Polistrubbel efter olycka!

peter_n skrev:
2599118 Säg bara att du inte fick till handen på frambromsen, Bara bakbromsen kan ge riktigt långa svarta märken utan att hastigheten minskar så mycket.
saken e den att när jag skulle ta kurvan som jag krashade i så växlade jag ner (lyckades på något sätt få ner den i 1an ) så bakhjulet låste sig, så det där 15 meters sträcket stoppade inte upp farten särskilt mycket.
jag hade ett val att antingen åka rätt fram eller riskera att lägga mig på asfalten. valde att åka rätt fram eftersom det var en rätt stor gräsmatta framför mig. problemet var sen att det fanns tydligen en en trotoarkant och ett dike innan gräsmattan kom.

Bushojjen skrev:
2599150 Har du fått se ngn kopia på polisrapporten ?

Om det står ngt där ....
nej jag har inte fått den men jag ringde polisen idag och dom skulle skicka den till mig.. dom har läst upp den för mig men det gav inte så mycket.

Bushojjen skrev:
2599150 Har du fått se ngn kopia på polisrapporten ?

Om det står ngt där ....
nej jag har inte fått den men jag ringde polisen idag och dom skulle skicka den till mig.. dom har läst upp den för mig men det gav inte så mycket.

Last edited:
Av ren nyfikenhet, du sa att du kraschade för fem månader sen, och uppenbarligen körde du väl fort å fick i fel växel. Men du tog kortet för fyra månader sen! Övningskörde du eller?

Hoztic skrev:
2599180 Av ren nyfikenhet, du sa att du kraschade för fem månader sen, och uppenbarligen körde du väl fort å fick i fel växel. Men du tog kortet för fyra månader sen! Övningskörde du eller?

OKEJ du fick mig! haha sorry då det var 4 månader sedan det gick åt helvete.

zingo00 skrev:
2599068 Ja polisen kom när jag låg i ambulansen. men jag tycker inte de har av så stor betydelse dom var ju inte där när det hände så dom har ju ingen koll.
haha ja du man kan ju glömma att man tar sitt straff vill gärna kunna köra till våren igen:)
Jag tänker just på att polisen gör en rapport om fallet kanske med kort och uppgifter på bromssträck osv från platsen. "Bevismaterial". Skulle polisen inte kommit så hade de inte kunnat veta om det var ditt bromsspår eller dina märken i skogen. Av egen erfarenhet så blir bromsspår med bakhjulet sjukt långa. Kan lägga upp bild på ett bromsspår strax fore min olycka i drygt 70.

EDIT: Bilder
70 inbromsning tills hojen la sig.

Last edited:
En påpekande bara! När dem i fall räknar hastighet efter broms sträcka
så är det på bilar och framdäcken som ska vara låsta!

Det går ju inte att få fram av ett bakdäck på mc hur fort man kört!
Kör man på backelitdäck back så stoppas man ju knappt alls av låst bakdäck!

ReDan skrev:
2599208 En påpekande bara! När dem i fall räknar hastighet efter broms sträcka
så är det på bilar och framdäcken som ska vara låsta!

Det går ju inte att få fram av ett bakdäck på mc hur fort man kört!
Kör man på backelitdäck back så stoppas man ju knappt alls av låst bakdäck!
Så sant! Och väldigt få bilar med abs ger bromsspår... :rolleyes:

hmm oj då..

kan detta möjligtvis vara din hoj??

Bifogat

• PICT0016.JPG
    PICT0016.JPG
    103.5 KB · Visningar: 311
  • PICT0019.JPG
    PICT0019.JPG
    133.5 KB · Visningar: 298
Neka rakt av. Polisen tar en rövare. Det är numera rätt svårt att bli dömd för vårdslöshet i trafik, tidigare räckte det praktiskt taget med att du körde in i någon. Nu är bedömningarna snävare, trots ev vittnen, bromsspår. Och det är inte du som ska bevisa något, det är åklagaren. Om inte wheelande, fötter på styret och påkörning av folk på övergångsställe leder till fällande domar så tror jag knappast din vurpa gör det.

Däremot skulle jag passa mig för att trolla fram fejkade vittnen. Mened är inget som uppskattas av en domstol.

säg att där sprang över en katt lr nåt så fick du panik o tryckte på bak bromsen så hjulet låste sig o sen vurpa du .. fast du har kanske redan dragit en historia

zingo00 skrev:
2599281 Japp de e min hoj de... vacker va?:tungan

Hmmm, utan att vara (för) elak så vill jag bara i all enkelhet påpeka att det där knappast kvalificeras som en kurva det där. Det borde rimligtvis gått undan rätt bra! Hoppas du är hel!

sleepy_K4 skrev:
2599304 säg att där sprang över en katt lr nåt så fick du panik o tryckte på bak bromsen så hjulet låste sig o sen vurpa du .. fast du har kanske redan dragit en historia

Hmm, både den och förslaget ovan att ha skulle dra en rövare om att han inte nådde frambromsen känns sådär... Kanske onödigt att mata polisen med argument till varför det var vårdslös körning?

Last edited:
Benet X3M skrev:
2599301 Så fin så!! fått ordning på den??
Nope står utanför fönstret i samma skick som då.. men det är planer att fixa till den innan våren. dvs om det inte är för dyrt då säljer jag den i delar o köper en ny.:tummenupp

JT skrev:
2598757 Det lättaste sättet (olagligt men wtf) är att hitta på ett eget vittne som kan styrka din berättelse. Du har säkert någon kompis eller någon härifrån som kan ställa upp.

Lycka till!:tummenupp

det är bara otroligt korkat för kompisen kan åka dit för mened och det är betydligt alvarligare brott.

zingo00 skrev:
2599314 Nope står utanför fönstret i samma skick som då.. men det är planer att fixa till den innan våren. dvs om det inte är för dyrt då säljer jag den i delar o köper en ny.:tummenupp
Det kan jag förstå.. hur gick det med dig då?

t-rex skrev:
2599308 Hmmm, utan att vara (för) elak så vill jag bara i all enkelhet påpeka att det där knappast kvalificeras som en kurva det där. Det borde rimligtvis gått undan rätt bra! Hoppas du är hel!
Dessutom tämligen onödig att växla ner för, i synnerhet så man råkar få i ettan!

Så hojen var inte helförsäkrad på moster då? :rolleyes:

Back