göra vet jag inte, har aldrig behövt fundera på det. Skulle aldrig köra 50+ på 50-väg så jag ser ingen anledning att ens fundera på det.

Säg att du fotade ner växeln och motorbromsade som fan och att de va derför den lät så mycket:D

Ah de e väl bara och sitta och neka allt hoppas du klarar dig fint :)

Depåbitchen skrev:
2608470 Talar du av egen erfarenhet nu eller? :tungan

Eh, ja. Men den senaste kraschen var faktiskt framhjulslåsning eftersom jag slutat använda bakbomsen. Fler borde göra som jag. :gnissla

Hedgehog skrev:
2607651 Hur jag skulle göra vet jag inte, har aldrig behövt fundera på det. Skulle aldrig köra 50+ på 50-väg så jag ser ingen anledning att ens fundera på det.

Du e så grymt patetisk. Håll din info för dig själv, tror ingen är intresserad av det du skriver. fucko

Låter så enkelt av er allihop.En sak man ska ha klart för sig när man skall dra en historia för rätten ÄR att håll den kort och hyffsat relevant.Börjar du dra långa,knepiga historier så dribblar du bort dig själv till slut när åklagaren ställer frågor och sedan är det adjöss när 3st nämdemän och en domare sitter och skall besluta om en dom..
Oftast använder eller som regel alltid använder åklagaren ditt förhörsprotokoll för att stämma av vad du sagt om du varit kallad eller värsta fall hämtad till förhör.
Ge ett trovärdigt,lugnt intryck och håll dig saklig i rätten och än en gång..kort historia.Glöm INTE att du kan inte komma ihåg allt som åklagaren ställer frågor om.
är du rookie uppe i rätten så svarar du på allt som han säger med ett svar,man kan inte komma ihåg allt efter en krasch för människan är rejält splittrad vid såna situationer.
Finns det vittnen och då en polis så ser rätten väldigt tungt på en polismans redogörelse.Vi kan tycka vad vi vill om det men så är det,en polismans utsago väger tungt.
Glöm ej heller att domen kan du överklaga till nästa instans som blir hovrätten

Att döma av trådskaparen så har han inte mycket erfarenhet av befinna sig i rätten för har man det så behöver man inte gå ut och fråga på ett forum hur man skall gå tillväga och fan ve om man får så mycket bättre ideer här när det blir flertalet alternativ att lägga fram..än en gång..kort och hyffsat relevant

Och ja,jag har tyvärr i mina yngre dagar spenderat en del där uppe i dom salarna och lärt mig den tuffa vägen.Hade varit glad om det var en sådan här enkel skitsak på den tiden

Lycka till:tummenupp

Last edited:
Hedgehog skrev:
2604420 Varför skulle jag vara ironisk!!!!

Jag såg dig köra 100km/h på 50km/h väg så gå o lämna in ditt körkort till farbror blå nu :rolleyes: , Bit i ditt eget sura äpple......

Hedgehog skrev:
2607651 Hur jag skulle göra vet jag inte, har aldrig behövt fundera på det. Skulle aldrig köra 50+ på 50-väg så jag ser ingen anledning att ens fundera på det.

Jag kanske förklarar mid dåligt. Det kan vara vilken situation som helst där polis vill ta ditt kk. Förstod du nu...:gnissla

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman