PM Borttagna? Inte bra! :(

En varning hade helt klart varit på sin plats, minst två veckor innan man gör en sån här operation.

"Skriven: 08 Mar 2007 - Johnny Cedergren
Jag har tagit bort ALLA pm som var äldre än 2 år som ligger i din PM-låda. Det var totalt 150.000 meddelanden. Vill rekommendera alla att gå igenom era PM-lådor och rensa. PM-läsning och skickning är en stor process för sajten och är en del i det stora som slöar ner sajten. Jag tog bort mina 20.000 meddelanden helt och hållet för att visa gott exempel. "

Varför inte upplysa oss om detta och SEN plocka bort meddelanden? Det man inte vet något om gör man ju inget åt. Finns säkert fler som sparat väsentliga saker på pm.
Bland annat jag har inte tänkt på att man inte rensat pm-boxen på 100-år förrän man får meddelande om att pm-boxen är full. :gnissla
150.000:skrämd
Har ni andra intressen än att skicka PM:va

dåligt Swedie

en varning hade absolut varit på sin plats

det var dåligt Swedie

PM är garanterat backupp-ade. Kan vi inte med lite eftertryck be Swedie återställa dem. Precis som Catman säger så hade jag saker som var av sentimentalt värde och jag skulle väldigt gärna vilja ha tillbaka dem.

Kommentar från Ybersturmfuhrern?

2806907 Fattade inte först vad det gällde men ser ju nu att jag oxå blivit av med en del PM som jag sparat - och ville ha kvar!

Nu får du nog be om ursäkt Swedie, det där var allt annat än genomtänkt !!
Ojdå. Trodde inte att PM var så viktigt. Hur ska det annars rensas egentligen? Själv så råka jag ta bort alla mina egna PM. Dock har allt av viktigt värde liksom försvunnit bland de 20000 pm jag hade sparade. Min PM sida tar typ 1 minut att öppna.

Ska kika på att få tillbaka dom.

Kommer inaktivera PM just nu ... tills dess att jag kanske fått tillbaka dom (från en backup).

Jag tänkte inte på att just sparade PM brukar vara 2 år och äldre.

Så jag ursäktar :) Ska försöka lösa det här.

Ojdå. Trodde inte att PM var så viktigt. Hur ska det annars rensas egentligen? Själv så råka jag ta bort alla mina egna PM. Dock har allt av viktigt värde liksom försvunnit bland de 20000 pm jag hade sparade. Min PM sida tar typ 1 minut att öppna.

Kommer inaktivera PM just nu ... tills dess att jag kanske fått tillbaka dom (från en backup).

Två förslag:

En Arkiv-mapp där man får spara PM som aldrig tas bort. Totalkvoten på 300 dras från Arkivmappen så att om man tex har sparat 50 PM i Arkivet så får man bara 250 i Inbox. Om du skulle behöva städa igen alltså.

Jag har inte hittat någon funktion för att exportera (markerade) PM till lokal hårddisk utan det verkar som om man får klippa o klistra. Går det inte att fixa en export? Har sett det på andra forum.

Bara en tanke eller två.

2807036 Två förslag:

En Arkiv-mapp där man får spara PM som aldrig tas bort. Totalkvoten på 300 dras från Arkivmappen så att om man tex har sparat 50 PM i Arkivet så får man bara 250 i Inbox. Om du skulle behöva städa igen alltså.

Jag har inte hittat någon funktion för att exportera (markerade) PM till lokal hårddisk utan det verkar som om man får klippa o klistra. Går det inte att fixa en export? Har sett det på andra forum.

Bara en tanke eller två.
Finns ingen sådan funktion och inget jag kommer bygga då det är en väldigt temporär lösning som inte riktigt fungerar i längden bland nya eller gamla medlemmar.

Jättebra, Skulle uppskattas mycket att få tillbaka dem :)

jodå.. jobbar på't nu. tar ett par timmar. Tänkte inte så långt tyvärr att det just var sparade meddelanden som var så gamla. måste dock hitta någon bra lösning... hmm

Trist oxå att det ska finns attitydmänniskor som drar idiotslutsatser som är rena påhopp mot mig / sajten.

Ska du rensa, ta bort alla SH medlemmar som inte varit inloggade på två år.
Finns hur många som helst som bara varit inne och vänt.

jodå.. jobbar på't nu. tar ett par timmar. Tänkte inte så långt tyvärr att det just var sparade meddelanden som var så gamla. måste dock hitta någon bra lösning... hmm

Trist oxå att det ska finns attitydmänniskor som drar idiotslutsatser som är rena påhopp mot mig / sajten.

....du e söt ändå,... :pannkyss

En uppmaning till oss användare att att rensa pmboxen och spara de man vill ha kvar är ingen dum ide.

Har rensat min nu.

Ska du rensa, ta bort alla SH medlemmar som inte varit inloggade på två år.
Finns hur många som helst som bara varit inne och vänt.

frågade själv just det . Många är användare som inte finns bland oss mer utan i hojhimlen. R.I.P
Därför tas de inte bort

ehh hallå swedie, det kan väl ändå inte komma som en nyhet lr:confused:

när kommer pm-funktionen att vara uppe igen på ett ungefär swedie

Det når för få medlemmar för att göra någon skillnad.

Ja du har säkert rätt.

Uppmana alla att rensa och spara viktiga pm under 1-2 månader efter det tas alla gamla meddelande äldre än 2 år bort)
Sätt ett datum när sista dagen är för att rensa i pmboxen.
Då är alla förvarnade och har gott om tid att fixa det innan de försvinner.

är det en dum ide?:)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey