Video Polis vs hojåkare

Äh han är ursäktad, är ju ett mobbingoffer som äntligen har sin tid i rampljuset..eller så har han världens minsta kewk.

Så om man blir väldigt illa behandlad av polisen ska man säga javisst konstapel, Konstapel har helt rätt i att det ska vara vita lyktor bak och gula fram.

Man ska även visa stor respekt för blåbärspiketen för annars får man smaka batong.

Märker du själv inte vad illa det är och vilket maktmissbruk det är frågan om?
Det handlar då inte längre om respekt för polisen utan om rädsla och då är rättssamhället ute på väldigt tunn is om man ska behöva gå och vara rädd för snuten.

Tur man bor i skogen och dom flesta poliser är riktigt sjyssta förutom dom yngsta tupparna då förstås men även dom brukar lugna ner sig rätt fort häromkring.

Ja ... självkart är det fel med maktmissbruk men det förekommer..... så varför inte försöka göra situationen så bra som möjligt för sigsjälv genom att svälja stoltheten och kräla i skiten och göra som dom säger , jag menar varför göra snuten ännumera förbannad genom att fjanta sig med "motstånd" å "argumentation" , dom vinner ovavsett vad du säger eller gör (om du nu inte är MMA mästare eller elitsoldat eller dylikt) , fan han har makt å låsa in dig (och även bryta ner dig å banka skiten ur dig) .... försök få fram bevis (knäppa på moblikameran i smyg) och ta det efteråt istället , om det nu är så illa å bli stoppad för en kontroll av körkortet

Vi är alla apor (med olika mått av intelligens) , vi "vanliga" är som chimpanser och polisen är som gorillor.... tror inte en chimpans går och sparkar en gorilla på benet för han har snott hans banan ... han går istället å pissar på ett äpple som han ger gorillan .... typ :)

Vet att militären lär ut att när du blir tilfångatagen så lägg undan alla macho tendenser å bli en feg anonym liten grå skit på väggen så överlever du längre och bättre .... när snuten stoppat dig (för i dina ögon ingen anledning , men han kanske har en pissdag å vill jävlas) ... käfta å bråka å gör hans dag ännuvärre ... ELLER uppträd korrekt och kanske lite skämtsamt så kommer troligen den snuten med en dålig dag låta dig gå utan åtgärd itsället för å få anmäkningar på högt ljud och för små blinkers :hihi

vi har det faktiskt bättre i vårt lilla land med poliskåren än i staterna ... men dom har faktiskt rätt och stoppa dig här med "utan anledning" för å kolla körkort å sånt

Land of the free. Förlängda svingar, bar överkropp med ryggskydd, white trash och där begreppet ACAB inte är en floskel.

Ingen större fara från polisen sida. Stoppar man någon och dom käftar emot direktså tycker jag inte synd om dom. han visar ju redan innan dom stannade vilken nivå han låg på. Man vet ju hur det fungerar där borta så man ska inte jämföra med maktmissmruk på hur det fungerar i tafattiga sverige där polisen blir anmälda så fort dom gör något.

Personligen tycker jag att som utbildad polis ska man kunna ta dryga människor. Skulle jag som polis stoppa någon som åker med i ett tåg så förväntar jag mig att personen är irriterad innan jag hinner säga vad mitt ärende är.
Det är ju inte så att killen var våldsam utan bara irriterad, han blir påhoppad för en sned skylt!! WTF :3freak

Oj, jag brukar inte vara den som skyller på polis och man är medveten om att polisen är brutalare i USA, men det där tog nog fan priset.

Läser man http://www.wfaa.com/news/local/Motorcyclist-says-dallas-crackdown-went-too-far-159671765.html så verkar det som att polisen gav sig fan på att störa sporthojarna så mycket som möjligt och här verkar dom bara stoppat honom för att få se hans kamera och hoppas att dom hittade något. Visst viftade han något men det känns som dom hade plockat kameran oavsett vilket.

Dom skylde tydligen efter mycket funderande på hans modiferade regplåt, men det var ju bara en ursäkt.

