planerade bankörningar

Lite bättre p åden här bilden från SMHI precis men det gäller ju anderstorp imorgon

jag ber inte till högre makter så ofta men just nu dyrkar jag mer än adrelin guden :Bugar

1bd1498f969ceb5452ba95b88901d60c

Last edited:
Tack för en kanon dag ni som va med nere på Anderstorp vädret va kanon :tummenupp och det va grymt kul helt klart än så länge årets roligaste dag :banana

ps nu kan ni sluta mobba mig för mina puckar dom är total skrapade nu :hihi :tungan

Gottis skrev:
Tack för en kanon dag ni som va med nere på Anderstorp vädret va kanon :tummenupp och det va grymt kul helt klart än så länge årets roligaste dag :banana

ps nu kan ni sluta mobba mig för mina puckar dom är total skrapade nu :hihi :tungan
Du råkar inte veta någon som ska ner dit imorgon?? jag skulle behöva köpa ett begangnat backdäck nämligen.....

Annars blir det ingen bankörning för mig på måndag :(

Miss_Orchidee skrev:
Du råkar inte veta någon som ska ner dit imorgon?? jag skulle behöva köpa ett begangnat backdäck nämligen.....

Annars blir det ingen bankörning för mig på måndag :(

Hörde precis det av back in black men det finns säkert ett däck till dej där. någon aprila åkare har säkert nått!!! de löser sig ska du se :)

Gottis skrev:
Hörde precis det av back in black men det finns säkert ett däck till dej där. någon aprila åkare har säkert nått!!! de löser sig ska du se :)
Men då måste ja först hitta nån som ska ner.... och det SNARAST.....

Ingen som ska ner till Anderstorp imorgon som kan tänka sig att ta med ett bakdäck hem till en behövande blomma?????

Miss_Orchidee skrev:
Men då måste ja först hitta nån som ska ner.... och det SNARAST.....

Ingen som ska ner till Anderstorp imorgon som kan tänka sig att ta med ett bakdäck hem till en behövande blomma?????

du får åka dit imorgon då och kolla..men visste du inte att du hade ett dåligt bak däck
:va

om du får plats med 180 däck så måste det ju va någon här som har ett liggande
160 är ju inte så vanligt längre

det finns ju säkert någon som har ett däck på Kinnekulle på måndag

Gottis skrev:
du får åka dit imorgon då och kolla..men visste du inte att du hade ett dåligt bak däck
:va

om du får plats med 180 däck så måste det ju va någon här som har ett liggande
160 är ju inte så vanligt längre

det finns ju säkert någon som har ett däck på Kinnekulle på måndag
Jag trodde inte att det var så illa... det gick ganska fort att äta däck med en 600 uppenbarligen.. skit maskin ja har.. käkar däck och bränner brommsar :3freak

Är det lågt till Anderstorp? hur hittar man dit?? och vad kostar ett däck??? Bör man byta både bak och fram?

Gottis skrev:

Ja, det var riktigt kul idag. Totalt 60 mil, varav 28 på bana!! Tog lite tid att komma underfund med så lååååååååånga svängar men på slutet av dagen så var det bara häääärligt :) Mina sprillans nya Dunlop 208rr och knäpuckarna med sk antishocksystem får också godkänt betyg, ha ha!

Miss_Orchidee skrev:
Jag trodde inte att det var så illa... det gick ganska fort att äta däck med en 600 uppenbarligen.. skit maskin ja har.. käkar däck och bränner brommsar :3freak

Är det lågt till Anderstorp? hur hittar man dit?? och vad kostar ett däck??? Bör man byta både bak och fram?

Det går fort på slutet och är lätt att lura sig. Bäst är att mäta mönsterdjupet någon gång emellanåt så man har lite "kläm" på läget och inte blir "tagen på sängen".

Nåväl, et beg. race bakdäck kan då få för runt 500 - 800 kr beroende på skick. Ett nytt gatdäck ligger mellan 1800 - 2500 kr beroende på vilket märke/modell/storlek.

Fram byter du om det är slut. Skönast blir det att byta båda två samtidigt. Det blir en helt ny hoj helt plötsligt!

När det gäller "600 som käkar däck, så finns en hel hög faktorer som spelar stor roll för däckslitaget. De allra vanligaste "felen" om en hoj käkar mycket däck är:
1.) Fel ringtryck
2.) Felinställda fjädringskomponenter.
3.) Enormt gasglad med inslag av burnouter eller en väldigt effektstark hoj (> 100 hk).
4.) Väldigt mjukt gummi i däcken dvs. racedäck motsvarande.

Om man ser till att fixa de två översta (1 och 2) och samtidigt väljer däck som passar för användningssättet av hojen så får man ofta ut väldigt många fler mil / uppsättning än om dessa två punkterna INTE stämmer.

Personligen tror jag det kan bli problem att få tag på däck på Kinnekulle eftersom det inte kommer vara så där himla många raceåkare med stora hojar där. Några finns dock så en liten chans finns naturligtvis. Men om du KAN fixa det innan är det nog säkrare.

Mvh och god natt!
// Niklas

Gottis skrev:
och blomman du va helt grym idag och nu vill vi se filmen farfar själv ska jag jaga tag i alla korten som togs idag även min klotning ska finnas där ryktas det om :va

Tackar tackar! det kändes kanon! :tummenupp fotpinneskrap och allt... jag är äckligt sugen på att sälja min hoj och köpa en mindre smidigare.... :gnissla så vi får se hur det blir.... :)

EDIT: får ju ge er en länk till dagens prestation då http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1410768&postcount=4373

Last edited:
Yamaha farfar skrev:
Kinnekulle med SH släppt 5aug 550kr

mina bokade
Gotland 10-19/6
kinnekulle 4 juliwww.racingworld.se heldag 600kr
kinnekulle 5 aug med SH 550kr
kinnekulle 7 aug med racingworld heldag 600kr
tänkta ej bokade
karlskoga 4 juli (osäker)
bikeweek
anderstorp två i sommar och va 2dagars

Falken (kvällskörningar)

vad sägs av å göra fredag 5 aug till sön 7aug till en helhelg å bo på nåt vandrarhem el nåt några gubbar lediga platser finns för er som inte bokat än
lista intresserade

1. Farfar
2.
3.
Nu få ni kvinnligt sällskap grabbar :banana 5 och 7 augusti är bokade och betalda :hoppa

(ja tror att jag ev fick lite mersmak... :va )

Bilder Kinnekulle måndag 30 maj

Vem har bildern från Ban körningen i måndags med kortedala MK :)

Last edited:
Falken idag? Jag ska ner iaf... är det nån som vet några roliga vägar ner än motorvägen, ska helst inte ta hela dan heller.

Marcus skrev:
Jag hade nog tänkt att åka dit idag.
Fan det är för jävligt vad Chefer är oförstående... Där har hon den nya blivande kvinnliga rossin på sitt jobb... och hindrar henne från att åka på bankörning bara för att hon själv vill cykla in till stan och ta ett glas vin i solen... :3freak Gud vad världen är orättvis ibland :( :rolleyes:

Miss_Orchidee skrev:
Fan det är för jävligt vad Chefer är oförstående... Där har hon den nya blivande kvinnliga rossin på sitt jobb... och hindrar henne från att åka på bankörning bara för att hon själv vill cykla in till stan och ta ett glas vin i solen... :3freak Gud vad världen är orättvis ibland :( :rolleyes:

kan trösta dig lite iaf gumman :) med en ganska bra bild jag hade på min kamera

Bifogat

• Gottis 020.jpg
    Gottis 020.jpg
    68.4 KB · Visningar: 42
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...