Silwer
för******
En idé är nog tat ta motorn från en zx9a och stoppa i den lär passa, sen kan man ju vässa den i stället hehe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo, men då måste den vara av årsmodell 94-96, annars går det inte att få till de övre färstena. Det finns många trådar om detta på zx 7r owners club. En norrman, Siggis, gjorde just det och fick ut tror jag 140+ på bakslangen med ett klart hälsosamt vrid. Jag har funderat på en 9-a motor oxå men 7-an går även den att skrämma vettet ur sig på.Silwer skrev:En idé är nog tat ta motorn från en zx9a och stoppa i den lär passa, sen kan man ju vässa den i stället hehe
per7 skrev:Fan, det var knepigt det här
per7 skrev:Är det OK att bygga på med mer plast ovanpå det som sitter
per7 skrev:Har du nån särskild arbetsordning du följer?
Anledningen till att man har en kam före styrningen är att man inte ska få en abrupt areaförändring i kanalen. Kammen efter styrningen har man för att luften ska släppa styrningen utan bromsande virvlar. Turbulens är fel ord eftersom man har vad som kallas för ett fullt turbulent flöde i en motors insugs och avgaskanaler.PD skrev:Kan Brink eller nån förklara varför man ser på endel portade toppar att man har byggt upp en kam precis före styrningen som klyver luftströmmen och ibland är det helt slätt framför styrningenoftast på 2ventil toppar jag har sett denna rygg och i mina ögon verkar det vettigt
eller ännubättre att ha denna rygg efter styrningen för att slippa turbulens men det har ja ju aldrig sett på nån topp det klart
![]()
per7 skrev:Jaha då var det i stort sett klart med portarna
flint_swe skrev:Skulle det vara möjligt att låta expertisen (Anders) titta på detta nå´n kväll och kanske råda eller kanske dona lite med grejorna??
flint_swe skrev:krångla till sitt liv efter bästa förmåga så förefaller valet att åka "fort" med en cylinder (supermono) ganska givet. Eller?
Eftersom att detta går att komplicera ytterligare så åker jag Yamma dvs 5ventiler o två fuggar. Vad är rätt med 102 i borr å 88 i slag?
/Jonte
Fast du har ju så förfärligt många cylindrar å hålla reda på iställetper7 skrev:Hej på dig Flint! Jag har ingen aning om vilka mått dina portar skall ha men jag har gjort som Motoman säger på sin hemsida dvs lagt porthöjden till 65% av insugventildiametern. Lär ju funka på 4-ventilare,en 5-ventilare vete 17. Jag krånglar till mitt liv med bara 4 ventiler, 5 måste ju bli ännu värre..........
Ha de......................Per![]()
per7 skrev:Hej på dig Flint! Jag har ingen aning om vilka mått dina portar skall ha men jag har gjort som Motoman säger på sin hemsida dvs lagt porthöjden till 65% av insugventildiametern. Lär ju funka på 4-ventilare,en 5-ventilare vete 17. Jag krånglar till mitt liv med bara 4 ventiler, 5 måste ju bli ännu värre..........
Ha de......................Per![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |