Pickup-besatt.

Vill också veta om chevas manuella lådor, håller de att måda effekt igenom?

Har hittat en snorbillig (risig kaross) 2wd med bensin åtta & 5-pet manuell. Funderar på att bygga budget kompressorpickis att lägga lakrits med i sommar. :) Buspickis ftw! :p
 
har inhandlat en GMC sierra -86 med 6.2 och 4x4 :yoparty

finns de några schyssta lätt-offroad banor i norrort, eller blir de nån hillbilly träff med grillning, sitta på baklämmen och flannelskjorta? :banana
 
Finemang! Den läckra gamkarossen! Vi får styra upp en pickisträff snart I tells ya!
 
Min pickis dog mitt under färd igår:( Startade efter ett par minuter (många arga bilister bakom som inte kom fram ordentligt då jag stod mitt i en korsning), men dog sen igen och startade inte på över en timme. Vad är fel med min cheva?:(
 
Min pickis dog mitt under färd igår:( Startade efter ett par minuter (många arga bilister bakom som inte kom fram ordentligt då jag stod mitt i en korsning), men dog sen igen och startade inte på över en timme. Vad är fel med min cheva?:(

Har ingen aning, förutom att styrboxen och dieselpumpen brukar vara enda krånglet med dessa pickisar.

Vad var det sist den krångla? Hittade du nåt fel då?
 
Vill också veta om chevas manuella lådor, håller de att måda effekt igenom?

Har hittat en snorbillig (risig kaross) 2wd med bensin åtta & 5-pet manuell. Funderar på att bygga budget kompressorpickis att lägga lakrits med i sommar. :) Buspickis ftw! :p

Allt håller om du inte har grepp, har du grepp är en donad automat att föredra.
 
  • Gilla
Reaktioner: Teo
Har ingen aning, förutom att styrboxen och dieselpumpen brukar vara enda krånglet med dessa pickisar.

Vad var det sist den krångla? Hittade du nåt fel då?

Sist det krånglade var det sladden till startmotorns styrström som hoppat loss. tog bort startmotorn och skruvade sladden på plats och sen dess har det inte varit några problem. Men nu sist så dog den mitt på vägen och ville inte starta bara... Så fort den fått svalna hoppade den igång direkt och gick bra hela vägen hem. Stängde av och försökte starta på uppfarten igen, men inget. Den vägrar starta när den är varm helt enkelt... Och den är inte extremt varm, tempen ligger perfekt på mätaren och den känns inte överdrivet varm i motorrummet...:(
 
Den vägrar starta när den är varm helt enkelt...

Surt, jag är tyvärr rätt dålig på dessa bilar. Styrboxen till pumpen brukar man ju flytta på dessa bilar för att den inte mår bra då den blir varm.(sitter mitt på motorn) Men den borde å andra sidan "funka" eller "inte funka". Karaktären på felet tycker jag ger vibbar av inkonsekvent skitfel, men kan tyvärr inte ge nåt bra tips.
 
Surt, jag är tyvärr rätt dålig på dessa bilar. Styrboxen till pumpen brukar man ju flytta på dessa bilar för att den inte mår bra då den blir varm.(sitter mitt på motorn) Men den borde å andra sidan "funka" eller "inte funka". Karaktären på felet tycker jag ger vibbar av inkonsekvent skitfel, men kan tyvärr inte ge nåt bra tips.

Styrboxen är redan utflyttad till sidoskärmen och sitter dessutom på en extra kylfläns, så det borde inte vara den... Jag har ingen aning, är helt lost. Diesel brukar ju helt enkelt "bara funka", så jag blir lite ställd när den helt plötsligt krånglar såhär...:confused:
 
Styrboxen är redan utflyttad till sidoskärmen och sitter dessutom på en extra kylfläns, så det borde inte vara den... Jag har ingen aning, är helt lost. Diesel brukar ju helt enkelt "bara funka", så jag blir lite ställd när den helt plötsligt krånglar såhär...:confused:


Ring dessa http://www.danielssonsbil.se/ och hör lite på telefon. De har bra koll faktiskt.
 
Allt håller om du inte har grepp, har du grepp är en donad automat att föredra.

Nja, det är väl inte nödvändigtvis sant. Fordlådor håller fasen inte varesig du har grepp eller ej, eller effekt heller för den delen. :D (evropa fordar då, jänksen har jag inge koll på)

Men det låter ju inte sådär förbaskat fint då, grepp vettetusan, men man vill ju ändå kunna plocka en 4-500hk och kunna vålda en del i lådan utan att oroa sig. :/
 
Bil på över två ton, 500Hp och mycket vrid, och du vill att en standardlåda avsedd för ca 200Hp och lågvarvig motor ska hålla, nja, tror inte det funkar så.

Dodge har byggt en pickis med Viper-drivlina, den håller nog, i övrigt blir det till att mecka lite.

I min Chevelle körde jag ett tag med en manuell 3-växlad pickislåda, stor och tung var den men den höll för allt våld en rapp 350 kan åstadkomma i 1700kg bil.
 
Bil på över två ton, 500Hp och mycket vrid, och du vill att en standardlåda avsedd för ca 200Hp och lågvarvig motor ska hålla, nja, tror inte det funkar så.

Dodge har byggt en pickis med Viper-drivlina, den håller nog, i övrigt blir det till att mecka lite.

I min Chevelle körde jag ett tag med en manuell 3-växlad pickislåda, stor och tung var den men den höll för allt våld en rapp 350 kan åstadkomma i 1700kg bil.

Beror ju på väldigt mycket, en bmw låda ur en 200hk bil brukar hålla bra för en 600 pollar, inte samma vikt ok, men ändå, cossie-sierror växlar man sönder med orginal effekt rätt lätt.
Hadde hoppats att jänkarna hade gjort som med allt annat och bara plockat nått ur en lastbil. :hihi

Effekt brukar ju vara rimligt lätt att plocka ur dessa maskiner. Och drivlinorna i övrigt brukar ju palla en del.

Nåja, fegade för länge för att det skulle bli nått den här gången ändå. :p
 
Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top