Polisjakt efter 4hjuling

Då bör juh du vara i rena förstadiet, men du kanske tycker att tex 2000:- i böter för att man kört 110 på 100 väg nu när vi har 30,40,50,60,70,80,90,100,110 samt 120 vilket gör det omöjligt att hålla reda på en logisk chans till vilken hastihet som råder är bifogad?:mad: :huvet
:gnissla

Självklart är det polisen som skriver lagarna. Klart de ska köras över om de försöker göra sitt jobb...

Generalpuckot som kör stulen (?) oreggad fyrhjuling med passagerare utan hjälm är så klart en hjälte :näsblod . Är rätt övertygad att han smitit även om han kört på mig, dig eller vem som helst.

Då bör juh du vara i rena förstadiet, men du kanske tycker att tex 2000:- i böter för att man kört 110 på 100 väg nu när vi har 30,40,50,60,70,80,90,100,110 samt 120 vilket gör det omöjligt att hålla reda på en logisk chans till vilken hastihet som råder är bifogad?:mad: :huvet

om du kollar på skyltarna så ser du ju vilken hastighet som gäller, vad är ditt problem egentligen? tror du att det är polisen som bestämmer vilka hastighetsgränser som gäller?

Men nötter..
Hastighet står inte alltid skriven där man svänger ut osv och nej polisen sätter inte alltid reglerna men man behöver inte leva efter dom så stenhårt alla gånger, hört talas om "titta åt andra hållet"?:krama . finns bättre saker än att plocka folk för mindre fortkörningar.:huvet

sen menade jag som skrivet ovan att sen nya hastigheterna klev in finns ingen logik i om det är 70 el 90..tja nu kan det juh vara likaväl 80,60 och då kliver 50 in och nämen 40? kanske jag ska krypa ner till 30 med tradarn då tills en skylt dyker upp för att vara säker? och kör du om så ska jag fanimig mata med storhornet för en zx9-r är juh en farlig plastraket, och en trafikfara:rofl

Last edited:
Intressant...

Som så sällan påpekas heter denna sajt SPORTHOJ.COM vilket i sig helt glöms bort till och från!

Så inte nog med att det blir mer och mer allmän inriktning på sajten utan nu ska vi behöva ta med de som är för lata för att ta hojkort men ändå tror att dom kör en...

Tror inte att polisen direkt överdrev historien utan att det som vanligt är en journalist helt utan yrkesstolthet/kunskap som överdrivit en händelse med en förare som hade mc-liknande utrustning!

Att sen killen i fråga måste vara obegåvad på alla sätt är inte svårt att klarlägga!

Men nötter..
Hastighet står inte alltid skriven där man svänger ut osv och nej polisen sätter inte alltid reglerna men man behöver inte leva efter dom så stenhårt alla gånger, hört talas om "titta åt andra hållet"?:krama . finns bättre saker än att plocka folk för mindre fortkörningar.:huvet

Nöt o nöt, det finns klara regler för vilken hastighet som gäller om det inte är skyltat, det fick man lära sig när man tog körkort, är det någon annan hastighet som är aktuell så är det skyltat vid alla påfarter på den vägen!

Men nötter..

sen menade jag som skrivet ovan att sen nya hastigheterna klev in finns ingen logik i om det är 70 el 90..tja nu kan det juh vara likaväl 80,60 och då kliver 50 in och nämen 40? kanske jag ska krypa ner till 30 med tradarn då tills en skylt dyker upp för att vara säker? och kör du om så ska jag fanimig mata med storhornet för en zx9-r är juh en farlig plastraket, och en trafikfara:rofl

men alltså nu får du ge dig, gå till bibblan och låna en körkortsbok illa kvickt om du inte fattar en såpass enkel sak, hur klarar du av att ta på dig kläderna på morgonen? hoppas du trollar med mig eller är ironisk.

ja för fan, tuta på du om du ser mig köra om dig när du kör din tradare, men du vet vad man säger, ju större fordon desto mindre K*K :hihi

ja, varför skulle det inte vara det? knappast att dom har utposterade poliser vid fasta ställen som nån jävla "här-går-man"-skylt. Och om det nu var så att polisen stannade, så måste ju vedebörande ha färdats i någon riktning. och därmed ha patrullerat. uteslutningsmetoden gör det ganska lätt. Så vitt jag vet så är det bara ljuset som inte har en position (eller vikt för den delen heller).

MEN jag håller med alla om att det är en idiotisk handling, killen borde åka dit.

jag påstår inte att dom går runt med sina vapen dragna, men jag vill påpeka att vid tillfällen som inte verkat vara fullt så allvarliga, eller iaf där brottsrubriceringen fallit på något mycket lättare typ av brott, så har dom dragit vapen. Och ibland skjutit...som tex vid göteborgskravallerna.

Mig veterligen så patrullerar inte poliserna ensamma i sverige... alltså kan man misstänka att det rör sig om transport av något slag... typ från ett fik, lunch, middag, rast, älskare, vad som helst.
Men nej, det är klart, hur kan det vara något sådant... för antingen är de ute och jagar spårthåjar eller så sitter de inne på stationen... aldrig något annat. :huvet

Händelsen inträffade vid kvart i två natten till söndagen i korsningen Östra brovaktaregatan och Rådavägen i Mölndal.
Enligt Mats Edsand, inre befäl på polisen i Mölndal, var det en kvinnlig polis som fick syn på vad hon trodde var en olycka med två personer och en fyrhjuling inblandad.
- Fyrhjulingen hade kört omkull såpass att passageraren, en kvinna, hade trillat av, berättar Mats Edsand.
Den kvinnliga polisen stannade och gick ur sin bil för att hjälpa kvinnan på marken.
- När hon stod där backade föraren på fyrhjulingen mot henne och klämde henne mellan polisbilen och fyrhjulingen. Den kvinnliga passageraren hoppade då upp på fyrhjulingen och de två åkte från platsen i riktning mot Helenevik.

Poliskvinnan fördes till sjukhus där hon röntgades.
- Inget var brutet men hon har fått så kallade mjukdelsskador, berättar Mats Edsand.

En anmälan om dråpförsök har upprättats och polisen söker nu efter de två personerna, en kvinna och en man - båda i åldrarna 15-20 år. Kvinnan ska ha burit en grön jacka och mannen en röd och svart jacka.
Polisen söker också efter fordonet - en röd fyrhjuling utan registreringsskylt och med trasig baklykta.

ursäkta men fan vad klockrent att dom påpekar den trasiga baklyktan. kan verkligen höra det i rätten.
Domaren med djup och kraftfull stämma:
-Inte nog med att du visar noll resepkt för rättssamhället, utför en hemsk och traumatisk händelse mot en tjänsteman i klass med dråpförsök, du utsatte även din medpassagerare för fara....SAMT körde med trasig baklykta! *åhörarna häpnar likt en JerrySpringer show*

polisen söker nu efter de två personerna, en kvinna och en man - båda i åldrarna 15-20 år. Kvinnan ska ha burit en grön jacka och mannen en röd och svart jacka.
Polisen söker också efter fordonet - en röd fyrhjuling utan registreringsskylt och med trasig baklykta.

ursäkta men fan vad klockrent att dom påpekar den trasiga baklyktan. kan verkligen höra det i rätten.
Domaren med djup och kraftfull stämma:
-Inte nog med att du visar noll resepkt för rättssamhället, utför en hemsk och traumatisk händelse mot en tjänsteman i klass med dråpförsök, du utsatte även din medpassagerare för fara....SAMT körde med trasig baklykta! *åhörarna häpnar likt en JerrySpringer show*

Du tror inte det har att göra med att den blir enklare att identifiera då snarare än "brottet"? Folk lägger kanske märke till en fyrhjuling med trasig baklykta.

Händelsen inträffade vid kvart i två natten till söndagen i korsningen Östra brovaktaregatan och Rådavägen i Mölndal.
Enligt Mats Edsand, inre befäl på polisen i Mölndal, var det en kvinnlig polis som fick syn på vad hon trodde var en olycka med två personer och en fyrhjuling inblandad.
- Fyrhjulingen hade kört omkull såpass att passageraren, en kvinna, hade trillat av, berättar Mats Edsand.
Den kvinnliga polisen stannade och gick ur sin bil för att hjälpa kvinnan på marken.
- När hon stod där backade föraren på fyrhjulingen mot henne och klämde henne mellan polisbilen och fyrhjulingen. Den kvinnliga passageraren hoppade då upp på fyrhjulingen och de två åkte från platsen i riktning mot Helenevik.

Poliskvinnan fördes till sjukhus där hon röntgades.
- Inget var brutet men hon har fått så kallade mjukdelsskador, berättar Mats Edsand.

En anmälan om dråpförsök har upprättats och polisen söker nu efter de två personerna, en kvinna och en man - båda i åldrarna 15-20 år. Kvinnan ska ha burit en grön jacka och mannen en röd och svart jacka.

Kan man inte anmäla journalister för tjänstefel? Dom kan väl inte få gå ut i nyheterna och säga vad som helst ?

Här fanns de gott om dårar. Hoppas polisen skiter i er den dagen ni behöver hjälp. Fattar inte hur ni kan "skydda" nån på fyrhjuling som verkar helt idiot. Men men de verkar ju som de är tufft att hata polisen. Kämpa på nötter. :FU

Är det samma sak att skydda ett fucko och hata polisen?
Jag kan nog påstå att jag avskyr polisen i regel (då har jag dock många vänner och ex vänner ehh och 2 ex flickvänner som är poliser).
Grejen är att folk som blir poliser genomgår en personlighets förändring när dom får "brickan".
95% blir dryga översittare och ser ned på gemene man.

Jag tycker även att det är tråkigt att snut tjejen blev skadad och synd att hon inte tömde ett magg i idioten.

Men likaväl så avskyr och hatar jag polisen å det grövsta.
Nu ska jag snart faktiskt åka och luncha med en vän som är polis och han är fullt medveten om mina åsikter och håller även med mig i många avseenden.

men alltså nu får du ge dig, gå till bibblan och låna en körkortsbok illa kvickt om du inte fattar en såpass enkel sak, hur klarar du av att ta på dig kläderna på morgonen? hoppas du trollar med mig eller är ironisk.

ja för fan, tuta på du om du ser mig köra om dig när du kör din tradare, men du vet vad man säger, ju större fordon desto mindre K*K :hihi

haha bara för att du inte har råd med bättre maskin än lilla zx:n? och såklart kan bara en mor älska det där ansiktet. så nu har jag sjunkit till din nivå en sväng. Vill du bråka mer kan vi pm:a om saken eller höra av dig om du är i Sundsvall om du verkligen vill ta det till grottnivån :rofl

haha bara för att du inte har råd med bättre maskin än lilla zx:n? och såklart kan bara en mor älska det där ansiktet. så nu har jag sjunkit till din nivå en sväng. Vill du bråka mer kan vi pm:a om saken eller höra av dig om du är i Sundsvall om du verkligen vill ta det till grottnivån :rofl

hahaha, det där tog dig allt ett tag att komma på kan jag tro, du har ju faktiskt stavat rätt :hihi

jag är inte lika sugen på att skryta om vad jag äger som du verkar vara men jag kan ju säga att jag inte skulle ha några problem att köpa en z1000 om jag hade velat, bara det att jag inte tycker dom är snygga, min zx9:a duger för mig ett tag framöver.

så du menar alltså att det är jag som ligger på grottnivå? trots att det var du som använde uttrycket A.C.A.B? jag bråkar med dig för att du är dum nog att påstå att alla poliser skulle vara svin, och dessutom utan att du har kunnat komma med en bra anledning till varför du tycker så.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti