Pickup-besatt.

Står Katrineholm på besiktningsprotokollet från 2010-11-25...
Men kirunakörd är ju ingen nackdel direkt, snarare tvärtom med tanke på den lägre rostbenägenheten däroppe.

Ah, missade det.
Då är det nog inte den utan bara en väldigt lik. Är ju inte så överjävligt många tri-star ute i samma färgsättning och årsmodell.

Tänkte mest att det kan vara något lurt om man vill bli av med den efter ett halvår.
 
Vad skiljer mellan 250 och 350?
Synd som fan att det är en 1,5'a, förstör ganska så mycket.
Men ändå något man kan leva med om allt annat är bra.

1,5 hytten är skön som fan. Man sitter bättre då det går att dra bak stolarna med än i korthytten.

Det som skiljer mellan 250 och 350 är framaxel (Dana IFS 44HD eller 50 på 250 och Dana 60 stelaxel på 350), bladfjädrar runt om som är grövre på 350 och lite högre (Men denna 250 verkar höjd).
 
1,5 hytten är skön som fan. Man sitter bättre då det går att dra bak stolarna med än i korthytten.

Det som skiljer mellan 250 och 350 är framaxel (Dana IFS 44HD eller 50 på 250 och Dana 60 stelaxel på 350), bladfjädrar runt om som är grövre på 350 och lite högre (Men denna 250 verkar höjd).

Både 44 och 50 axeln är delad eller?
Det tråkiga med 1,5'a är att det förstör utseendet. En truck med 1,5 hytt och 8 fotsflak måste vara lite längre också va?

Däcken känns hyffsat sopslut dessutom, men den hade nog funkat bra med ett par 35'or på också.
 
En truck med 1,5 hytt och 8 fotsflak måste vara lite längre också va?

Jag kör enkelhytt nu och kan säga att nästa truck ska bli 1½. Får med mej alldeles för lite grejer och folk i enkelhytten, dessutom sitter jag ganska risigt i enkelhytten eftersom jag är lång.
 
Habegär!

Undrar om han vill byta mot en cheva silverado k1500 som är svårstartad när den är varm?:gnissla :huvet

Angående att din bil är svårstartad när den är varm. Det kan inte vara så att det är ett sk ånglås.
Dvs. att när motorn är varm kokar bränslet och skapar ett ånglås i bränsle tillförseln och inget tryck kan byggas upp.
 
Angående att din bil är svårstartad när den är varm. Det kan inte vara så att det är ett sk ånglås.
Dvs. att när motorn är varm kokar bränslet och skapar ett ånglås i bränsle tillförseln och inget tryck kan byggas upp.

Kan vara, men jag har ingen aning om var det skulle sitta... Så vitt jag vet är bilen original, och inte var väl chevrolet så dumma att de ledde bränslet precis förbi hotspots så att ånglås uppkommer? För inte lider väl alla cheva dieselpickisar av det här?:va
 
Kan vara, men jag har ingen aning om var det skulle sitta... Så vitt jag vet är bilen original, och inte var väl chevrolet så dumma att de ledde bränslet precis förbi hotspots så att ånglås uppkommer? För inte lider väl alla cheva dieselpickisar av det här?:va

Om det är en 6.2l eller 6.5l diesel v8 så sitter felet i insprutningspumpen. Bilen startar lätt går som en dröm , men stänger man av den och försöker starta den igen så går det inte .

Har haft en sån som har det problemet , jag löste det med att ha med mig 1.5l vatten flaska som jag hällde pumpen vid varje varm start .
Pang den gick igång direkt .

Orsaken är att det sitter en reglerhylsa i pumpen som kärvar fast när den utvidgas av värmen , är bilen igång så kyls pumpen hela tiden av ny diesel som pumpas in i pumpen .

Om man googlar så finns det en rad olika tips och tricks som gör att man kan komma undan med problemet utan renovering , tex med en elektrisk matarpump , sätter ström på kallstarts ventilen låter den vara så ett tag sen startar den . Finns fler saker man kan göra , 1.5l flasken fungera bra för mig .

Nu håller jag på med motorbyte så man slipper dom problemen i alla fall :)
 
  • Gilla
Reaktioner: Teo
Ånglås är ett bensin-förgasarfel, tror inte det är något en dieselägare behöver fundera på.
 
Om det är en 6.2l eller 6.5l diesel v8 så sitter felet i insprutningspumpen. Bilen startar lätt går som en dröm , men stänger man av den och försöker starta den igen så går det inte .

Har haft en sån som har det problemet , jag löste det med att ha med mig 1.5l vatten flaska som jag hällde pumpen vid varje varm start .
Pang den gick igång direkt .

Orsaken är att det sitter en reglerhylsa i pumpen som kärvar fast när den utvidgas av värmen , är bilen igång så kyls pumpen hela tiden av ny diesel som pumpas in i pumpen .

Om man googlar så finns det en rad olika tips och tricks som gör att man kan komma undan med problemet utan renovering , tex med en elektrisk matarpump , sätter ström på kallstarts ventilen låter den vara så ett tag sen startar den . Finns fler saker man kan göra , 1.5l flasken fungera bra för mig .

Nu håller jag på med motorbyte så man slipper dom problemen i alla fall :)

Låter som det är huvet på spiken. När du nämner detta ringer en svag bjällra någonstans långt bak i mitt annars tomma huvud att jag hört just detta förut.
 
/.../cheva dieselpickisar/.../

Om det nu är som det spånas om att pumpen är på g att ge sig så passar jag på att lägga in en rad. Jag köpte min Cheva 3500 med paj pump. Ägaren sa till verkstaden att om de kan fixa den för 25-30 000 så vill han att de gör det. Han fick dock besked om att det skulle sluta på strax över 30 varvid han la ut bilen på annons istället.

Jag lät den stå hemma och skrota medan jag jagade pumpar. Hittade en pump för 9000 till slut. Samma dag jag skulle hämta den kom det ut en pump som var 2 år gammal och gått 6000mil på blocket. Köpte den för 2500...:tummenupp

De jag vill få fram är: Ha tålamod och kolla blocket dagligen.....
 
Om det är en 6.2l eller 6.5l diesel v8 så sitter felet i insprutningspumpen. Bilen startar lätt går som en dröm , men stänger man av den och försöker starta den igen så går det inte .

Har haft en sån som har det problemet , jag löste det med att ha med mig 1.5l vatten flaska som jag hällde pumpen vid varje varm start .
Pang den gick igång direkt .

Orsaken är att det sitter en reglerhylsa i pumpen som kärvar fast när den utvidgas av värmen , är bilen igång så kyls pumpen hela tiden av ny diesel som pumpas in i pumpen .

Om man googlar så finns det en rad olika tips och tricks som gör att man kan komma undan med problemet utan renovering , tex med en elektrisk matarpump , sätter ström på kallstarts ventilen låter den vara så ett tag sen startar den . Finns fler saker man kan göra , 1.5l flasken fungera bra för mig .

Nu håller jag på med motorbyte så man slipper dom problemen i alla fall :)

ja de är ju bara o prova, funkar de eft det så vet du. har truckar på jobbet som har vart likadana. i krisen spår fanns inga pengar så vi meckar åkte runt o hällde vatten på pumpen på ett par truckar.
:)
 
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_F250_super_Cab__lb_4W_34345307.htm?ca=4&w=2

Satt det inte 6.9a i gen 7?
Om inte, är den gamla 7.3an att lita på?
Skulle det kosta multum att renovera en?

Edit:
Det verkar definitivt något lurt.
Importerade 03, inte besiktad sedan dess.
Avställd sedan 07 och nuvarande ägare köpte den i januari och vill redan bli av med den.
Reggad med 6.9a men annonsören skriver 7.3a

Känns inte helt hundra.
 
Last edited:
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_F250_super_Cab__lb_4W_34345307.htm?ca=4&w=2

Satt det inte 6.9a i gen 7?
Om inte, är den gamla 7.3an att lita på?
Skulle det kosta multum att renovera en?

Edit:
Det verkar definitivt något lurt.
Importerade 03, inte besiktad sedan dess.
Avställd sedan 07 och nuvarande ägare köpte den i januari och vill redan bli av med den.
Reggad med 6.9a men annonsören skriver 7.3a

Känns inte helt hundra.


Schysst Markus-upphängning av avgasröret...
 
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_F250_super_Cab__lb_4W_34345307.htm?ca=4&w=2

Satt det inte 6.9a i gen 7?
Om inte, är den gamla 7.3an att lita på?
Skulle det kosta multum att renovera en?

Edit:
Det verkar definitivt något lurt.
Importerade 03, inte besiktad sedan dess.
Avställd sedan 07 och nuvarande ägare köpte den i januari och vill redan bli av med den.
Reggad med 6.9a men annonsören skriver 7.3a

Känns inte helt hundra.

Jupp. 6.9:a är det om det inte är knas med inreggningen. Fans en 80-någonting Dodge Ram förut på blocket som var reggad som 77:a.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top