Pickup-besatt.

Är du säker på att det är pumpen?
Vår cheva har samma symptom som din, stannar helt plötsligt, kan starta tre gånger utan problem för att sen totalvägra.
Vi bytte pump för fem år sedan så jag tror inte vi har hunnit köra slut på en till. Jag ska rapportera vad verkstaden hittar för fel på den här i tråden.

Hyfsat säker då det inte rör sig om vanliga startproblem utan just varmstartsproblem. Den startar alltid väldigt lätt när den är kall.
Gör gärna det:tummenupp

Hyfsat säker då det inte rör sig om vanliga startproblem utan just varmstartsproblem. Den startar alltid väldigt lätt när den är kall.
Gör gärna det:tummenupp

Fick precis besked från verkstaden att det är pumpen som har rasat på vår cheva.
Jag hade tänkt byta bil men nu får den rulla ett år till! :(

Fick precis besked från verkstaden att det är pumpen som har rasat på vår cheva.
Jag hade tänkt byta bil men nu får den rulla ett år till! :(

Usch då. Så ni ska laga den? Får man fråga vad kostnaden blev? Ska ju själv till att byta min (fast jag beställer nog en begagnad/reparerad från staterna, billigast så), så det kunde ju vara intressant att veta vad arbetet gick på och sådär...

Usch då. Så ni ska laga den? Får man fråga vad kostnaden blev? Ska ju själv till att byta min (fast jag beställer nog en begagnad/reparerad från staterna, billigast så), så det kunde ju vara intressant att veta vad arbetet gick på och sådär...

Ungefär 30k trodde dom...
Lagar vi den inte så kan vi inte sälja eller byta. Med ny pump så lär den få gå ett år till eller sådär.
Nu ska jag leta upp en ny kofångare, den som sitter bak hålls ihop av kromet! :)

Ungefär 30k trodde dom...
Lagar vi den inte så kan vi inte sälja eller byta. Med ny pump så lär den få gå ett år till eller sådär.
Nu ska jag leta upp en ny kofångare, den som sitter bak hålls ihop av kromet! :)

Fifan, jag ska inte fixa min bil här hemma det är ett som är säkert:näsblod
Nyrenoverad pump inklusive databox kostar ju sisådär 3000 kr i staterna, och att sen montera den bör väl inte vara alltför krångligt... De ska ju dessutom vara förinställda till standardeffekt, så det bör ju inte krävas något pumpinställningspill... Du ska inte till att importera pump du med?

Importera pump för fan!

I morrn ska jag trucka sate! Sthlm-Östersund tur och retur. :banana

Last edited:
Importera pump för fan!

I morrn ska jag trucka sate! Sthlm-Östersund tur och retur. :banana

Då måste jag skruva själv, vill inte hamna i en situation där verkstaden kan skylla på delarna jag skaffade fram om det skulle strula.
Jo jag kan skruva själv, men jag hinner inte.

Hade det varit privatbil eller hobbynil så hade saken hamnat i ett annat läge.

Pumpbyte + service av alla oljor och lite annat smått gick på kring 10K för mig på min Cheva. (Endast arbete, hade fixat egen pump)

Man tackar ju inte nej när man får en pickis gratis!

293349_10150859705640383_869350382_21204639_619488465_n.jpg

Pumpbyte + service av alla oljor och lite annat smått gick på kring 10K för mig på min Cheva. (Endast arbete, hade fixat egen pump)

Amenvafan, jag hatar verkligen verkstäder... Satans ocker...:huvet

Hur krångligt är det att byta pumpen själv? Skruva ur den gamla, i med den nya, koppla in dieselledningarna på rätt plats, blöda systemet och igång, eller betydligt mer komplicerat?:va
Service fixar jag själv.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!