Om man villl åka relativt billig japs truck med 4a vilken ska man satsa på då?
Kom ihåg att skicket e viktigast när man ser så "såpass driftssäkra" bilar som pickisar e. Jag hittade en l200 i ok skick så jag köpte en sådan! Är helt nöjd med kärran!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag glömde ta bilder från idag när jag och tjejen lånade styvfars Mazda pickis och slängde i 4wd och brände ut i skogen för att jaga julgran. Jag stoppade med snöskyffeln för att vara på den säkra sidan då det är odubbade däck på den men det var inte ens i närheten att ta stopp trots 50cm snö och väldigt dålig stig ner i skogen.
Jaja, kul var det och nu inser jag att jag måste skaffa något liknande den jeep jag hade för två år sedan med massa-med-tum-däck, winsch, höjningssats och sånt roligt.
En Vitara vore perfekt för mig, då kan jag ha den som billig andrabil också och låta tjejen ha den till jobbet när det är som värst med snö.
Syrran köpte på min inrådan en Grand Vitara då hon vill kunna dra hästsläp med den och den för jäkla fint men är aningens törstig om man åker mycket, strax över litern.
Komfort och prestanda finns inte ens som tillval.
Du är väl en oförbätterlig säljare!
Om jag känner skrotis rätt så är det där något positivt.
Då är man återigen sugen på pickup då.....är inte särskilt insatt i modeller och så. Hittade denna som verkar både billig och rätt maffig =) http://www.blocket.se/alvsborg/Ford_xlt_250_44054441.htm?ca=13&w=2&last=1
Tankar kring den ? Hur mycket soppa drar den egentligen tro ?//Kim
Skall du ha en terrängduglig åkatilljobbetbilligtbil så tycker jag att du skall titta på Suzuki pickupper.
Går billigt och är väldigt skogsfäiga.
Komfort och prestanda finns inte ens som tillval.
Förr räckte det med dåliga däck vid registreringsbesiktning för att de skulle sänka maxlasten.Om du kan få tag på ett intyg från generalagenten som garanterar(ofta efter någon modifikation, ex.vis bortplockade bladfjädrar) att den sammanlagda axelbelastningen är under 3,5 ton så går de fint. Själv har jag inte lyckats![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |