Pickup-besatt.

Riktigt tuffa dedär IH:arna. Och nu när det ändå pratas IH, håller på med ett tillbygge och här om dagen när jag rev ner ett gammalt innertak så hade dom brädat ovanför med en gammal trälåda, typ fraktlåda. Kan ni gissa vad det stod stort över brädorna? IH INTERNATIONAL HARVESTER MOTOR TRUCK. MADE IN UNITED STATES OF AMERICA. CHICAGO MOTORS. osv. Hittade samtidigt en tidning från -54 och ett halvt ton mus skit.

Jackpot! :banana
 

Ne, till skillnad från vad Teo säger skall man nog inte tjöpa amerikanskt om man vill åka problemfritt... :näsblod

Har luktat soppa & vart trögstartad av fasen denna veckan, när jag haft lillbilen vid hamnen så fått brukat pickisen 24/7, verkat dra extra mycket sås med.

Nå skit samma, verkar vara pumpen i främre tanken som tackat för sig, verkar gå ok att köra på bakre, iaf nu när det är lite varmare.... :/
Får se om man kan få hem sig en pump i sommar, så får man köra på bak så länge. :(
 
Last edited:
Ne, till skillnad från vad Teo säger skall man nog inte tjöpa amerikanskt om man vill åka problemfritt... :näsblod

Beror väl lite på VAD för amerikanskt man köper. Jag skulle aldrig köra explorer till exempel...
 
Beror väl lite på VAD för amerikanskt man köper. Jag skulle aldrig köra explorer till exempel...

Ford F-serie. :fakta
Dock bensin 8:a iofs.

Nä men jag tycker jänkarn har mycket mer små konstiga fel än tysken, det är alltid nån lampa som lyser/blinkar, till och från, nått läckage här & nått gnissel där, nån broms kärvar i nått hörn, osv.
Sen är ju 8.8 bakaxeln helt jävla felkonstruerad, rullarna i hjullagret rullar direkt på axeln vilket svarvar ned drivaxlarna efter en onödigt kort tid, vem fan kom på det? :va

Fast, fruktansvärt manligt när det funkar och las-vegas instrumentpanelen är mörk. :)
 
Ford F-serie. :fakta
Dock bensin 8:a iofs.

Nä men jag tycker jänkarn har mycket mer små konstiga fel än tysken, det är alltid nån lampa som lyser/blinkar, till och från, nått läckage här & nått gnissel där, nån broms kärvar i nått hörn, osv.
Sen är ju 8.8 bakaxeln helt jävla felkonstruerad, rullarna i hjullagret rullar direkt på axeln vilket svarvar ned drivaxlarna efter en onödigt kort tid, vem fan kom på det? :va

Fast, fruktansvärt manligt när det funkar och las-vegas instrumentpanelen är mörk. :)

Vill inte kliva någon på fötterna men F150/ Tjeva/dådj 1500 väger nästan lika mycket som F250/F350 etc men har vetydligt klenare spindlar, lager, leder, bromsar, mm och vrider man runt dessa på en parkering så utsätts allt för betydligt större påfrestning... Jag har Dana 60 fram, Sterling 10-1/4" bak, inga förgasare eller knepiga tändspolar, mm så jag har inte så mycket som kan paja.
 
Vill inte kliva någon på fötterna men F150/ Tjeva/dådj 1500 väger nästan lika mycket som F250/F350 etc men har vetydligt klenare spindlar, lager, leder, bromsar, mm och vrider man runt dessa på en parkering så utsätts allt för betydligt större påfrestning... Jag har Dana 60 fram, Sterling 10-1/4" bak, inga förgasare eller knepiga tändspolar, mm så jag har inte så mycket som kan paja.

Förknasare har inte jag heller. Men elektronik däremot och det verkar inte vara deras starka sida... :)
Bromsarna saktar gott och väl in både bil, last & släp riktigt ruggigt bra, samt fyller upp fälgarna ordentligt. Abs:en dock funkar när den själv anser passligt. :va
 
Last edited:
Förknasare har inte jag heller. Men elektronik däremot och det verkar inte vara deras starka sida... :)
Bromsarna saktar gott och väl in både bil, last & släp riktigt ruggigt bra, samt fyller upp fälgarna ordentligt. Abs:en dock funkar när den själv anser passligt. :va

Ingen koll på pickisarna, men på ordinära jänkebilar brukar bromsarna kännas bra tills man behöver dem.
Det blir liksom inte mer bromsverkan, fast man trycker så ilskt man orkar.
 
Tror han startade en tråd på 4x4sweden ifall nån är intresserad av aset.

Ni som har lite koll:

http://www.blocket.se/alvsborg/Silverado_2500_c_reggad_6_2_repobjekt_45030561.htm?ca=4&w=3

Är det värt besväret att ha som "dötids" projekt eller kommer det kosta lika mycket som en fräsch om det visar sig vara lite sallad i motor/drivlina?

Ständigt nya eltrams tar aldrig slut.. :död
Nu funkar inte bromsljusen på tjevahäcken k1500 -96. försökte hitta bromsljuskontakten men det gjorde jag ju inte. Nån som vet hur den ser ut och vart den sitter? Eller kan det vara relät? Jag hör inget klick när jag trycker på bromspedalen (från nån kontakt alltså). :va
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top