Polisjakt efter 4hjuling

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Mc klämde fast polis
Polisen jagar en fyrhjulings-mc som kört på och skadat en polis i Mölndal. Efter att ha kallat polisen för polishora och andra oförskämdheter körde föraren därifrån och försvann, uppger polisen i Mölndal.


--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Göteborg. Ett stort antal poliser i Göteborgstrakten jagar en fyrhjuling som kört på och skadat en polis i Mölndal. Föraren är misstänkt för antingen dråpförsök eller våld mot tjänsteman.

Polisen hade stannat för att se hur det gått för en ung kvinna som fallit av mc:n när föraren stegrat den på Radarvägen i Mölndals utkant natten till söndagen. När hon gått fram till kvinnan vände mc-föraren tillbaka, tog sats, gav full gas och klämde fast polisen mot hennes bil, berättade hon för sina kolleger.

Efter att ha kallat polisen för polishora och andra oförskämdheter tog föraren upp sin passagerare och försvann, säger polisen i Mölndal.

Den kvinnliga polisen fick hjälp till sjukhus där läkare konstaterade att hon fått mjukdelsskador i det ena benet. Hon klarade sig dock utan fraktur.

Fyrhjulingen saknade registreringsskylt och eftersom polisen därför inte vet vem som är ägaren försvårade det sökandet efter fordonet. Polisen utesluter inte heller att fyrhjulingen stulits och jakten efter den pågick förgäves hela natten. Både mannen och kvinnan bedömdes vara runt 20 år gamla.

Brottsrubriceringen var inte klar innan den påkörda polisen kunnat komplettera sin redogörelse för händelsen.

TT
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
hörde när de hände på polisradio.. dom hittade aldrig fyrhjulingen. men jag trooor mig veta vem som ligger bakom det då jag känner en som har en fyrhjuling i området och inte direkt är så laglydig.. ska kolla upp lite saker o sen kontakta polisen om jag misstänker att de va han
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
hörde när de hände på polisradio.. dom hittade aldrig fyrhjulingen. men jag trooor mig veta vem som ligger bakom det då jag känner en som har en fyrhjuling i området och inte direkt är så laglydig.. ska kolla upp lite saker o sen kontakta polisen om jag misstänker att de va han

Om personen ifråga inte är en kompis, så varför inte tipsa polisen så kan dom kolla upp det på engång istället för att du ska försöka göra en egen utredning först.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Om personen ifråga inte är en kompis, så varför inte tipsa polisen så kan dom kolla upp det på engång istället för att du ska försöka göra en egen utredning först.
Och även om det var en kompis så borde han skaka galler för det han gjorde! Det är en sak att inte skvallra om polarn som inte stannade för att få böter för sina miniblinkers, men att försöka köra ihjäl poliser är på en annan nivå.
 
Last edited:

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 560smr -06
håller med till fullo.
men "enligt läkaren hade polisen fått mjukdelsskador men inga frakturer". Med andra ord blåmärken då lr? Det överdrivs många gånger i tidningen..
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Och även om det var en kompis så borde han skaka galler för det han gjorde! Det är en sak att inte skvallra om polarn som inte stannade för att få böter för sina miniblinkers, men att försöka köra ihjäl poliser är på en annan nivå.

Om det var en kompis så hade han åtminstone fått chansen att själv fått anmäla sig till polisen.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Herregud vad denna texten känns överdriven.. Blir så trött på polisen ibland.
Jaså, du var där?

Är kanske lite nyvaken, men jag blev grinig direkt när jag slog på nyheterna och hörde nyheten. Finns väl för fanken inga fyrhjuliga motorcyklar. Ja, jag vet att det går att regga dem som 4hjulig MC, men jag skulle helst se att man inte blandar ihop den ädla konsten att framföra en MC med seniora moppefukkos på trimmade gräsklippare.
 

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ockle
Hoj
Honda cbr 929 -01
Tråkigt när det händer. Men varför kallas en fyrhjulingsförare för mc-förare? känns som ett försök att dra ner oss i skiten mitt i denna tragedi.
samt, om jag satt fastklämd mot en bil i benhöjd utav nån liten skit som under en viss tid hinner med att svära åt mig, skulle jag ta alla chanser till att nita den jäveln. En fyrhjuling är trots allt inte direkt en skyddadplats för föraren. Eller varför inte dra tjänstevapnet om det nu tillochmed rubriceras som dråpförsök? polisen är annars så snabba med att skjuta.
Och varför sitter en patrullerande polis ensam i sin radiobil?

jag tror, som alltid, att polisens rapporter ska tas med en stor portion salt. Även om händelsen är förbannat jävla idiotisk.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Stenhårt gjort juh. Lätt hårdast i Mölndal igår. Hoppas tjejen klarade sig ( hon som skjutsades, inte polisen )

Brukar du sitta och önska livet ur folk du inte känner?

Herregud vad denna texten känns överdriven.. Blir så trött på polisen ibland.

Har polisen börjat skriva nyhetsartiklar?

Tråkigt när det händer. Men varför kallas en fyrhjulingsförare för mc-förare? känns som ett försök att dra ner oss i skiten mitt i denna tragedi.
samt, om jag satt fastklämd mot en bil i benhöjd utav nån liten skit som under en viss tid hinner med att svära åt mig, skulle jag ta alla chanser till att nita den jäveln. En fyrhjuling är trots allt inte direkt en skyddadplats för föraren. Eller varför inte dra tjänstevapnet om det nu tillochmed rubriceras som dråpförsök? polisen är annars så snabba med att skjuta.
Och varför sitter en patrullerande polis ensam i sin radiobil?

jag tror, som alltid, att polisens rapporter ska tas med en stor portion salt. Även om händelsen är förbannat jävla idiotisk.

Vem är det som säger att det var en patrullerande polis?

Så som jag förstått det så stannade polisen för att kolla hur det gick med tjejen som föll av och blir då attackerad av personen på fyrhjulingen.
Vid sådana tillfällen kunde man ju önska att polisen drar tjänstevapen precis som du fått för dig att de gör för jämnan... vilket å andra sidan är väldigt långt ifrån verkligheten.
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
om polisen var fastklämd mot sin bil och kännde sig hotad hade hon ju dragit sitt tjänstevapen. Hela historien säger ju emot sigsjälv
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Här fanns de gott om dårar. Hoppas polisen skiter i er den dagen ni behöver hjälp. Fattar inte hur ni kan "skydda" nån på fyrhjuling som verkar helt idiot. Men men de verkar ju som de är tufft att hata polisen. Kämpa på nötter. :FU
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top