planerade bankörningar

IRON MAN skrev:
Vad är problemet :va Sjukskriv dig :tummenupp
ensam i en korvmoja.... när man dessuton redan jobbat halva dagen.... tror inte det va nån ide.... :(

Fyfan, min garage polare kom hem nu med sin hoj, och fyyy fan, den jävlen hade skrapat knät på sin första bankörning.. fatta vilken diss, jag har bara skrapat fotpinne....

iof 2 ggr :banana :hoppa Och ja fick ju köra Racehoj på min första körning med :) så ja ska väl inte klaga....

Ingen som vill köpa en 600?? Eller låna en liten söt flicka 10 000 att köa en ny hoj för?? eller kanske köpa en andel i hojen?? (vill inte alls sälja 600an ju... men vafaaan... jag vill ju tävla med :) )
 
Miss_Orchidee skrev:
Ingen som vill köpa en 600?? Eller låna en liten söt flicka 10 000 att köa en ny hoj för?? eller kanske köpa en andel i hojen?? (vill inte alls sälja 600an ju... men vafaaan... jag vill ju tävla med :) )

Roligt att det gick så bra och att du tyckte det var kul! :banana

Måste nog göra dig besviken när det gäller kostnaderna för att börja tävla. För 10 000 kr kommer du naturligtvis en bit på vägen. Men det räcker inte en hel säsong. Bästa alternativet, rent ekonomiskt, är att sälja hojen du har nu och köpa in dig på en 125 std för att köra 125std-klassen (är dock osäker på om den finns kvar till i år).

Där kunde man nämligen hyra en hoj för en hel säsong för futtiga 15 000 kr (Aprilia) med option för att köpa loss hojen till ett bra pris. Billiga reservdelar, relativt, och inte mycket som går sönder vid en ev. krash (lätt hoj).

Tyvärr är dock anmälningsavgifterna rätt så dyra nu för tiden. Inte ovanligt med mellan 1200 - 1600 kr / tävling. Sedan tillkommer naturligtvis bensin/däck och ledigt från jobbet för allt från tävlingar till träningar med förlorad arbetsinkomst etc. etc.

Fast vad är väl pengar...!? Till för att göras av med naturligtvis. Och vad är roligare än att köra på bana och försöka putsa sitt personliga rekord och grannpolarens bästa tid! :yoparty :Bugar

Mvh!
// Niklas
 
Avarage skrev:
Roligt att det gick så bra och att du tyckte det var kul! :banana

Måste nog göra dig besviken när det gäller kostnaderna för att börja tävla. För 10 000 kr kommer du naturligtvis en bit på vägen. Men det räcker inte en hel säsong. Bästa alternativet, rent ekonomiskt, är att sälja hojen du har nu och köpa in dig på en 125 std för att köra 125std-klassen (är dock osäker på om den finns kvar till i år).

Där kunde man nämligen hyra en hoj för en hel säsong för futtiga 15 000 kr (Aprilia) med option för att köpa loss hojen till ett bra pris. Billiga reservdelar, relativt, och inte mycket som går sönder vid en ev. krash (lätt hoj).

Tyvärr är dock anmälningsavgifterna rätt så dyra nu för tiden. Inte ovanligt med mellan 1200 - 1600 kr / tävling. Sedan tillkommer naturligtvis bensin/däck och ledigt från jobbet för allt från tävlingar till träningar med förlorad arbetsinkomst etc. etc.

Fast vad är väl pengar...!? Till för att göras av med naturligtvis. Och vad är roligare än att köra på bana och försöka putsa sitt personliga rekord och grannpolarens bästa tid! :yoparty :Bugar

Mvh!
// Niklas
Saken är den att jag har fått ett erbjudande om en Aprilia 250-98 för 25 pap.... om jag säljer 125an, vilket jag ska göra i vilket fall, så får jag i bästa fall in 12 papp... då fattas det typ 10 till.... och det tar ju emot att sälja 600an verkligen emot alltså,....

Men är den gatreggad så kan det ju funka iallfall..... Ingen som vill ha sin gräsmatta klippt ett par ggr i månaden för nån hundring?? Nu är alla jobb välkomna ( på rätt nivå då) ALLA... målar jobb, gräsmatta, fönsterputsning.... ALLT!!!!!
 
Bild

Bjuder på en härlig knäskskraps :yoparty :yoparty :yoparty
 
Last edited:
Miss_Orchidee skrev:
Saken är den att jag har fått ett erbjudande om en Aprilia 250-98 för 25 pap.... om jag säljer 125an, vilket jag ska göra i vilket fall, så får jag i bästa fall in 12 papp... då fattas det typ 10 till.... och det tar ju emot att sälja 600an verkligen emot alltså,....

Men är den gatreggad så kan det ju funka iallfall..... Ingen som vill ha sin gräsmatta klippt ett par ggr i månaden för nån hundring?? Nu är alla jobb välkomna ( på rätt nivå då) ALLA... målar jobb, gräsmatta, fönsterputsning.... ALLT!!!!!

Vilken klass hade du tänkt tävla med den i?

Idag är det, tyvärr, ganska begränsat med klasser som är "gångbara" för debutanter!

Men det är klart, du kan ju alltid, köra träning med den och sk. bandagar och ha riktigt kul! :banana Men det blir nog svårt med konkurrensen om du hade tänkt tävla eftersom den inte riktigt passar in bland Rookie 600 och för 125 std är den ju inte lovlig. Övriga klasser för debutanter är ju, som kanske bekant, Rookie 1000, 125R och 250R (har jag glömt någon?).

Skall du börja tävla blir därför mitt råd att se till att skaffa dig en hoj som är konkerrenskraftig och som "passar in". Du får en racekörd relativt just CBR600 för 25 papp och då har du åt minstånde rätt hoj för EN klass. I värsta fallet blir det nämligen så att du har en hoj i garaget som du inte ens tillåts att tävla med eftersom hastighetsskillnaden kan vara för stor mot just Rookie 600. Det är arrangören som avgör sådant och du ligger helt i händerna på dem från fall till fall om du över huvud taget FÅR tävla. Ingen bra sits med andra ord!

Lycka till!
// Niklas
 
Avarage skrev:
Vilken klass hade du tänkt tävla med den i?

Idag är det, tyvärr, ganska begränsat med klasser som är "gångbara" för debutanter!

Men det är klart, du kan ju alltid, köra träning med den och sk. bandagar och ha riktigt kul! :banana Men det blir nog svårt med konkurrensen om du hade tänkt tävla eftersom den inte riktigt passar in bland Rookie 600 och för 125 std är den ju inte lovlig. Övriga klasser för debutanter är ju, som kanske bekant, Rookie 1000, 125R och 250R (har jag glömt någon?).

Skall du börja tävla blir därför mitt råd att se till att skaffa dig en hoj som är konkerrenskraftig och som "passar in". Du får en racekörd relativt just CBR600 för 25 papp och då har du åt minstånde rätt hoj för EN klass. I värsta fallet blir det nämligen så att du har en hoj i garaget som du inte ens tillåts att tävla med eftersom hastighetsskillnaden kan vara för stor mot just Rookie 600. Det är arrangören som avgör sådant och du ligger helt i händerna på dem från fall till fall om du över huvud taget FÅR tävla. Ingen bra sits med andra ord!

Lycka till!
// Niklas
Det kanske är vettigare att skaffa fram, lite sketna kåper till min 600a och använda den??
 
Miss_Orchidee skrev:
Det kanske är vettigare att skaffa fram, lite sketna kåper till min 600a och använda den??

Om du hade tänkt köra bankörningar och träningar men inte tävla är det ett bra alternativ!

Men om du hade tänkt tävla är en CBR600 racefärdig och klar ett bättre alternativ. För med en racehoj får du ofta en hel hög med bra-ha prylar för race.

Det beror med andra ord på hur du har tänkt använda hojen!

Mvh!
// Niklas
 
Avarage skrev:
Om du hade tänkt köra bankörningar och träningar men inte tävla är det ett bra alternativ!

Men om du hade tänkt tävla är en CBR600 racefärdig och klar ett bättre alternativ. För med en racehoj får du ofta en hel hög med bra-ha prylar för race.

Det beror med andra ord på hur du har tänkt använda hojen!

Mvh!
// Niklas
Jag vill ta licens och tävla.... det är målet tills nästa år.
 
Miss_Orchidee skrev:
Jag vill ta licens och tävla.... det är målet tills nästa år.


Tycker jag är ett bra mål :) bara att vänta tills klubben fixar en licens kurs till oss då :)
 
Gottis skrev:
Tycker jag är ett bra mål :) bara att vänta tills klubben fixar en licens kurs till oss då :)
Det gör dom ju på vårkanten tydligen, så jag kan ju träna iår och tills dess på en gatreggad hoj. Så är det bara att ta licensen sen när den kursen kommer :)

Är det väldigt få klasser för en rs 250 alltså? annrs var det en jäkligt skojjig hoj att köra får jag säga.... :)
 
Miss_Orchidee skrev:
Det gör dom ju på vårkanten tydligen, så jag kan ju träna iår och tills dess på en gatreggad hoj. Så är det bara att ta licensen sen när den kursen kommer :)

Är det väldigt få klasser för en rs 250 alltså? annrs var det en jäkligt skojjig hoj att köra får jag säga.... :)


det blir nog licens kurs på Bikeweek med funderar på att gå den om om jag har råd kostar att vara sjukskriven :( ska kolla lite närmare på det åter kommer om info :tummenupp
 
Gottis skrev:
det blir nog licens kurs på Bikeweek med funderar på att gå den om om jag har råd kostar att vara sjukskriven :( ska kolla lite närmare på det åter kommer om info :tummenupp
ok det hade ju vart guld om du fick in båda oss på den :)

Det är tydligen visst bankörning på onsdag med på Falken så jag tar hojen och åker ner :hoppa vill ju inte missa en sån sak va :banana
 
kanonkörning igår på falken! :yoparty

5 pass blev det, långa var de också (förutom sista).
Bara två avåkningar totalt tror jag, en licens och en gatåkare.

Nu blir det däcksinköp, dobbarna börjar klaga på mina nuvarande :kocko :hihi

edit: klagade som fan förra gången på den det nya esset men numera gillar jag det! skitbra ställe att köra om på för motard (i utgången)
 
duke_gbg skrev:
Och sekunden senare


haha fan va du är rolig då jocke :fatta! :fatta! se nu till att få ordning på din hoj som du ska köra bana me iställer för att sitta här och leka :pannkyss
 
Är det väder så kan jag följa med på onsdag i nästa vecka, slutar 15:30...
Måste ju se om det är värt allt stök med bankörningen, måste ju prova en gång i alla fall.. Om hojen är kvar dvs...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top