Pickup-besatt.

Last edited:
Som jag skrivit tidigare så är 7.3 pwerstroken 194,5-2003 enligt mig världens bästa motor. Ska man ha billiga extrahästar så är Cumminsen att föredra men pålitligheten i gamla 7.3:an är fanimej oslagbar.

Var det den här du menade?

http://suchen.mobile.de/auto-insera...Freetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1

Grym!
Näe, inte min prisklass :)
Kolla -97 jag länkade till.
Finns att göra på den men det är ju fan det roliga.
Tenderar att tröttna på det mesta när jag byggt klart....
 
Länken funkar inte för mig heller.
Men hur var det med 7,3an, skulle man inte hålla sig borta från turbo?
 
Länken funkar inte för mig heller.
Men hur var det med 7,3an, skulle man inte hålla sig borta från turbo?

Det gäller den gamla idi´n fram till -94,5 som sista 1,5 åren hade någon framtvingad turbovarriant som inte var så lyckad.
Efter -94,5 kom Powerstroken på samma volym men en helt ny maskin som är magisk.
 
Last edited:
Länken funkar inte för mig heller.
Men hur var det med 7,3an, skulle man inte hålla sig borta från turbo?
Turbo i sig är ju alltid något som måste bytas före eller senare, men det hindrar ju inte själva motorn att vara slitstark. Lite som att byta kamrem, förutom att motorn inte omedelbart totalhavererar om den skulle gå sopslut.
Sen är ju inte en turbo till ford 7.3:an speciellt dyr i sammanhanget heller.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top