Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ähh han hade säkert gjort nå fel...
Och hade han bemött Donauts killen lite bättre så hade det kanske löst sig enklare för han själv.
Ähh han hade säkert gjort nå fel...
Och hade han bemött Donauts killen lite bättre så hade det kanske löst sig enklare för han själv.
Det roliga är ju att hade han stoppat mig, eller någon som mig, så hade jag fått åka därifrån utan handbojor.
För det första, varför viftar han när polisen stoppar honom, det är ju inte ens säkert att han är ute efter honom utan vill ställa några frågor. Så varför vifta?
För det andra så är det väll bara göra EXAKT som polisen säger att han ska göra: Visa mig ditt körkort! - Visa då körkortet.
Sätt händerna bakom ryggen: - Sätt då händerna bakom ryggen.
Vad exakt är det som är så svårt att förstå?
Som jag tidigare skrev, jag själv hade fått åka därifrån.
Nej, ångrar mig från Orerics gilla
Det där var fan stört.
Om polisen ber dig att hoppa från skyskrapan så gör du det?
Om polisen ber dig att hoppa från skyskrapan så gör du det?
Har du auto-gilla på mina inlägg?![]()
nog för att snutarna inte hadde någon speciell anledning att stoppa killen ifråga (förutom kanske en dålig dag med 100 viftande puckon timmen innan)
men tror han hadde kommit betydligt lindrigare undan om man gör som dom säger och uppträder korrekt och vänligt ... poliser är åxå människor (!) fast med MAKT att frihetsberöva dig ... jäääävligt dumt å förarga en människa med makt över en annan människa.
framförallt hela folket i det stora landet i väster är rädda krakar (snutarna framförallt) och en rädd människa gör dumma saker och överragerar för det minsta.
alla otals gånger man hadde med snuten att göra under uppväxten i Sthlm City så spelade det ingen roll hur jävla packad/arg jag var så uppträdde jag ALLTID så korrekt jag kunde mot snuten .... fick ALDRIG stryk (det var på den tiden när det fanns ett gäng blåbär som åkte Cheva piketbuss och var mycket rädda puckon med makt och batonger) , många av mina vänner som hadde svårare å behärska sig vart mer eller mindre torterade med handbojorna på.
Oh ja , vänligt och korrekt bemötande mot snuten funkar även idag när man tex blir stoppad för fortkörning (har iofs bara blitt det 2 ggr) den ena skrevs av helt o den andra så vart det bara böter ..... gapa o skrik å vifta å kalla dom för grisjävlar som borde jaga pedofiler så kan jag garantera att jag knappast hadde haft lappen kvar....
Har du auto-gilla på mina inlägg?
Vad har det med polisens jobb att göra? En polis har rätt att sätta handbojor på mig om jag begått något brott eller det finns misstanke om detta. Det ingår inte i hans jobb att få människor att hoppa från skyskrapor, så nej, det skulle jag inte.
Självklart kommer jag att vara dryg som satan verbalt. Klart att jag kommer påpeka att detta kommer leda till ett rättsfall där han troligtvis kommer förlora och att jag aldrig kommer ge mig. Men jag skulle fortfarande bete mig. Med andra ord: skulle jag han sätta handbojor på mig helt utan anledning skulle jag dra skiten till rätten och överklaga till högsta domstolen om han inte får betala.
Only fight battles that you can win.
- Sun Tzu
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |