Pickup-besatt.

Amenvafan, jag hatar verkligen verkstäder... Satans ocker...:huvet

Hur krångligt är det att byta pumpen själv? Skruva ur den gamla, i med den nya, koppla in dieselledningarna på rätt plats, blöda systemet och igång, eller betydligt mer komplicerat?:va
Service fixar jag själv.

Jag kollade runt lite och tyckte det blev för krångligt/svårt att göra själv, i kombo med allt annat som skulle göras så tyckte inte jag det var så dyrt heller. Har för mig att pumpen måste ställas oxå, men är osäker. Totalt med pump och allt servicejobb så landande jag på cirka 12500 om jag minns rätt. (vilket ju e bra med tanke på att bara en pump kan kosta 25k, men jag hittade en billig.)

Porrigt fin bild, skulle dock varit ännu porrigare om du haft lite rejälare spännband, men duger ju för ändamålet.:Bugar

Fler bilder på Långforden kommer nästa vecka när jag plockat av lågprofilsdäcken och klämt på mina ballonghjul som hör hemma på en sån pickis. Däcken anländer till bussgodsterminalen i början på veckan :banana

Jag kan inte låta bli att gilla de här tjevorna.

http://www.blocket.se/dalarna/Chevrolet_stepside_4x4_pickup_monster_36407680.htm?ca=11&w=3

Var ett reportage i en av mina jänke-4X4-tidningar där de körde i Utah med exakt en sådan tjevvy, stepside, lätt höjd, samma färg samt en motsv Ford F150 som hade två toners brun lack. Båda i bruksskick. Sidorna som reportaget spände över blädrades sönder medan jag satt på porslinshästen.

Löjligt tuffa bilar.

Jag kan inte låta bli att gilla de här tjevorna.

http://www.blocket.se/dalarna/Chevrolet_stepside_4x4_pickup_monster_36407680.htm?ca=11&w=3

Var ett reportage i en av mina jänke-4X4-tidningar där de körde i Utah med exakt en sådan tjevvy, stepside, lätt höjd, samma färg samt en motsv Ford F150 som hade två toners brun lack. Båda i bruksskick. Sidorna som reportaget spände över blädrades sönder medan jag satt på porslinshästen.

Löjligt tuffa bilar.

Vilken jänke-4x4-tidning rekommenderar du att prenumerera på? Funderar på att beställa en prenumation på http://www.off-roadweb.com

Nu vill jag också vara med......
Nyrenoverad 350 med 400 låda, 12 bultad bakaxel,B&M Megashifter.

Kommer bli fetare ändå under vintern.:yoparty

Hehe...ser rätt fet ut brevid den blå tvålkoppen....

Bifogat

• IMG_1145.jpg
    IMG_1145.jpg
    122.9 KB · Visningar: 113
  • el camino.jpg
    el camino.jpg
    64.6 KB · Visningar: 117
  • el camino 1.jpg
    el camino 1.jpg
    224.5 KB · Visningar: 100
Fler bilder på Långforden kommer nästa vecka när jag plockat av lågprofilsdäcken och klämt på mina ballonghjul som hör hemma på en sån pickis. Däcken anländer till bussgodsterminalen i början på veckan :banana

Härlitt! Pympa 10 bar i varje så tar vi bilen till sandhamn i sommar!:banana

På topgear så korsar dom faktiskt engelska kanelen med hjälp av en pickis fyld med skum och utombordare!

Gillar att han tänkte ha på dubbla 200hk men avstod pga att 2st inte fick plats :tummenupp

ooOOOOoo en camino!!
Är ganska sugen på en sån själv faktiskt! Eller en 4x4 silverado
Får se om nån vill köpa min silverado bara när den e besiktigad!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon