Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så om man blir väldigt illa behandlad av polisen ska man säga javisst konstapel, Konstapel har helt rätt i att det ska vara vita lyktor bak och gula fram.
Man ska även visa stor respekt för blåbärspiketen för annars får man smaka batong.
Märker du själv inte vad illa det är och vilket maktmissbruk det är frågan om?
Det handlar då inte längre om respekt för polisen utan om rädsla och då är rättssamhället ute på väldigt tunn is om man ska behöva gå och vara rädd för snuten.
Tur man bor i skogen och dom flesta poliser är riktigt sjyssta förutom dom yngsta tupparna då förstås men även dom brukar lugna ner sig rätt fort häromkring.
Så om man blir väldigt illa behandlad av polisen ska man säga javisst konstapel, Konstapel har helt rätt i att det ska vara vita lyktor bak och gula fram.
Man ska även visa stor respekt för blåbärspiketen för annars får man smaka batong.
Märker du själv inte vad illa det är och vilket maktmissbruk det är frågan om?
Det handlar då inte längre om respekt för polisen utan om rädsla och då är rättssamhället ute på väldigt tunn is om man ska behöva gå och vara rädd för snuten.
Tur man bor i skogen och dom flesta poliser är riktigt sjyssta förutom dom yngsta tupparna då förstås men även dom brukar lugna ner sig rätt fort häromkring.
Det beror väl på vad du vill uppnå.
Personligen har jag aldrig råkat ut för att polisen betett sig illa mot mig.
Men om man står där en dag med en polis som är på dåligt humör eller av annan anledning börjar bete sig illa så finns det ju två alternativ.
Antingen tar man skiten. Försöker vara så trevlig man kan trots ett dåligt bemötande och blir därigenom så lindrigt behandlad som möjligt.
Eller så börjar man käfta och vara stöddig med resultatet att man ger honom vatten på sin kvarn och garanterat får mer skit än man skulle fått om man vikit ner sig.
Om dom är otrevliga eller inte beter sig korrekt ska man försöka dokumentera det och sedan anmäla.
Oavsett om polisen beter sig som ett arsle eller inte så är det ett faktum att dom har rätt att låsa in dig och dom har dessutom rätt att använda våld för att få dig att göra som dom säger.
Börjar du käfta och härja med en polis som beter sig illa så vågar jag garantera att det är ditåt det barkar.
Jag skulle tro att en polis som beter sig illa och provocerande inte har något emot att gå på dig ännu hårdare.
Det bästa du kan göra i det läget är att inte ge denne någon anledning att ta till hårdare metoder.
Jag antar att du kör hoj med samma attityd?Om man blir stoppad av polisen så ska de ha en anledning. Om de vill arrestera en så ska de ha en jävligt god anledning. Här verkade det inte finnas någon anledning alls, de bara tog killen som körde sist med en massa elände för honom p.g.a detta.
Angående det som folk skriver om att man ska göra som polisen säger så verkar ni missa att det finns regler som polisen ska följa. Dessa regler finns till just för att polisen inte ska göra fel vilket de tyvärr gör ganska ofta, ibland med väldigt stora skador som följd. Om man som medborgare då inte upplyser polisen om vilka fel de gör utan bara tar
skiten så godtycker man till dessa fel och övergrepp.
Nu var ju detta i USA där klimatet är rätt annorlunda än här hemma men polisen där har fortfarande regler de ska följa och här gör de definitivt fel. Såvida det inte finns saker som vi inte vet. killen kan ju vara efterlyst, hojen stulen etc.
Jag antar att du kör hoj med samma attityd?
"regler är till för att följas, jag har rätten på min sida", brukar funka sådär på hoj, eller?![]()
Från samma körning, samma polis osv
Brake check!![]()
Om man blir stoppad av polisen så ska de ha en anledning. Om de vill arrestera en så ska de ha en jävligt god anledning. Här verkade det inte finnas någon anledning alls, de bara tog killen som körde sist med en massa elände för honom p.g.a detta.
Angående det som folk skriver om att man ska göra som polisen säger så verkar ni missa att det finns regler som polisen ska följa. Dessa regler finns till just för att polisen inte ska göra fel vilket de tyvärr gör ganska ofta, ibland med väldigt stora skador som följd. Om man som medborgare då inte upplyser polisen om vilka fel de gör utan bara tar
skiten så godtycker man till dessa fel och övergrepp.
Nu var ju detta i USA där klimatet är rätt annorlunda än här hemma men polisen där har fortfarande regler de ska följa och här gör de definitivt fel. Såvida det inte finns saker som vi inte vet. killen kan ju vara efterlyst, hojen stulen etc.
Visst är det som du skriver. Men är det en sådan poliskår man vill ha?
Om alla bara viker ner sig drar ner byxorna och tar den djupt i tvåan så blir vad bättre?
Säger nog många ifrån när dom blir illa behandlade och lämnar in en anmälan alternativ försöker dokumentera rötäggen så blir dom förhoppningsvis av med jobbet.
Håller alla käft så låter man ju svinen härja fritt och tillslut kommer hederligt folk vara livrädda både för polis och gangsters och inte veta vem man helst möter en mörk kväll.
När jag skriver säger ifrån så menar jag att ifrågasätta på ett korrekt vis alltså inte börja vifta,skrika eller slå för det gör det garanterat värre för sig själv.
Killen i filmen härjade ytters lite vad jag kan se, Han hade lite hög ton men var inte hotfull, Mest irriterad skulle jag vilja säga och snuten verkade inte heller ha någonting på honom och ville bara visa att jag bestämmer oavsett om du gjort något fel eller ej.
Och sedan ska detta folk lära ut demokrati ute i världen? Vilket skämt.
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |