piss-otur!!!

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Körde på motorvägen mellan bollebygd o götet igår, hade ryggsäck med lite kläder och annat för att jag skulle sova över.

Körde om ett par bilar så jag drog på lite när jag märkte ett ryck från ryggsäcken :confused: va fan! har jag inte stängt ryggsäcken eller vad händer? Saktar ner och försöker spana i backspegeln ifall jag kan se ifall ryggsäcken är öppen...då ser jag att ena byxbenet på ett par brallor hänger utanför och fladdrar :eek:

Som tur är så är jag exakt vid en avfart så jag svänger av och sliter av mig ryggan och kollar vad som har flygit ut...märker att en tröja och en t-shirt har flygit ut...ännu roligare..min nya mobil som jag tyckte jag hade varit smart nog att linda in i tröjan för att slippa massa repor (har massa sand och skit i ryggan)....jaha...vad göra? :va kanske skita i allt och dra vidare? Men snål som man är så...

Vänder tillbaka till bollebygd och kör vägen ända hem igen för att kolla så att det inte har åkt ut tidigare än på motorvägen...hittar inget :gnissla

Kör ut på motorvägen igen och spanar, kör sakta som fan för att kunna hinna se ifall det ligger nåt vid vägen, efter ett tag ser jag min tröja och stannar vid kanten, kutar ut och ser att den verkar vara hel iaf...dock ingen mobil...inget spår efter t-shirten heller. Går tillbaka till hojen då jag ser nåt som ligger på marken...mitt batteri till mobilen, manglat och fint :tummenupp
Hittar sen bakdelen av mobilen, tänkte det hade ju varit kul att åtminstone hitta den andra delen med SIM-kortet så att jag slapp lägga in varenda jävla nummer igen...efter en del kutande på motorvägen :kocko så ger jag upp, orkar inte springa runt mer. Hittar även laddaren till mobilen..helt sne och jävlig. Åker vidare sakta framåt och ser min t-shirt ligga mitt i vägen, stannar till och väntar på massa bilar som kör över den...jaja det kan ju vara häftigt med lite däckspår på den :3freak Efter att ett par lastbilar och andra bilar kört över min t-shirt så kutar jag ut och hämtar den...fan inte ett enda däckspår, mest våt och skrynklig bara...

Japp, detta var min roliga dag igår, så idag har man fått ringa till försäkringsbolaget....tur att man har drulle-försäkring...sen ringa till mobiloperatören och be om ett nytt kort samt spärra, jaha då kostar ett nytt jävla sim-kort 250:-...jävla skit 1500:- i självrisk på sakerna som flög ut och 250:- nu också...har fan aldrig varit med om att ett nytt sim-kort har kostat pengar innan :mad: jävla 3...så var det fan inte när man hade comviq...

Nu har jag iaf fått skriva av mig lite...*pust*

Glöm nu inte att stänga ryggorna i sommar!!!

Last edited:
Hehe, trist.

Jag lyckades med konststycket att köra med rygsäcken halvt öppen i 14 mil, helt ovetandes. Inget trilla ur.

Har oxå råkat ut för det,dock hade jag bara ett besiktningspapper förtillfället
i ryggsäcken så ingen större förlust.Tur man inte lasta ryggsäcken full innan.
Hade stängt den men blåste troligen upp av fartvinden,hädan efter har jag ett mini hänglås på ryggsäcken o det funkar fin fint,inte risk att det blåser upp trots man stängt.

JoUh skrev:
Hehe, trist.

Jag lyckades med konststycket att köra med rygsäcken halvt öppen i 14 mil, helt ovetandes. Inget trilla ur.

Vissa har mer tur verkar det som iallafall...tror det hände p.g.a att jag skulle dra på lite och la mig därför lite mer på tanken och då blir ju en öppen rygga ett fint vindfång...

R1 racer skrev:
Har oxå råkat ut för det,dock hade jag bara ett besiktningspapper förtillfället
i ryggsäcken så ingen större förlust.Tur man inte lasta ryggsäcken full innan.
Hade stängt den men blåste troligen upp av fartvinden,hädan efter har jag ett mini hänglås på ryggsäcken o det funkar fin fint,inte risk att det blåser upp trots man stängt.

kanske ska ha det nästa gång man fraktar viktigare detaljer iallafall...

$noop skrev:
Vissa har mer tur verkar det som iallafall...tror det hände p.g.a att jag skulle dra på lite och la mig därför lite mer på tanken och då blir ju en öppen rygga ett fint vindfång...

kanske ska ha det nästa gång man fraktar viktigare detaljer iallafall...

ja åkte varberg - länghem igår lite fortare än vanligt men hade så fullpackad väska att ja nästan inte fick igen den å de hjälpte!! prova de om du snålar me hänglås!!

meh.. det var väl inget att hetsa upp sig för?

sure lite surt, men jösses.. en tröja och en mobltelefon.. trodde du hade vurpat eller nåt :3freak

$noop skrev:
har fan aldrig varit med om att ett nytt sim-kort har kostat pengar innan :mad: jävla 3...så var det fan inte när man hade comviq...

Ja, nu får du skörda frukterna av ditt tvivelaktiga leverne, man sviker inte Comviq ostraffat!!! :hihi :3freak

Synd på prylarna som blev förstörda.... :(
Jag klantade mig tidigare i sommar när jag inte stängt förvaringsfacket ordentligt. Vid en omkörning flög dynan av och jag hittade den efter ett litet tag i en bäck i diket. Lite repor var det enda, men ändå tråkigt... :huvet

Nu måste jag passa på att hugga; Hur kan det vara otur att glömma något?
Ungefär som det är "otur" att blir av med lappen för att ha kört 230 på 90väg.

Men visst är det surt, fast det är ändå en billig läxa som du inte kommer att glömma.

Jag åkte Ludvika - mariestad jättefort... när jag får in på toan och ska urinera så ser jag en halv sladd hänga ur väskan. hela min semester garderob, pass, mp3 spelare, visir, bla bla bla.. åkte ut. Jag orkade inte åka tillbaka 20 mil för att börja kolla.

Men snoop. Du hade väl en en videokamera i väskan oxå? :)

Chille skrev:
Jag åkte Ludvika - mariestad jättefort... när jag får in på toan och ska urinera så ser jag en halv sladd hänga ur väskan. hela min semester garderob, pass, mp3 spelare, visir, bla bla bla.. åkte ut. Jag orkade inte åka tillbaka 20 mil för att börja kolla.

Men snoop. Du hade väl en en videokamera i väskan oxå? :)

Nej, men lite annat smått och gott :rolleyes: iaf så det täcker upp självrisken...

Och förresten...tappade min andra mobiltelefon igår när jag körde hem från jobbet :mad: :huvet Körde i jacka och jeans (har typ 3 min resa till jobbet) hade nog glömt stänga fickan verkar det som, hittade inte mobiljäveln iaf...Kul nu har man inte en enda jävla mobil kvar som man kan använda, kompisen tappade dessutom bort min 3:e mobil för några månader sen när han lånade den :(

Sen när jag skulle åka en sväng senare på kvällen och bara ta en koll där jag kunde tänka mig att den flög ut höll jag på att köra rakt in i sidan på en bil :eek: det jävla mongot körde bara rakt ut från en ganska dold utfart, tur att man inte körde så jättefort direkt missade med ett par decimeter...blev så jävla chockad att jag inte visste vad jag skulle göra... :3freak

Turen fortsätter som tur e.... :rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...