Polisen fick rätt mot Swedish BikeMeet

Slogs dom?
Sålde dom knark?

Näe, dom drack öl på en MC träff, på inhägnat område
Fattar du hur dyrt det skulle kunna bli att anordna Lellesveckan, Hoj-X eller Gotlandsträffen om polisen skulle få för sig att skicka allt dom har även dit.
Man kan alltid motivera insatsen med att man inte kan göra skillnad på MC träffarna och att det är kutym att MC träffar betalar för sig.

Sen så skrev jag inte huliganaktivister utan aktiviteter, men jag klassar inte grovt kriminella MC gäng som huliganer heller, den springande punkten är vilka aktiviteter som förekomer, vid varje jävla fotbollsmatch slåss det och vandaliserar, både på matchen och ute på stan före och efter på Bike Meet är det MC träff.

Du måste juh skoja. De kanske inte slog just där men de typ skjuter och mördar folk och bedriver utpressning samt säljer knark rätt friskt annars...

Visst är huliganer ett helt annat klientel, men jag tycker personligen de är slödder allihop. Vill du ha sånna i ditt kvater kanske som langar koks till din 14åriga dotter?

Om det hade brakat loss där när både H.A och Bandidos är på samma plats vad tror du hade hänt då, Massslakt på oskyldiga människor som står i vägen förmodligen, Så det kanske VA därför de hade typ 1000poliser där...

///Micke

Är inte ett dugg förvånad att poppo skickar överdrivet med folk till SBM, det är ju i stort sett en årlig konferasträff för 1% gängen, alla dom stora är där och polisen har en upplagd strategi för hur dom ska göra.
Punktmarkering och störande ingrepp, klart att dom gör allt för att ta bort det bästa tillfälle att alla ska träffas, men personligen så tycker jag att dom gör fel, är det inte bättre att dom vet vart dom är och håller koll på dom?
Men som vanlig svenson så har man inte full koll på vad som händer i den världen och vilka ekonomiska interssen som finns, kan ju vara så att dom tjänar grova pengar på SBM...

Jag är helt för att arrangörer av vinstdrivande events även ska stå för säkerhetskostnaden.
Men vi kan inte ha ett system där samma myndighet tar betalt OCH bestämmer insatsens omfattning - det finns allt för mycket jäv inbyggt i det upplägget. Antingen bestäms insatsens storlek av en oberoende instans eller i samråd.

Om man är duktig på sin sak är jag helt säker på att man kan driva upp sin lön om arbetsgivaravgifterna sjunker. Även det företag man jobbar på för tillfället inte vill betala mer. Vinsten för företaget kommer bli större så även för konkurrenterna, de som prioriterar att ha kvar sina duktigaste anställda blir således tvugna att betala mer eftersom att konkurenterna kommer att ha utrymme att erbjuda en bättre lön. Det är säkert inte likadant inom alla branscher men i de branscher som kräver specialkompetens och där det är svårt att hitta bra folk skulle arbetstagarna definitivt få nytta av om arbetsgivaragifterna sänktes.

Efter drygt 15 år som egenföretagare har jag ganska bra koll på varifrån mina pengar kommer - och vart de går.:tungan
Det är möjligt att du skulle kunna ha framgång i dina löneförhandlingar om du argumenterade utifrån sänkta arbetsgivaravgifter, jag har ingen uppfattning om din förhandlingsvana... :) men jag kan garantera dig att det stora flertalet företag skulle räkna hem en sådan förändring direkt som ökat TB istället. Låt vara att det i nästa led skulle stimulera företagandet och gagna både företag och i förlängningen kanske också svenska anställda - men inte som lönepåslag.
När det gäller inkomstskatten är den både formellt och i praktiken intimt knuten till löntagaren, varifrån den balanseras via skattekontot. Arbetsgivaravgiften är knuten till arbetsgivaren, och är just en avgift för att vara arbetsgivare.

Visst är båda bitarna beskattning, och visst har de båda med löntagarens arbete att göra - absolut. Och jag vill precis som du behålla så mycket av mina pengar som möjligt. Men att hävda att "löntagaren betalar 55% löneskatt" är att göra det litet för enkelt för sig i debatten IMHO.