Men kör ett kollektiv tillräckligt jävligt så blir det väl tillslut såhär, speciellt om polisen har lite friare tyglar än vad våra har...:fyllisar

Edit: Såg senare kameran från polisernas perspektiv nedan och då blev det självfallet en annan femma. Ganska mycket som hände innan det aktuella klippet och "stjärnan" här hade ju uppenbart valt att klippa bort vad han gjorde innan och då blir polisernas reaktion betydligt mer begriplig.

Last edited:
Polisen: Ful, äcklig, whithe trash i en för tajt korvskinnsuniform med liten ballen som ska hävda sig pga sitt dåliga självförtroende.. :zpy

Man ska göra som en polis säger PUNGT, men de är människor precis som alla civilister, kanske dags för polisen i filmen att bete sig som en också... lillhitler...:död

Så om man blir väldigt illa behandlad av polisen ska man säga javisst konstapel, Konstapel har helt rätt i att det ska vara vita lyktor bak och gula fram.

Man ska även visa stor respekt för blåbärspiketen för annars får man smaka batong.

Märker du själv inte vad illa det är och vilket maktmissbruk det är frågan om?
Det handlar då inte längre om respekt för polisen utan om rädsla och då är rättssamhället ute på väldigt tunn is om man ska behöva gå och vara rädd för snuten.

Tur man bor i skogen och dom flesta poliser är riktigt sjyssta förutom dom yngsta tupparna då förstås men även dom brukar lugna ner sig rätt fort häromkring.

Det beror väl på vad du vill uppnå.
Personligen har jag aldrig råkat ut för att polisen betett sig illa mot mig.
Men om man står där en dag med en polis som är på dåligt humör eller av annan anledning börjar bete sig illa så finns det ju två alternativ.
Antingen tar man skiten. Försöker vara så trevlig man kan trots ett dåligt bemötande och blir därigenom så lindrigt behandlad som möjligt.
Eller så börjar man käfta och vara stöddig med resultatet att man ger honom vatten på sin kvarn och garanterat får mer skit än man skulle fått om man vikit ner sig.

Om dom är otrevliga eller inte beter sig korrekt ska man försöka dokumentera det och sedan anmäla.
Oavsett om polisen beter sig som ett arsle eller inte så är det ett faktum att dom har rätt att låsa in dig och dom har dessutom rätt att använda våld för att få dig att göra som dom säger.
Börjar du käfta och härja med en polis som beter sig illa så vågar jag garantera att det är ditåt det barkar.
Jag skulle tro att en polis som beter sig illa och provocerande inte har något emot att gå på dig ännu hårdare.
Det bästa du kan göra i det läget är att inte ge denne någon anledning att ta till hårdare metoder.

Det beror väl på vad du vill uppnå.
Personligen har jag aldrig råkat ut för att polisen betett sig illa mot mig.
Men om man står där en dag med en polis som är på dåligt humör eller av annan anledning börjar bete sig illa så finns det ju två alternativ.
Antingen tar man skiten. Försöker vara så trevlig man kan trots ett dåligt bemötande och blir därigenom så lindrigt behandlad som möjligt.
Eller så börjar man käfta och vara stöddig med resultatet att man ger honom vatten på sin kvarn och garanterat får mer skit än man skulle fått om man vikit ner sig.

Om dom är otrevliga eller inte beter sig korrekt ska man försöka dokumentera det och sedan anmäla.
Oavsett om polisen beter sig som ett arsle eller inte så är det ett faktum att dom har rätt att låsa in dig och dom har dessutom rätt att använda våld för att få dig att göra som dom säger.
Börjar du käfta och härja med en polis som beter sig illa så vågar jag garantera att det är ditåt det barkar.
Jag skulle tro att en polis som beter sig illa och provocerande inte har något emot att gå på dig ännu hårdare.
Det bästa du kan göra i det läget är att inte ge denne någon anledning att ta till hårdare metoder.

Visst är det som du skriver. Men är det en sådan poliskår man vill ha?
Om alla bara viker ner sig drar ner byxorna och tar den djupt i tvåan så blir vad bättre?

Säger nog många ifrån när dom blir illa behandlade och lämnar in en anmälan alternativ försöker dokumentera rötäggen så blir dom förhoppningsvis av med jobbet.

Håller alla käft så låter man ju svinen härja fritt och tillslut kommer hederligt folk vara livrädda både för polis och gangsters och inte veta vem man helst möter en mörk kväll.

När jag skriver säger ifrån så menar jag att ifrågasätta på ett korrekt vis alltså inte börja vifta,skrika eller slå för det gör det garanterat värre för sig själv.

Killen i filmen härjade ytters lite vad jag kan se, Han hade lite hög ton men var inte hotfull, Mest irriterad skulle jag vilja säga och snuten verkade inte heller ha någonting på honom och ville bara visa att jag bestämmer oavsett om du gjort något fel eller ej.

Och sedan ska detta folk lära ut demokrati ute i världen? Vilket skämt.

Om man blir stoppad av polisen så ska de ha en anledning. Om de vill arrestera en så ska de ha en jävligt god anledning. Här verkade det inte finnas någon anledning alls, de bara tog killen som körde sist med en massa elände för honom p.g.a detta.

Angående det som folk skriver om att man ska göra som polisen säger så verkar ni missa att det finns regler som polisen ska följa. Dessa regler finns till just för att polisen inte ska göra fel vilket de tyvärr gör ganska ofta, ibland med väldigt stora skador som följd. Om man som medborgare då inte upplyser polisen om vilka fel de gör utan bara tar
skiten så godtycker man till dessa fel och övergrepp.

Nu var ju detta i USA där klimatet är rätt annorlunda än här hemma men polisen där har fortfarande regler de ska följa och här gör de definitivt fel. Såvida det inte finns saker som vi inte vet. killen kan ju vara efterlyst, hojen stulen etc.

Om man blir stoppad av polisen så ska de ha en anledning. Om de vill arrestera en så ska de ha en jävligt god anledning. Här verkade det inte finnas någon anledning alls, de bara tog killen som körde sist med en massa elände för honom p.g.a detta.

Angående det som folk skriver om att man ska göra som polisen säger så verkar ni missa att det finns regler som polisen ska följa. Dessa regler finns till just för att polisen inte ska göra fel vilket de tyvärr gör ganska ofta, ibland med väldigt stora skador som följd. Om man som medborgare då inte upplyser polisen om vilka fel de gör utan bara tar

Nu var ju detta i USA där klimatet är rätt annorlunda än här hemma men polisen där har fortfarande regler de ska följa och här gör de definitivt fel. Såvida det inte finns saker som vi inte vet. killen kan ju vara efterlyst, hojen stulen etc.
Jag antar att du kör hoj med samma attityd?
"regler är till för att följas, jag har rätten på min sida", brukar funka sådär på hoj, eller? ;)

Tycker polisen har en väldigt bra anledningen att stoppa honom , klart dom tar killen som filmat allt dom har gjort.
Bevis bördan blir så mkt lättare när det finns på film .

Jag antar att du kör hoj med samma attityd?
"regler är till för att följas, jag har rätten på min sida", brukar funka sådär på hoj, eller? ;)

Funkar bra för mig, kanske mindre bra för andra.

Min bild av den Amerikanska polisen är att de är vänliga och tillmötesgående, han sa -Guys, you´re done in Las Vegas! Leave the state of nevada TODAY!! :D:D

Visst ska dom ha en anledning.
Men det är ju en fråga om vad en bra anledning är.
Om polisen vill stoppa dig för att kolla ditt körkort eller bara ta en snabb titt för att se om du är påverkad eller om dina bromsar är bra så är det den anledning dom behöver.
Dvs polisen har rätt att godtyckligt stoppa vem som helst som kör på vägen för kontroll.

Om dom hittar ett aldrig så litet problem. Det kan vara en trasig lampa, felaktig nummerskylt eller något annat så ska dom lagföra. Om du då vägrar identifiera dig eller motsätter dig deras arbete eller på något sätt käftar och är besvärligt så behöver dom inte mer än så för att ha rätt att plocka in dig till stationen.

Polisen har rätt att vidta dom åtgärder som dom anser är nödvändiga och använda den mängd våld som är nödvändig för att lagföra.

Om vi tar ett banalt exempel. Nedskräpning är olagligt. Om du slänger ett godispapper på backen och polisen ser det så ska dom lagföra. Om du vägrar identifiera dig alternativt inte har legitimation så ska dom ta in dig till stationen och låsa in dig i väntan på att dom kan fastställa din identidet.
Med andra ord kan du bli inlåst i en cell för att ha slängt ett snickerspapper på backen.

Det är inte bara lagligt utan det är också det sätt dom SKA göra enligt sina rutiner.

Att käfta med polisen på plats kommer inte att leda till något annat än att du möjligen blir inlåst. En polis som använder övervåld kommer inte på något magiskt sätt att bli snäll för att du käftar.
Det sätt du kommer någonstans är genom att anmäla. Då kommer någon annan att berätta för berörd polis att denne gjorde fel.

Visst är det som du skriver. Men är det en sådan poliskår man vill ha?
Om alla bara viker ner sig drar ner byxorna och tar den djupt i tvåan så blir vad bättre?

Säger nog många ifrån när dom blir illa behandlade och lämnar in en anmälan alternativ försöker dokumentera rötäggen så blir dom förhoppningsvis av med jobbet.

Håller alla käft så låter man ju svinen härja fritt och tillslut kommer hederligt folk vara livrädda både för polis och gangsters och inte veta vem man helst möter en mörk kväll.

När jag skriver säger ifrån så menar jag att ifrågasätta på ett korrekt vis alltså inte börja vifta,skrika eller slå för det gör det garanterat värre för sig själv.

Killen i filmen härjade ytters lite vad jag kan se, Han hade lite hög ton men var inte hotfull, Mest irriterad skulle jag vilja säga och snuten verkade inte heller ha någonting på honom och ville bara visa att jag bestämmer oavsett om du gjort något fel eller ej.

Och sedan ska detta folk lära ut demokrati ute i världen? Vilket skämt.

Grejen är ju att om du käftar med polisen på plats så kommer det inte att hända något annat än att din situation kanske blir ännu värre.
Gör så lite motstånd som möjligt så att du får en så lindrig behandling som möjligt istället.
Sedan lämnar man in en anmälan.

Om du är den som polisen ska lagföra så kommer polisen på plats inte att låta dig bestämma hur denne ska arbeta.
Om du tänker efter så är det inte så konstigt. Skulle polisen låta sitt arbete styras av dom individer som dom ska lagföra?
Det är polismannens överordnade som bestämmer hur arbetet ska utföras. Därför är det dom som ska vidtalas om något går fel till.
Käfta på plats kommer inte att ta dig någonstans för polisen på plats anser säkerligen att han arbetar utifrån dom riktlinjer, rättigheter och skyldigheter han fått.
Lägger man en anmälan så utreds huruvida det gått till på rätt sätt och om så inte är fallet så kommer berörd polisman att få ett straff, en reprimand eller åtminstone bli vidtalad om att det aktuella fallet inte hanterades bra beroende på hur allvarlig anmälan var.

Den andra grejen är ju att om du börjar käfta med polisen så kommer det att framstå som att du provocerade polisen och då har du betydligt mindre chanser att få en anmälan att sluta i att dom anser att polisen gjorde något fel.

Fina poliser som saknar medkänsla, Shut up, och skriker åt snubben som bara verkar ha felplacerad skylt, puttar in han i bilen när han har handfängsel när han redan visat att han var på väg in? Slänger igen dörren och säkerligen klämmer han första gången.. Nej fy fan. Synd att ingen kunde få sitta av en 10a för att bli av med de grisarna :-)))

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...