Poliser i slöja & turban...

Vaddå börjar spåra ur ?
Det har spårat ur för länge sedan :)

Jag anser nog att en polisuniform är just det, en polisuniform.
Man förväntar sig att den ser ut på ett visst sätt.
Hur många kvinnliga poliser går i kjol till exempel ?
Fast med tanke på hur det mesta i samhället verkar rasa samman så är jag inte speciellt förvånad.

Har inga som helst aggretioner eller oplockade potatisar med folk som bär slöja/turban motsv. men en polisuniform, likaså en militäruniform ska väl se strickt och lik ut...

Frågan är bara hur många med turban som jobbar inom sveriges polisväsende?

Nä, det är nog en lite knasig ide, inte för att vara rasistisk eller någonting... Man ska vara öppen mot alla människor, men det passar helt enkelt inte med turban till uniformen...

Tycker jag iallafall...

:hej

hur blir det med bönemattorna då, får de använda sina traditionella eller måste de ha rikspolisstyrelsens tryck..? :rolleyes:

Ja det är väl för gulligt, eller nåt... Sverige är minsann världens mest jämställda/jämlika/demokratiska/duktiga (välj själv!) å det måste vi absolut visa på alla möjliga sätt, hur absurda uttryck det än må sig ta :rolleyes:

/F.

Skulle jag bli stoppad av en polis i turban så skulle jag KNAPPAST ge honom någon respekt :fakta

Om Scientologerna antagligen får som dom vill ska Poliser gå omkring ett UFO på huvudet. Men isf är det även diskriminering mot Satanister, dom borde isf få bära två röda horn på uniformsmössan. Absurt...

Mc polis i turban, det skulle vara en syn att se. Vän av ordning kommer säkert att påpeka att det kommer inte att inträffa pga som det stod i artikeln att man måste kunna använda övrig polis utrustning utan problem. Men om turban bäraren är Sikh, då behöver han ju inte ha hjälm enligt svensk lag, så ........ roligt tyckte jag.

Tycker inte det är så farlig... kan nog se rätt propert ut med en mörkblå turban med polisemblem på. Vi har ju relionsfrihet i Sverige så då får man väl acceptera de som bär turban.

Enda risken är väl att alla poliser börjar med slöja sen kan de veva hur mycket som helst med sina batonger utan att någon har en aning om vem det är. :crash :smasha

Trafikfara med poliser som bär turban. Skulle garvat ihjäl mig om ja mötte en snut me det. Hur gör mc-snuten då? Tar de av sig hjälmen, virar fort på en turban o sen ingriper? :D

men va faan....

va trött man blir av sånt här....
Hur fasen ska man kunna respektera en snut med turban på skallen. Jag skulle inte kunna det. Ska brandmän börja bära turban också, kanske? Och hockeyspelare?
Och hojåkare som vill efterleva sin religions påbud, även när dom kör båge, räcker med med en lakan på huvet för dom då, annars blir dom diskriminerade.... :( :( :(

det var ju nån för nåt år sen som förde ett jäkla väsen om att han skulle ha turban på passfotot, det är ju inte för alla andra tillåtet med huvudbonad.
Men tydligen fick han ha det till slut, att man orkar leva rövare om sånt där blaj, varför inte bara ta de regler där man tänker jobba, eller så väljer man ett annat yrke om inte galoscherna passar.
Om jag ville polis fick ja ju ta att uniformen ingår, annars fick jag inet vaar polis helty enkelt, borde gälla alla annars är det väl ändå vi andra som blir diskriminerade:-)

Last edited:
-Skulle jag bli stoppad av en polis i turban så skulle jag KNAPPAST ge honom någon respekt .

Det sitter inte i turbanen utan mer i deras släkte (polisens!), de skall inte ha respekt! ! ! :tummenupp

Vi lever på 2000-talet. Jag föreslår att vi helt avskaffar skrock/religion istället och börjar tro på oss själva istället.

Ja de behöver väl inte ens kunna svenska nu mer va? Det är väl upp till oss brottslingar att lära sig alla språk. :(

Tämligen fjantigt. En uniform är en uniform. Det är lika för alla. Det finns säkert svenskar som hellre skulle bära nätbrynja och lantmännenkeps för att det är deras övertygelse att det är bekvämare.

Inte fan gnällde jag för att jag tvingades se ut som grodan Kermit när jag gjorde lumpen.

Att ha en klädsel som är likadan för alla ger bara fördelar.

dumbo skrev:
Tämligen fjantigt. En uniform är en uniform. Det är lika för alla. Det finns säkert svenskar som hellre skulle bära nätbrynja och lantmännenkeps för att det är deras övertygelse att det är bekvämare.

Inte fan gnällde jag för att jag tvingades se ut som grodan Kermit när jag gjorde lumpen.

Att ha en klädsel som är likadan för alla ger bara fördelar.

:fakta

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...