Jag var litet frågande till ditt tillägg till Gard_Grit förut, han menade att vi skattar bort 55% av vår lön och du flikade in att vi dessutom betalar 37% i arbetsgivaravgifter. Nog inkluderar de 55% arbetsgivaravgiften, om vi tittar på hela arbetsgivarens lönekostnad? För att skatta 55% enligt tabell krävs en månadslön som överstiger ca 250.000 i min kommun, en mer normal månadslön beskattas med ca 25-29%.

Du måste juh skoja. De kanske inte slog just där men de typ skjuter och mördar folk och bedriver utpressning samt säljer knark rätt friskt annars...

Visst är huliganer ett helt annat klientel, men jag tycker personligen de är slödder allihop. Vill du ha sånna i ditt kvater kanske som langar koks till din 14åriga dotter?

Om det hade brakat loss där när både H.A och Bandidos är på samma plats vad tror du hade hänt då, Massslakt på oskyldiga människor som står i vägen förmodligen, Så det kanske VA därför de hade typ 1000poliser där...

///Micke

Varken HA eller Bandidos är nog så dumma att de skulle bedriva masslakt på oskyldiga. De vill nog helst blanda in så få utomstående som möjligt, om de skulle ställa till något sådant skulle hela ligan sitta inne ett bra tag och om de skulle få ett manfall på 75% skulle nog inte deras affärer gå lika bra och det är trots allt affärera som är viktigast för dem och inte själva motorcykelintresset i sig.

Last edited:

///Micke

Då skulle du inte heller ha något emot att en polis MC hakade på dig varje dag när du rullar ut motorcykeln ur garaget, och dessutom betala för det?

Du har ju trots allt kört för fort, och om polisen inte punktbevakar dig så skulle du köra för fort igen?

Det är jävligt lätt att sitta och inskränka andras fri och rättigheter, men jävligt surt när det drabbar en själv.

OM det hade varit så tidigare att det hade mördats folk på bikemeet skulle det motivera en NÅGOT höjd insats, men aldrig i helvetet i den omfattning som är aktuellt nu, helikoptern kan gott stå på marken tills den behövs, och som vid all annan polisbevakning ska det vara statskassan som betalar.

men jag kan garantera dig att det stora flertalet företag skulle räkna hem en sådan förändring direkt som ökat TB istället. Låt vara att det i nästa led skulle stimulera företagandet och gagna både företag och i förlängningen kanske också svenska anställda - men inte som lönepåslag.

Jag skulle vilja påstå att en sänkt arbetsgivaravgift nästan uteslutande skulle behöva leda till en löneförhöjning. Detta eftersom aretsgivaravgiften betalar en del försäkringar som kommer arbetstagarna tillgodo. Även en del av pensionen kommer väl från den avgiften? Om de skulle sänka den skulle alltså arbetstagarna behöva stå för dessa kostnader privat?

Då skulle du inte heller ha något emot att en polis MC hakade på dig varje dag när du rullar ut motorcykeln ur garaget, och dessutom betala för det?

Du har ju trots allt kört för fort, och om polisen inte punktbevakar dig så skulle du köra för fort igen?

Det är jävligt lätt att sitta och inskränka andras fri och rättigheter, men jävligt surt när det drabbar en själv.

OM det hade varit så tidigare att det hade mördats folk på bikemeet skulle det motivera en NÅGOT höjd insats, men aldrig i helvetet i den omfattning som är aktuellt nu, helikoptern kan gott stå på marken tills den behövs, och som vid all annan polisbevakning ska det vara statskassan som betalar.

Ja fast att gämföra fortkörning och organiserad brottslighet är nog inte riktig samma sak va??:va

Jag vet inte om sånna killar har så mycket till rättigheter egentligen. Tycker nog de skulle låsas in allihop. Det är juh sånna gäng som gör att det blir hög skatt i Sverige som du snackar om. Vad tror du inte all bevakning samt alla utredningar av dem kostar???

Inte arrangörens fel iofs men när han bjuder ditt sånnna killar så får nog MR BIG BENGT räkna med det + att H.A fick del av vinsten då de är delägare i High Chapparall.

///Micke

Varken HA eller Bandidos är nog så dumma att de skulle bedriva masslakt på oskyldiga. De vill nog helst blanda in så få utomstående som möjligt, om de skulle ställa till något sådant skulle hela ligan sitta inne ett bra tag och om de skulle få ett manfall på 75% skulle nog inte deras affärer gå lika bra och det är trots allt affärera som är viktigast för dem och inte själva motorcykelintresset i sig.

Det är nog precis så jävla korkade dom är tror jag... :näsblod

///Micke

Last edited:
:va
Visst kanske det känns skumt att polisen vill ha betalt. Men hur många poliser rörde det sig om och hur länge varade Bikemeet. två dagar eller mer?

Kom ihåg att det här ändå stör polisens ordinarie verksamhet särskilt om det är helg. Att låsa upp 50 poliser vid en och samma punkt tär ju på den resterande verksamheten. Det är ju trots allt 50 poliser som skulle jagat rattfyllor och gripit både våldtätktsman och hustrumisshandlare. Polisen vill väl för övrig ha betalt när det pågår andra idrottsarrangemang likaväl men det är visst svårt att få räkningen betald alla gånger.
Det är ju samma för annan vård/räddningspersonal. Lika ofta kostar det när olika tillställningar vill ha en stående ambulans med personal under beredskap i tre dagar. Jag tycker inte det är så konstigt.
Jaha.Så nu ska vi betala en gång till för att utnyttja vår samhällsservice:va
Ponera:E de SOS.Skicka ut brandstyrkan,mitt hus håller på att brinna ner.Svaret man får blir:Jaha,då ska vi se.
Utryckningskostnad är 15000.9 mil m brandbil blir 1500.Vatten att släcka med o övrig förbrukningsmtrl blir 8500.Ob f brand män 6200..Har du Visa el vill du vi ska skicka faktura.Isåfall tillkommer faktureringsavgift.Du kan även lägga upp de på 60 månader.:huvet
Vad e polisens ordinare verksamhet om inte ställa upp vid arrangemang.
Det är inget som ska debiteras,betalt det gör vi varenda jävla da.:huvet

Ja fast att gämföra fortkörning och organiserad brottslighet är nog inte riktig samma sak va??:va

Jag vet inte om sånna killar har så mycket till rättigheter egentligen. Tycker nog de skulle låsas in allihop. Det är juh sånna gäng som gör att det blir hög skatt i Sverige som du snackar om. Vad tror du inte all bevakning samt alla utredningar av dem kostar???

Inte arrangörens fel iofs men när han bjuder ditt sånnna killar så får nog MR BIG BENGT räkna med det + att H.A fick del av vinsten då de är delägare i High Chapparall.

///Micke

Grejen är att utför dom ingenting brottsligt där och då så ska inte polisen hänga som en ryggsäck på dom.
Samma sak med muslimer, kommunister, AFA, fotbollshuliganer OSV
Visst förekommer brottslighet i dom grupperna också, men man kan inte låta polisen ta ett beslut om att deras sammankomster ska hårdbevakas, och sedan skicka räkningen till dom bevakade.

Jag tycker visst att polisen ska bevaka, men då får dom anslå sina egna pengar till det, och då kanske insatsens storlek blir rimlig.

Nu blir ju det här ett retroaktivt straff för tidigare begågna brott, eller en "skatt" för kommande brottslig verksamhet, dessutom ett kollektivt straff för hela gruppen och även en hel del som inte ingår i gruppen, då ALLA på bikemeet får betala för det här polisspektaklet.

Dom brott medlemmar den här gruppen har begått tidigare och dömts för har dom ju sonat i fängelse, dom brott dom inte har sonat där dom har gått fri på grund av beristande bevisning ska dom ju inte sona heller, vi lever i ett rättssamhälle där polisen INTE har rätt att trakassera grupper.

Vare sig det är gruppen sporthojsposörer vid donken (för vissa har ju miniblinkers och dold nummerplåt och drar snutten på bakan) eller gruppen Muslimer (för vissa planerar att hämnas några fåniga teckningar) eller någon annan grupp i sammhället.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph