Pickup-besatt.

Ingen aning. Rätt så hög misstänker jag.
Tycker bilen blir för slö i terrängen med högen.
 
Man KAN ha mer nytta, visst men man får garanterat fler problem. Min fantasidrömpickis jag tänker bygga när jag hittar rätt objekt kommer ha så få problem som möjligt.

SJP´s eaton låser inte med ett "klick" så den kan man gladerligen ha både fram och bak.


För mig är det viktigt att inte ta upp en massa hål för styrdin i diffhusen.

Då är trutracen bra, då den inte nöter lameller (även om man inte byter sånt så ofta) och går på vanlig växelhusolja. Då lamelldiffolja är så pass dyr var det inte någon prisskillnad att tala om kvar så var det ett enkelt val för mig.

Ända är att jag hade lite för dåligt med verkstadsutrustning för att bygga diff. Vettig hydraulpress och lagerdon är ett absolut minimum.
 
Ingen aning. Rätt så hög misstänker jag.
Tycker bilen blir för slö i terrängen med högen.

Knepigt. Du borde ju inte ha några problem med påfver kan man tycka. Jag har 4:10 men polaren har 3:53 i din gammeldådge. Går som en sportbil men när man börjar dra tungt märker man klart skillnad.
 
Grymt sköna Le Puck.
Lasta 3-400kg över bskaxeln kan du testa med innan du börjar diffbromsa och dona.
Körde min 2wd Dodge truck med okänslig låda och motor förra vintern utan bekymmer
 
Grymt sköna Le Puck.
Lasta 3-400kg över bskaxeln kan du testa med innan du börjar diffbromsa och dona.
Körde min 2wd Dodge truck med okänslig låda och motor förra vintern utan bekymmer

Tänk dig den matt mörkgrå med stötfångare ala bärgningsbil
bushwackers och lite större offroaddäck.
 
Last edited:
lågväxeln spar växellådan som sagts, lätt att överhetta en automat i djupsnö å lera. Sen är vinandet skönt från rakskurna drev på lågen. :yoparty

Då är trutracen bra, då den inte nöter lameller (även om man inte byter sånt så ofta) och går på vanlig växelhusolja. Då lamelldiffolja är så pass dyr var det inte någon prisskillnad att tala om kvar så var det ett enkelt val för mig.

Ända är att jag hade lite för dåligt med verkstadsutrustning för att bygga diff. Vettig hydraulpress och lagerdon är ett absolut minimum.

Fatta inte av videon hur truetracen funka, med ett hjul på is och det andra på asfalt kommer man uppför en backe? låser den diffen helt eller? :confused:
 
Last edited:
Härligt! Turbon låter bra mycket i dagsläget. Bara kul med lite mer ljud.

Har 4" rakt rör på i dag efter katten
 
Härligt! Turbon låter bra mycket i dagsläget. Bara kul med lite mer ljud.

Har 4" rakt rör på i dag efter katten

Säker på att du har katt på din? borde bara vara en ljuddämpare, katt kom väll -04 nånstans.

Jag kör med Kn, visslar fint :)

Vill bygga bort mina stacks, så funderar på ett mbrp system. 5" eller 4" är frågan.. hmm
 
Vad kör ni gossar med på flaken?
Kör ni ren plåt, durkplåt, formpressad plast-liner eller någon form av bedliner/målad skyddsyta?

Jag har kollat lite på protectakote (http://www.protectakote.co.uk/), vilket kostar ca 13-1500kr för 4L (räcker till ett flak och rollas på). Har ni några andra tips om färger eller liknande som skulle passar bra på flaket som ett extra skydd?
Och som gärna hamnar i samma eller lägre prisklass.
 
coolt nått man tog bort på senare modeller då
typ såhär
1st gen's, no cat.

2nd gen 12 valve, yes cat

2nd gen 24 valve, no cat (early 98.5's might have had them)

3rd gen (2003/04) no cat.

3rd gen (2004.5 on up) yes cat.


Prexxis.

Hade varken Egr, kat eller dpf på min 2003 Cummins H.O..
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top